Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-09-21 4:10

Giulietta została okrzyknięta przez instytut Euro NCAP najbezpieczniejszym wozem kompaktowym w swojej klasie. Konstrukcja auta z materiałów o wysokiej wytrzymałości skrywa pod blachami innowacyjne rozwiązania, 6 seryjnych poduszek powietrznych, czy komplet układów wspomagających jazdę i hamowanie. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to opis systemów bezpieczeństwa oraz zestawienie cenowe pięknej Alfy. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Alfa Romeo Giulietta - BEZPIECZEŃSTWO

Nowa platforma, na której oparto budowę Giulietty zwiększa zdolność pochłaniania energii pochodzącej z przodu pojazdu i zmniejsza zarówno siły bezwładnościowe, jak i deformacje kabiny pasażerskiej. Kolumna kierownicy w razie kolizji jest łamana. Na pokładzie standardowo jest aż 6 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą: przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszki boczne tułowia oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy. Zastosowano także trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia. Dźwiękowa sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu i z tyłu, z dodatkowymi świetlnymi kontrolkami przy podsufitce to standard, podobnie jak dwa mocowania ISOFIX na tylnej kanapie dla fotelików dziecięcych.

>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Giulietta oferuje już podstawowo komplet układów poprawiających panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście wspominany wielokrotnie wybór trybów jazdy D.N.A, a także: BAS (system wspomagania nagłego hamowania), ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne, ostrzegające inne pojazdy o nagłym hamowaniu), system kontroli trakcji VDC obejmujący ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) i Hill Holder (układ ułatwiający kierowcy ruszanie pod górę).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Alę Romeo przed złodziejami ochrania fabryczny centralny zamek, zdalnie sterowany z kluczyka pilota. We wnętrzu jest też przycisk od blokady zamków drzwi. Dodatkowy autoalarm został wyceniony na 1 570 zł.

>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie

Auto może być także wyposażone w tylne czujniki parkowania, za które trzeba dopłacić 1 200 zł. Czujniki zapachu i wilgoci to koszt 1 000 zł. Szyba przednia z przyciemnionym pasem przeciwsłonecznym i czujnikiem deszczu kosztuje w każdej wersji 450 zł.

Alfa Romeo Giulietta - OŚWIETLENIE

Owalny kształt kloszy reflektorów kryje nowoczesne wypełnienie z widocznym pasem kwadratowych punktów wykonanych w technologii LED, odpowiedzialnych za światła do jazdy dziennej. Za sumę 3 850 zł dostępny jest w opcji bi-ksenonowy układ ze spryskiwaczami wysokociśnieniowymi i funkcją doświetlania zakrętów AFS. Okrągłych lampek przeciwmgielnych zamocowanych w dolnej części zderzaka nie ma tylko w bazowej odmianie PROGRESSION (dopłata 1 000 zł).

>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Nad wyglądem tyłu auta dominują niesamowicie prezentujące się po zmroku zespolone lampy. LED-owe wnętrza tworzą świetlne linie układające się na zakończeniach w spirale, z okrągłymi kierunkowskazami w centrum. Poniżej w zderzak wpasowane zostały jedynie wąskie paski odblaskowe.

Alfa Romeo Giulietta - GWARANCJA

Każdy model Alfa Romeo jest objęty podstawowo mechaniczną gwarancją 2-letnią bez limitu kilometrów oraz 2-letniim ASSISTANCE 24h, ważnym na terenie całej Europy. Klient przy zakupie auta otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a na perforację blach 8-letni okres gwarancyjny.

>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Alfa Romeo Giulietta - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Niepodważalnym atutem Giulietty jest wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony testami zderzeniowymi Euro NCAP. Samochód zdobył najwyższą notę pięciu gwiazdek, a instytut po docenieniu kompleksowości zabezpieczeń, nadał Alfie Romeo zaszczytny tytuł najbezpieczniejszego wozu kompaktowego dostępnego na rynku.

Alfa Romeo Giulietta - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia. Najtańszy PROGRESSION z silnikiem 1.4 TB 16V 105 KM, kosztuje 69 500 zł. Najtańszy Diesel 1.6 JTDm 16V 105 KM, to wydatek 82 500 zł.

Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Alfa Romeo to wersja wyposażenia DISTINCTIVE. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 2.0 JTDm 170 KM ze skrzynią TCT, kosztuje 104 900 zł (nie wliczając w to opcji dodatkowych takich jak nawigacja, czy pakiet sportowy).

silniki wersja CENA
1.4 TB 16V 105 KM
PROGRESSION 69 500 zł
1.4 TB 16V 120 KM
PROGRESSION 71 500 zł
1.4 TB 16V 120 KM LPG PROGRESSION 80 500 zł
1.4 TB Multiair 16V 170 KM PROGRESSION 78 500 zł
1.4 TB Multiair 16V 170 KM TCT PROGRESSION 86 500 zł
1.4 TB Multiair 16V 120 KM
DISTINCTIVE 78 900 zł
1.4 TB Multiair 16V 120 KM LPG
DISTINCTIVE 87 900 zł
1.4 TB Multiair 16V 170 KM
DISTINCTIVE 84 900 zł
1.4 TB Multiair 16V 170 KM TCT DISTINCTIVE 92 900 zł
1.8 TBi 16V 235 KM QUADRIFOGLIO VERDE 109 400 zł
1.6 JTDm 16V 105 KM PROGRESSION 82 500 zł
2.0 JTDm 16V 140 KM PROGRESSION 88 500 zł
1.6 JTDm 16V 105 KM
DISTINCTIVE 88 900 zł
2.0 JTDm 16V 140 KM
DISTINCTIVE 94 900 zł
2.0 JTDm 16V 170 KM
DISTINCTIVE 96 900 zł
2.0 JTDm 16V 170 KM TCT DISTINCTIVE 104 900 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Alfy Romeo Giulietta.

WIDEO - zobacz wnętrze Alfy Romeo Giulietty: