Gdyby chodziło tylko o gabaryty zewnętrzne, to z zakwalifikowaniem suzuki SX4, bo o nim mowa, nie byłoby większych problemów. Auto co prawda pozycjonowane jest jako przedstawiciel segmentu B, czyli małych samochodów, ale już po samej długości widać, że mamy do czynienia z dość wyrośniętym maluchem. Również pod względem wysokości, co by sugerowało, że to coś w rodzaju minivana.
Wymiary zewnętrzne to jednak nie wszystko, bo wspólny projekt Suzuki i Fiata zakładał zbudowanie bliźniaczych aut z napędem nie tylko na jedną oś. Suzuki SX4 oraz fiat sedici dysponują układem napędzania wszystkich kół, a to już cecha charakterystyczna dla pojazdów typu SUV czy jak kto woli - crossoverów. Elektronicznie sterowany system napędu czterech kół w SX4 ma możliwość wyboru trzech różnych trybów pracy. Napęd na przednią oś w zupełności wystarcza do jazdy na suchych nawierzchniach dróg i autostrad. Z kolei tryb Auto włącza napęd tylnych kół w sytuacji wykrycia poślizgu kół przedniej osi. Nie trzeba udowadniać, że dzięki temu samochód prowadzi się pewniej.
Natomiast tam, gdzie potrzebny jest stały napęd wszystkich kół, nieodzowny staje się tryb Lock. Suzuki SX4 z systemem napędu czterech kół na pewno nie jest autem terenowym, zresztą podobnie jak wiele innych, nawet dużo większych od niego samochodów. Jest jednak dużo bardziej wszechstronnym i jednocześnie bezpiecznym pojazdem w porównaniu do "przednionapędówek" podobnej wielkości, a jeśli jeszcze uwzględnimy jego cenę, to otrzymamy bardzo interesującą ofertę.