Audi A1 – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-02 16:11

Audi A1 - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Audi A1 za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA AUDI A1 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Audi A1, ranking niezawodności, ZDJĘCIA AUDI A1 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie AUDI A1 tylko na Superauto24.pl.

Audi A1 – WSTĘP

Audi A1 to auto zaliczane do klasy aut małych luksusowych. A1 stworzone zostało, by mogło konkurować z autami segmentu B premium, jak m.in. MINI, Alfa Romeo Mito czy Fiat 500. Produkcja rozpoczęła się w 2010 roku. A1 dzieli platformę podłogową z VW Polo V generacji.

>>> Audi A1 2011 – CENA od 64,3 tys. zł

Starsze modele:

>>> Audi A1 2010 – CENA od 61,5 tys. zł

W Polsce Audi A1 w podstawowej wersji wyposażenia Prime Line, z silnikiem benzynowym 1.2 TFSI 86 KM kosztuje od 64 300 zł. Najbogatsza odmiana Ambition z silnikiem benzynowym 1.4 TFSI 185 KM z automatyczną 7-biegową skrzynią, kosztuje 103 200 zł.

Audi A1 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl na razie mało opinii, gdyż auto jest nowe. Znaleźliśmy opinię pozytywną i negatywną. Przytaczamy obydwie:

> st220:  Jak na pojemność i moc to jest super! pozytywne zaskoczenie. szczególnie fajnie rozwija moc od prędkości 110 do 140. Po przejściu z 1,9 TDI jest przyzwoicie. Cichy. System start/stop pracuje rewelacyjnie. Układ jezdny to najmocniejszy punkt auta. sportowa charakterystyka powoduje uczucie bezpiecznego prowadzenia przy szybko pokonywanych zakrętach. polskie drogi znosi ok. Fotele mogłyby mieć mocniejsze oparcie pleców. Poza tym jakość audi. to największa słabość, klima ręczna - działa ok ale powinna być przynajmniej wersja Climatic jak w tańszym VW. Przestrzeń - Jest naprawdę dobrze. Auto kupione na 2 osoby, nie ma czego się czepiać. kupiłbym raz jeszcze.

> odys67: Na wolnych obrotach praktycznie nie słychać silnika. Bardzo dobre przyspieszenie. Zacina się pierwszy i wsteczny bieg. Twarde zawieszenie, ale na autobahnie trzyma się bardzo dobrze jezdni. Bardzo odporny na wiatr boczny. Przednia szyba trochę za niska. Na skrzyżowaniu świetlnym (mam na myśli te światła bezpośrednio u góry na jezdni) trzeba wysunąć głowę do przodu. Spala przeciętnie 7 litrów benzyny 98. Ale to i tak dobrze spala bo ja mam zawsze gaz do dechy. Wentylacja i ogrzewanie - to w Audi działa bez zastrzeżeń. Jak na takie małe autko 21 tys. euro to trochę dużo. Lepiej dołożyć i kupić Audi A4 albo A6.

Audi A1 - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Audi A1 - OPINIE DZIENNIKARZY

Paweł Kaczor / Autokrata.pl: O wnętrzu A1 również można powiedzieć, że jest typowe dla marki Audi. Wszystkie plastiki idealnie spasowano, materiały wykończeniowe są bardzo dobrej jakości, a w dziedzinie ergonomii ten niemiecki producent aut może być stawiany za wzór. Na pokładzie znajdziemy wszystkie niezbędne elementy, jakich możemy wymagać od auta tej klasy. Podgrzewane przednie fotele, tempomat, komputer pokładowy z nawigacją oraz modułem Bluetooth czy klimatyzacja to tylko część "czasoumilaczy" dostępnych na każde zawołanie kierowcy. Elementem budzącym skojarzenie z topową limuzyną Audi - A8 jest wdzięcznie wystający znad deski rozdzielczej wyświetlacz systemu multimedialnego.

Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra z każdej strony. Dzięki niskiemu usytuowaniu przednich foteli podróżujący tym samochodem mogą poczuć się trochę jak w gokarcie. Warto zaznaczyć, że A1 jest autem dwuosobowym. Oczywiście z tyłu znajduje się dwuosobowa kanapa, jednak wygodnie będzie na niej tylko zakupom, które nie zmieściły się do 267-litrowego bagażnika. Pomimo dwukolorowej tapicerki zabrakło mi we wnętrzu Audi jakichś designerskich smaczków stylistycznych, które nadałyby kabinie tego "malucha" więcej polotu. Całe wnętrze jest poprawne aż do bólu.

