Alfa Romeo Giulietta - BEZPIECZEŃSTWO
Nowa platforma, na której oparto budowę Giulietty zwiększa zdolność pochłaniania energii pochodzącej z przodu pojazdu i zmniejsza zarówno siły bezwładnościowe, jak i deformacje kabiny pasażerskiej. Kolumna kierownicy w razie kolizji jest łamana. Na pokładzie standardowo jest aż 6 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą: przednie poduszki kierowcy i pasażera, poduszki boczne tułowia oraz kurtyny powietrzne chroniące głowy. Zastosowano także trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami napięcia. Dźwiękowa sygnalizacja niezapiętych pasów z przodu i z tyłu, z dodatkowymi świetlnymi kontrolkami przy podsufitce to standard, podobnie jak dwa mocowania ISOFIX na tylnej kanapie dla fotelików dziecięcych.
>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Giulietta oferuje już podstawowo komplet układów poprawiających panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście wspominany wielokrotnie wybór trybów jazdy D.N.A, a także: BAS (system wspomagania nagłego hamowania), ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne, ostrzegające inne pojazdy o nagłym hamowaniu), system kontroli trakcji VDC obejmujący ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) i Hill Holder (układ ułatwiający kierowcy ruszanie pod górę).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Alę Romeo przed złodziejami ochrania fabryczny centralny zamek, zdalnie sterowany z kluczyka pilota. We wnętrzu jest też przycisk od blokady zamków drzwi. Dodatkowy autoalarm został wyceniony na 1 570 zł.
>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie
Auto może być także wyposażone w tylne czujniki parkowania, za które trzeba dopłacić 1 200 zł. Czujniki zapachu i wilgoci to koszt 1 000 zł. Szyba przednia z przyciemnionym pasem przeciwsłonecznym i czujnikiem deszczu kosztuje w każdej wersji 450 zł.
Alfa Romeo Giulietta - OŚWIETLENIE
Owalny kształt kloszy reflektorów kryje nowoczesne wypełnienie z widocznym pasem kwadratowych punktów wykonanych w technologii LED, odpowiedzialnych za światła do jazdy dziennej. Za sumę 3 850 zł dostępny jest w opcji bi-ksenonowy układ ze spryskiwaczami wysokociśnieniowymi i funkcją doświetlania zakrętów AFS. Okrągłych lampek przeciwmgielnych zamocowanych w dolnej części zderzaka nie ma tylko w bazowej odmianie PROGRESSION (dopłata 1 000 zł).
>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Nad wyglądem tyłu auta dominują niesamowicie prezentujące się po zmroku zespolone lampy. LED-owe wnętrza tworzą świetlne linie układające się na zakończeniach w spirale, z okrągłymi kierunkowskazami w centrum. Poniżej w zderzak wpasowane zostały jedynie wąskie paski odblaskowe.
Alfa Romeo Giulietta - GWARANCJA
Każdy model Alfa Romeo jest objęty podstawowo mechaniczną gwarancją 2-letnią bez limitu kilometrów oraz 2-letniim ASSISTANCE 24h, ważnym na terenie całej Europy. Klient przy zakupie auta otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą, a na perforację blach 8-letni okres gwarancyjny.
>>> Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm TCT - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<
Alfa Romeo Giulietta - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Niepodważalnym atutem Giulietty jest wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdzony testami zderzeniowymi Euro NCAP. Samochód zdobył najwyższą notę pięciu gwiazdek, a instytut po docenieniu kompleksowości zabezpieczeń, nadał Alfie Romeo zaszczytny tytuł najbezpieczniejszego wozu kompaktowego dostępnego na rynku.
Alfa Romeo Giulietta - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia. Najtańszy PROGRESSION z silnikiem 1.4 TB 16V 105 KM, kosztuje 69 500 zł. Najtańszy Diesel 1.6 JTDm 16V 105 KM, to wydatek 82 500 zł.
Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24.pl Alfa Romeo to wersja wyposażenia DISTINCTIVE. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 2.0 JTDm 170 KM ze skrzynią TCT, kosztuje 104 900 zł (nie wliczając w to opcji dodatkowych takich jak nawigacja, czy pakiet sportowy).
silniki | wersja | CENA |
1.4 TB 16V 105 KM |
PROGRESSION | 69 500 zł |
1.4 TB 16V 120 KM |
PROGRESSION | 71 500 zł |
1.4 TB 16V 120 KM LPG | PROGRESSION | 80 500 zł |
1.4 TB Multiair 16V 170 KM | PROGRESSION | 78 500 zł |
1.4 TB Multiair 16V 170 KM TCT | PROGRESSION | 86 500 zł |
1.4 TB Multiair 16V 120 KM |
DISTINCTIVE | 78 900 zł |
1.4 TB Multiair 16V 120 KM LPG |
DISTINCTIVE | 87 900 zł |
1.4 TB Multiair 16V 170 KM |
DISTINCTIVE | 84 900 zł |
1.4 TB Multiair 16V 170 KM TCT | DISTINCTIVE | 92 900 zł |
1.8 TBi 16V 235 KM | QUADRIFOGLIO VERDE | 109 400 zł |
1.6 JTDm 16V 105 KM | PROGRESSION | 82 500 zł |
2.0 JTDm 16V 140 KM | PROGRESSION | 88 500 zł |
1.6 JTDm 16V 105 KM |
DISTINCTIVE | 88 900 zł |
2.0 JTDm 16V 140 KM |
DISTINCTIVE | 94 900 zł |
2.0 JTDm 16V 170 KM |
DISTINCTIVE | 96 900 zł |
2.0 JTDm 16V 170 KM TCT | DISTINCTIVE | 104 900 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Alfy Romeo Giulietta.
WIDEO - zobacz wnętrze Alfy Romeo Giulietty: