Audi A3 – WSTĘP
Audi A3 to kompaktowe auto segmentu c premium, zaliczane do klasy niższej średniej. Model A3 technicznie spokrewniony jest z VW Golfem. Pierwsza generacja, która pojawiła się w 1996 roku odniosła wielki sukces rynkowy. Obecna, druga generacja Audi A3, zaprezentowana została w 2003 roku, zaś w 2008 roku przeszła face lifting. Występuje w wersjach: cabrio, hatchback 3d oraz hatchback 5d zwany Sportback.
>>> Audi A3 2011 – CENA od 74,7 tys. zł
Starsze modele:
>>> Audi A3 2007 – CENA od 44 tys. zł
W polskich salonach Audi A3 Attraction hatchback 3d z silnikiem benzynowym 1.4 TFSI 125 KM kosztuje 90 500 zł. Najdroższa odmiana Sportback Ambition Quattro 5d z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI 200 Km kosztuje 137,5 tys. zł.
Audi A3 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl przeważają pozytywne opinie o Audi A3:
> niedziel: Auto super, idealne jak na swoją klasę !! Silnik rewalacyjny szybki i ekonomiczny !! Zawieszenie rewela - idealnie trzyma się drogi, ESP włącza się praktycznie tylko zimą. Wyposażenie działa b.dobrze. AUTO EKSTRA ALE : 1. jest głośne ( TDI ) mogłoby być lepiej wyciszone tak jak A-4, 2. jest na równe niemieckie drogi, zawieszenie przednie mogłoby być wielowahaczowe tak jak w A-4, 3. silnik powinien mieć większy zakres obrotów, na których rozwija maksymalny moment obrotowy bowiem jest tylko w : 1800-2500 obr., 4. no i na koniec cena - wersja bogato wyposażona ( tylko bez skóry i nawigacji ) 133.000 zł. !!! To sporo jak na tę klasę. Ale tu już odgrywa wyłącznie prestiż marki AUDI !!!!!
> MichalG: Jeździłem już wieloma samochodami ale ten bije na głowę wszystkie poprzednie auta. Niesamowite wrażenia z jazdy. Przyśpieszanie, wyprzedzanie to bajka. Dźwięk silnika piękny. W środku luksus. Z zewnątrz auto bardzo eleganckie, z klasą. Bardzo wygodne fotele, jakość plastików na bardzo wysokim poziomie. Mimo, że auto ma już swoje lata ciągle wszystko w nim działa, bardzo dobrze się prowadzi. Dzięki napędowi 4x4 nie ma najmniejszych problemów z jazdą w zimie, deszczu czy jeździ po szutrze, lekkim błocie. Poza tym silnik 3.2 to ostatni prawdziwy, dobry silnik w tym aucie. Nowsze silniki 1.8 TSI to już nie to. Nie ten dźwięk, nie ta elastyczność. Jeden z ostatnich prawdziwych samochodów.
> Kondrat: Po aucie za ponad 100 tyś. powinno się oczekiwać bezawaryjności przynajmniej przez okres 2lat. A ja w ciągu 3 m-cy kilkukrotnie odwiedziłem serwis. Beznadziejne wycieraczki (wymieniłem 2szt.- oczywiście gwarancja nie obejmuje ). Amortyzatory tylne do wymiany po 2tyś.przebiegu. Przy wymianie oleju w ASO leją na min. minimum. Po 3 tyś .od wymiany oleju zapaliła się kontrolka poziomu oleju. w Serwisie powiedziano mi że to normalne i muszę kupić 1l ich wspaniałego oleju(90zł) na dolewki! W nowym samochodzie! Plusem auta jest dynamiczny silnik. Minusem usterkowość (jak na razie) i laicy w ASO.
> vacum: Za namową żony kupiliśmy A3 ja chciałem większy samochód dlatego mnie nie zachwycił, ale jestem z niego bardzo zadowolony, przy bliższym poznaniu można go polubić, sprawdza się jako samochód rodzinny i na dojazdy. Świetnie daje sobie radę w mieście i miło zaskakuje w trasie. Nie szarżuję więc spalanie w trasie poniżej 5 najniższe 4,3 ON(350 km)w zimie i jeździe miejskiej max 6,5 niewątpliwy atut tego auta. Jestem wysoką osobą dlatego zdziwiłem się, że w A3 mogę prowadzić auto nawet z wyprostowanymi nogami. Wada: pewnie cena, ale nie żałuję zakupu... no i jeżdżę Audi ;)
Audi A3 - film z CRASH TESTu
Audi A3 – OPINIE DZIENNIKARZY
Janusz Steinbarth / Motofakty.pl: Druga generacja A3 ukazała się w roku 2003, a obecnie przeszła drobny face lifting. Więcej zmian ukrytych jest jednak pod nadwoziem. Są nowe reflektory i przedni zderzak, trochę inaczej ukształtowano błotniki. To sprawia, że przód Audi A3 mocno upodobnił się do tego w większym modelu A4. Inne są boczne lusterka, mocniej przetłoczono pokrywę bagażnika, co w połączeniu z nowym zderzakiem i diodowymi światłami dało powiew świeżości. Zmiany wewnątrz samochodu są już bardziej natury kosmetycznej. Do Audi A3 i A3 Sportback (wersja z nadwoziem 5-drzwiowym) przewidziano pięć silników benzynowych i trzy diesle. Nowością są 4-cylindrowe benzynowe TFSI z turbodoładowaniem 1.4 (125 KM), 1.8 (160KM) i 2.0 (200 KM). Najmocniejszy jest 6-cylindrowy silnik 3.2 (250 KM), który występuje wyłącznie z napędem 4x4. Gamę uzupełniają: diesel 1.9 (105 KM) z pompowtryskiwaczami i nowocześniejszy z common rail - 2.0 (140 lub 170 KM).
Standardowo Audi wyposażone jest w 6-stopniową, manualną skrzynię biegów, ale prawdziwe emocje gwarantuje 7-biegowy S-Tronic. Zmienia przełożenia 10 razy szybciej niż kierowca, trzeba „tylko” dopłacić 8 tys. zł. Auto posiada także Audi magnetic ride czyli elektroniczną regulację siły tłumie- nia amortyzatorów. Komputer przez cały czas analizuje stan drogi i styl jazdy kierowcy dopasowując do tego twardość amortyzatorów. Inne, dostępne w opcji układy jak np. Audi parking system - ostrzegający przed przeszkodą, czy asystent parkowania - automatycznie wprowadzający auto na miejsce parkingowe, to rozwiązania zastrzeżone dotąd dla drogich limuzyn.
Do testu wybraliśmy wersję A3 1.4 TFSI Attraction o mocy 125 KM. Dlaczego właśnie tę? Bo na tego typu silniki stawia dziś Audi - jednostki o mniejszej pojemości, z turbodołado-waniem, ale oszczędniejsze. Taki silnik może pracować na niższych obrotach, co ogranicza spalanie. Sprawdzaliśmy jego działanie na trasie, utrzymując obrotomierz w zakresie 1800-2000 obr./min. Auto zachowywało się tak, jakby pod maską miało diesla. Silnik okazał się niezwykle elastyczny - z obrotami zeszliśmy jeszcze niżej, aby po chwili wrócić na wyższe, cały czas na 6. biegu. Wszystko przebiegło gładko, bez jakichkolwiek szarpnięć. To oznacza nie tylko ciszę w kabinie, ale także konkretne pieniądze zaoszczędzone na paliwie.
Audi A3 - TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 14, 31 marca 2008 r.) testował Audi A3 2.0 TFSi Quattro:
- Po zajęciu miejsca za kierownicą A3 czujemy się jak w aucie klasy średniej. Wymagającemu kierowcy niczego tutaj nie zabraknie - ani miejsca, ani wysokiej jakości tworzyw i subtelnego stylu. W zasadzie za co by nie chwycić, czuje się solidność i finezję, której próżno szukać u wielu rywali. Słowem - wrażenia klasy premium w zwartej, kompaktowej formie. Nie mniej wyrafinowany jest napęd tego samochodu. Znaczek "quattro" wszystko wyjaśnia: tutaj napędzane są cztery koła. Źródło mocy to 4 cylindry, które z pojemności 2 litrów przy pomocy turbosprężarki i technologii bezpośredniego wtrysku paliwa wytwarzają moc 200 KM. I czynią to zaskakująco delikatnie. Żadnego wycia, drgań, szarpania czy tym bardziej nieprzyjemnych sił na kole kierownicy, których przy przednim napędzie raczej nie udałoby się uniknąć – czytamy w AŚ.
W opinii testujących, Audi A3 jedzie jak po szynach. I to tych wykorzystywanych przez superszybką kolej TGV, a nie chybotliwe elektrowozy PKP. - Nieważne, czy jest mokro czy sucho, jedziemy po zakręcie czy prosto - A3 zawsze stabilnie trzyma się na czterech "łapach". Przestroga dla tych, którzy pierwszy raz wsiądą do tego auta: A3 z napędem quattro przyspiesza jak rakieta nawet na śliskim, ale hamuje podobnie, jak przy przednim napędzie. Nie zapominajcie o prawach fizyki! – pisze tygodnik.
Audi A3 – DANE TECHNICZNE
Audi A3 (2011) | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | hatchback |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,203/1,765/1,421 |
Rozstaw osi (metry) | 2,578 |
Masa własna (tony) | 1,255 |
Pojemność bagażnika (litry) | 350 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 55 |
SILNIK | TFSI |
Paliwo | Benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 92 / 125 (5000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 200 (4000 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 203 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,4 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 7,3 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 4,8 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,7 |
CENA | |
grudzień 2011 | 90 500 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępna |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Audi A3 1.4 TFSI 125 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Audi A3 z silnikiem benzynowym 1.4 TFSI o mocy 125 KM spala: 7,3 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,8 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,7 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Audi A3 z silnikiem 1,4 TFSI pali:
* ŚREDNIO - 7,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 9,8 l/100 km
* W TRASIE - 5,5 l/100 km
Audi A3 (2011) – CENA
W polskich salonach Audi A3 Attraction hatchback 3d z silnikiem benzynowym 1.4 TFSI 125 KM kosztuje 90 500 zł. Najdroższa odmian Ambition Quattro hatchback 5d z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI 200 Km kosztuje 137,5 tys. zł.
Audi A3 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Audi A3 2011 r. – cena od 69,5 tys. zł