Pod maską testowanej wersji pracował najmocniejszy z dostępnych obecnie silników - turbodoładowany motor benzynowy o pojemności 1,4 l. Nigdy nie sądziłem, że 122 KM w ważącym prawie 1200 kg samochodzie może dawać tak wiele radości z jazdy. Na usta ciśnie mi się jedno określenie tej jednostki napędowej: "mały, ale wariat". W połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią S-Tronic niewielki silnik żwawo napędza mały samochód. Suche dane fabryczne mówią o 8,9 s potrzebnych, by rozpędzić się do pierwszej setki, jednak subiektywne odczucia są dużo lepsze. Warto podkreślić, że prędkości przekraczające te dopuszczalne na naszych autostradach nie robią na dzielnym silniku większego wrażenia. Dodatkowo dźwięk wydobywający się z podwójnej końcówki układu wydechowego w momencie, gdy wskazówka obrotomierza przekroczy granicę 4 tys. obrotów na minutę, jest bardzo rasowy. Zapewne zastanawiacie się, ile taki mały, ale żwawy silnik pali. Przy ostrej jeździe, ze skrzynią ustawioną praktycznie cały czas w trybie sportowym, komputer pokładowy pokazywał, że zużywamy 9,5 l benzyny na 100 km. Przy mniej brutalnym traktowaniu pedału gazu oraz korzystaniu z systemu start & stop spokojnie możemy zbić nawet 3, a w trasie 4 l z wyżej wymienionej wartości.

Szczepan Mroczek / Moto.wp.pl: Jeśli wcześniej jeździłeś większym Audi nie będziesz zaskoczony. Mimo niewielkich rozmiarów A1 to w 100 proc. Audi. Znakomita jakość wykończenia i znany styl gwarantuje wrażenia z samochodów premium. Rewelacyjna jest też ergonomia i łatwość obsługi. Generalnie Audi sprowadziło swoje dotychczasowe zwyczaje z większych modeli do nowego malucha. (…) Inżynierowie Audi zdążyli nas przyzwyczaić, że myślą bardzo praktycznie. Zatem spodziewałem się, że na tylnych fotelach znajdę więcej miejsca. Cóż, w niewielkich samochodach premium priorytety są nieco inne. Po pierwsze ma być wygodnie w pierwszym rzędzie. I w Audi A1 jest, nawet bardzo. Zakres regulacji komfortowych foteli jest wystarczająco duży. Ale oczywiście odbywa się to kosztem miejsca na nogi siedzących z tyłu. Poza tym płynnie opadająca linia dachu ograniczyła ilość miejsca nad głowami. Nawet pasażerowie Mini z większą łatwością kręcą głowami, a przecież powszechnie wiadomo, że mają skromne pole manewru. Trzeba również mieć świadomość, że bagażnik Audi pomieści 270 litrów, a po złożeniu foteli 920 litrów. Po zastanowieniu dochodzę do wniosku, że właśnie takie powinno być Małe Audi. A1 jest przecież miejskim, ładnym i komfortowym samochodem dla osoby, która sporadycznie zabiera komplet pasażerów.

Kolejny element, który może zaskoczyć to dość twardo zestrojone zawieszenie. Dlatego na polskie drogi polecamy opony z większym profilem. Standardowo samochody wyposażane są w 15-calowe felgi stalowe, no cóż. Lepiej poza 16-ki się nie zapuszczać. Skąpstwo księgowych z Audi przekracza granice przyzwoitości. Przecież wydając ponad 70 tys. na tak małe auto oczekujesz komfortu. A tu przy składaniu zamówienia pan z salonu zażąda dodatkowych pieniędzy za klimatyzację i to manualną! 1400 zł to niby nie dużo za klimę, czujniki parkowania i alarm, ale niesmak pozostał.

Oczywiście, że taki samochód jest potrzebny. Tym bardziej teraz kiedy coraz więcej osób chce jeździć w mieście niewielkim, ale komfortowym i niebanalnym samochodem. Początkowo Niemcy planowali wytwarzanie 100 tys. egzemplarzy Audi A1 rocznie. Szef sprzedaży Peter Schwarzenbauer ogłosił właśnie, że fabryka w Brukseli zwiększa obroty o 20%. Powód? Dotychczas na A-jedynkę zebrano ponad 150 tys. zamówień z całego świata. W Polsce trudno oczekiwać, że A1 będzie tak rozchwytywanym towarem. Ale kiedy pojawią się używane egzemplarze z pewnością będzie cieszyło się dużą popularnością. Generalnie Audi A1 bardzo przypadło mi do gustu i jedynym problemem w przypadku tego samochodu są pieniądze. Szkoda, że w Polsce wciąż bardzo ważnym.

