Wzorem "156", Alfa Romeo restylizowała swój flagowy model. Legendarna już "166" nabrała cech wspólnych z innymi modelami marki. Bezpośrednim wzorem dla stylistów był prototyp o nazwie brera, który już zdążył zgromadzić wiele prestiżowych wyróżnień. Naszym zdaniem jeszcze za mało się go wykorzystuje, bo brera to jeden z najbardziej udanych projektów włoskiej marki i aż szkoda, że jeszcze nie znalazł się w seryjnej produkcji.
Mamy za to odświeżoną "166", która bez wątpienia wyładniała, a przy okazji została zmodernizowana. We wnętrzu pojawiły się lepsze materiały wykończeniowe, chociaż szczerze mówiąc, nie byliśmy nimi zachwyceni, bo gdzieniegdzie trochę skrzypiały, a powierzchni plastikowych było więcej niż w zgrzewce wody mineralnej. Auto nadrabia za to kulturą pracy silnika i komfortem podróżowania.
Nowy model dostępny jest w sześciu wersjach silnikowych - czterech benzynowych i dwóch wysokoprężnych. My testowaliśmy najmocniejszego, 20-zaworowego diesla i tym wyborem jesteśmy mocno zbudowani. Fiat po raz kolejny udowodnił, że jego silniki JTD należą do najlepszych ropniaków pod słońcem, tzn. pod maską.
ALFA ROMEO 166 2.4 JTD 20V 175 KM
Wyposażenie (m.in.):
6 poduszek powietrznych,
ABS, VDC,
brake assistance,
automatyczna klimatyzacja,
radiomagnetofon,
centralny zamek,
wspomaganie kierownicy,
elektrycznie sterowane szyby i podgrzewane lusterka,
halogeny,
komputer pokładowy,
czujnik deszczu,
automatyczna skrzynia biegów,
czujniki parkowania.
Dane techniczne:
Pojemność silnika (ccm): 2387
Moc maks. (KM/obr.): 175/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 8.9
Prędkość maks. (km/h): 222
Moment obrotowy (Nm/obr.): 385/2000
Zużycie paliwa (l/100 km):
cykl miejski: 9.9
cykl pozamiejski: 6.1
cykl mieszany: 7.5
Wymiary:
rozstaw osi (mm): 2700
długość (mm): 4720
szerokość (mm): 1815
wysokość (mm): 1416
pojemność bagażnika (l): 490
Silniki:
2.0 TS (150 KM),
2.4 JTD (150 KM),
2.4 TD 20V (175 KM),
2.5 V6 (188 KM),
3.0 V6 (220 KM),
3.2 V6 24V (240 KM)
Oceny użytkowników
Adam Majewski z Błonia, 48 lat, technik elektronik, jeździ alfą romeo 156
Wygląd - 6 pkt
Jako właściciel alfy nie mogę powiedzieć złego słowa na temat jej prezencji. Włoskie samochody są najładniejsze na świecie.
W kabinie - 4 pkt
Jest znacznie gorzej. Średnio mi się to wszystko podobało. Mizernej jakości plastiki, zbyt ubogie, zbyt tanie jak na tę klasę auta, ranią uczucia estetyczne. Spodziewałem się też, że "166" będzie znacznie większa w środku od mojej alfy.
Za kierownicą - 5 pkt
Byłem mocno zawiedziony zintegrowanym radiem, które w standardzie posiada odtwarzacz kaset magnetofonowych. Przecież w naszych czasach standardem jest już odtwarzacz płyt CD, szczególnie w tak drogim aucie.
Silnik - 6 pkt
Niezwykle dynamiczny, jak na diesla. A do tego wspaniały, 5-biegowy automat. Pierwszy raz prowadziłem auto z takim rozwiązaniem i już się zakochałem. Chciałbym mieć takie rozwiązanie w swoim aucie.
Zawieszenie - 5 pkt
Bardzo komfortowe i ciche, a przy tym da się też ostrzej pojechać. Ma jednak tendencję do podłużnych wahnięć i czasami dobija przodem.
Za te pieniądze - 3 pkt
Uważam, że ta wersja nie jest warta swojej ceny. Oprócz silnika nic mnie tak naprawdę nie porwało. Nie tego spodziewałem się po aucie flagowym.
Plusy:
- silnik - oszczędny, dynamiczny i cichy
- nowoczesna, automatyczna skrzynia biegów - wygodna szczególnie w mieście
- wspaniały design
Minusy:
- niestaranne wykończenie - za dużo plastików
- bagażnik można otworzyć tylko zdalnie lub kluczykiem
- nieadekwatna cena do wyposażenia i jakości
Sławomir Piotrowski z Aleksandrowa Kujawskiego, 27 lat, urzędnik, jeździ fiatem bravo
Wygląd - 6 pkt
Połączenie eleganckiej limuzyny z autem sportowym. Poprzednia wersja była bardziej indywidualna. Nowa za to upodobniła się do innych modeli marki. Oceniam to na plus.
W kabinie - 4 pkt
Oczekiwałem więcej smaku od Włochów. Tymczasem w środku jest zbyt szaro, zbyt dużo plastików, zegary są sztampowe. Nic nie zachwyca.
Za kierownicą - 5 pkt
Kompletnie nie czułem, że prowadzę samochód z klasy wyższej. Wnętrze jest dość zwarte, a samochód prowadzi się niezwykle poręcznie. Wyobrażam sobie, że nawet filigranowa kobietka dałaby sobie radę w ciasnych uliczkach Warszawy.
Silnik - 5 pkt
Żwawy, elastyczny, szybko wchodzi na obroty i ma potężny moment. Do tego wspaniała, nowoczesna skrzynia automatyczna, która redukuje biegi podczas hamowania i bardzo płynnie pracuje w całym zakresie obrotów silnika.
Zawieszenie - 6 pkt
Połączenie komfortu ze sportowymi osiągami. Podczas szybkiej jazdy samochód nie miał tendencji do bujania się ani przechylania na boki. Bardzo pewnie trzyma się drogi.
Za te pieniądze - 3 pkt
Nieadekwatna cena do wyposażenia. Tylko silnik jest jej wart. Poza tym alfa romeo szybko traci na wartości.
Plusy:
- świetny silnik - oszczędny i dynamiczny
- wspaniały, włoski design
- kompromisowe zawieszenie - komfortowe i sportowe jednocześnie
Minusy:
- cena - zbyt wysoka
- słaba jakość wykończenia wnętrza,
- skąd w takim aucie radiomagnetofon? To śmieszne, że nie ma CD w standardzie
Grzegorz Iskra z Łochowa, 20 lat, sprzedawca, jeździ motocyklem suzuki intruder 1400
Wygląd - 5 pkt
Rewelacyjny. Linia alfy jest jedyna w swoim rodzaju. Zmieniłbym tylko felgi, żeby nie wyglądały jak kołpaki.
W kabinie - 5 pkt
Pod tym względem zaskoczył mnie negatywnie. Spodziewałem się przepychu, a czekał na mnie wszechobecny plastik. Z tyłu za nisko poprowadzono linią dachu, wysokie osoby zawadzają głową.
Za kierownicą - 5 pkt
Idealna pozycja, dobra regulacja fotela i kierownicy, świetnie zaprojektowane zegary i przełączniki. Przy tym świetna widoczność i znacznie więcej miejsca niż z tyłu.
Silnik - 6 pkt
Byłem w szoku, że diesel może tak pracować. Jest dynamiczny, zrywny, a przy tym niezwykle cichy. Jedynie na wolnych obrotach zbyt wyraźnie było słychać, że to wysokoprężna jednostka. A automatyczna skrzynia zasługuje na peany!
Zawieszenie - 5 pkt
Na naszych drogach trudno o samochód, który będzie zachowywał się idealnie. Niemniej "166" sprostał moim oczekiwaniom. Pasażerowie mieli pełen komfort nawet przy dużych prędkościach.
Za te pieniądze - 3 pkt
Gdybym miał takie pieniądze to wolałbym zapłacić więcej, ale mieć lepiej i staranniej wykończone wnętrze.
Plusy:
- wysoka kultura pracy silnika i świetna dynamika jazdy,
- pierwszy raz prowadziłem auto z automatem - bomba!
- niepowtarzalny wygląd.
Minusy:
- niestarannie wykonane wnętrze
- radiomagnetofon w standardzie to przeżytek,
- cena z kosmosu - jak na jakość wykończenia.