Audi A1 – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 37, 10 września 2010 r.) testował małe Audi A1:

- Skoro wiemy, że A1 to technika wzięta z Polo, opakowana w jakość i styl Audi, to trudno o lepszą rekomendację. Imponujący „nos” i tył nawiązujący do profilu Avanta mają nadać rys charakterystyczny dla marki. Łuk dachu i elegancki spokój płaskich powierzchni tworzą własną osobowość A1. W tej grupie cenowej rozpoznawalność jest bardzo ważna, podobnie jak poczucie wysokiej jakości wykonania w kabinie. Pod tym względem A1 przewyższa nie tylko technicznego krewniaka, lecz także Mini – pisze red. Michał Krasnodębski.

W opinii AŚ, Audi nie grzeszy szczodrością. - Dywaniki wyglądają na cieńsze niż u większych „braci”, a opcjonalne podgrzewanie foteli ma tylko dwustopniową regulację. Właściciel nie powinien traktować A1 jako auta czteroosobowego. Spadzisty dach sprawia, że miejsca tylne mogą być wykorzystywane jedynie awaryjnie, podobnie jak w Mini.  1,4-litrowy silnik z turbodoładowaniem doskonale pasuje do modnego, zgrabnego autka. Ten dynamiczny napęd ze stajni Volkswagena wspaniale sprawdza się w każdej sytuacji. Zarówno podczas spokojnej przejażdżki nadmorskim bulwarem, jak i po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu. Traci wigor dopiero po włączeniu szóstego biegu precyzyjnej skrzyni (towarzyszy temu duży spadek prędkości obrotowej – 850 obr./min), który jest przełożeniem zdecydowanie ekonomicznym, mającym na celu poskromienie (z powodzeniem) apetytu turbo – czytamy w tygodniku.

AŚ stawia pytanie o indywidualny charakter Audi A1. - Czy A1 ma dość własnych genów? A może to sklonowane Mini? Okazuje się, że małe Audi zyskało bardzo indywidualny styl prowadzenia, a zawdzięcza go „zaostrzonemu” podwoziu Polo. A1 jest twardsze, bardziej bezpośrednio reaguje na ruchy kierownicą, a wychylenia karoserii są znacznie mniejsze niż u „brata” z Wolfsburga. Testowany egzemplarz jest wystarczająco „al dente” dla kierowców ze sportową duszą, a jednocześnie nie obciąża zanadto dysków w ich kręgosłupach.(…)

- Bardziej sportowe niż Polo, szlachetniejsze od Mini, do tego z prestiżowymi czterema pierścieniami na grillu. A1 ma dość osobowości, aby osiągnąć sukces. Wysoka cena przecież nigdy nie przestraszyła klientów Mini, więc dlaczego miałaby zniechęcić ich znajomych do zakupu szybkiego i starannie wykonanego Audi? Pytanie: czy A1 stanie się równie rozpoznawalnym symbolem statusu? – pisze Michał Krasnodębski z AŚ.

Audi A1 1.2 TFSI 86 KM – DANE TECHNICZNE

 Audi A1  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                       3,954/1,740/1,416
 Rozstaw osi (metry)  2,469
 Masa własna (tony)  1,040
 Pojemność bagażnika (litry)  267
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  45
 SILNIK  TFSI
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  63 / 86 (4800 obr./min)                                                 
 Moment obrotowy (Nm)  160 (3500 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  180
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,7
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,2
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,4
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,1
 CENA  
 grudzień 2011  64 300 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  4210 zł
 Nawigacja (zł)  MMI Navigation plus - 12 770 zł
 Skórzana tapicerka  5600 zł (dostępna lda wersji Attraction)

Audi A1 1.2 TFSI 86 KM - SPALANIE

Według danych producenta, Audi A1 z silnikiem benzynowym 1.2 TFSI o mocy 86 KM spala: 6,2 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Audi A1 z silnikiem 1,2 litra pali:

* ŚREDNIO - 6,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,5 l/100 km
* W TRASIE - 5,9 l/100 km

Audi A1 (2011) – CENA

W Polsce Audi A1 w podstawowej wersji wyposażenia Prime Line, z silnikiem benzynowym 1.2 TFSI 86 KM kosztuje od 64 300 zł. Najbogatsza odmiana Ambition z silnikiem benzynowym 1.4 TFSI 185 KM z automatyczną 7-biegową skrzynią, kosztuje 103 200 zł.

Audi A1 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Audi A1 2011 r. – cena od 65 tys. zł

>>> Audi A1 2010 r. – cena od 61,5 tys. zł

>>> Audi A2 2001 r. – cena od 15 tys. zł