Chevrolet Aveo 5d - UKŁAD JEZDNY
Konstrukcja nadwozia nowego Aveo jest dość sztywna. Wykonana została ze stali wytrzymałej na rozciąganie, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżujących. Zawieszenie skomponowano według sprawdzonego schematu. Jest proste w swojej budowie, co w przyszłości pozwoli właścicielowi zaoszczędzić na naprawach. Z przodu pracują kolumny McPhersona, a z tyłu postawiono na tradycyjną dla aut klasy segmentu B belkę skrętną.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary wersji 5d <<<
Chevrolet w odniesieniu do swojego poprzednika, oferuje dobre właściwości jezdne i precyzyjny układ kierowniczy. Mechanizm ten zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Choć nie jest on bezpośredni, daje kierowcy wrażenie kontaktu kół z nawierzchnią. Auto prowadzi się pewnie, przebywanie za kierownicą w dłuższej trasie nie męczy. Hydrauliczne wspomaganie kierownicy nie jest zbyt silne, co w naszym odczuciu jest jego zaletą. Wyjątkiem w kwestii hydrauliki wspomagania są wersje wysokoprężne 1.3, które posiadają elektroniczny system wspomagania.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Auto jak na przedstawiciela segmentu B jest dobrze wyciszone. Szumy pracy zawieszenia nadmiernie nie przedostają się do wnętrza. To podobno zasługa zastosowanych w procesie wytwarzania auta nowoczesnych środków wygłuszających. Odgłosy z zewnątrz słyszymy dopiero podczas pokonywania większych przeszkód, i przede wszystkim przy przejazdach po poprzecznych nierównościach. Na nasze gorsze odczucia mały wpływ z pewnością duże 17-calowe obręcze kół. Przy felgach 15" z oponami o wyższym profilu ogumienia tłumienie zapewne było lepsze. Układ jezdny pozwala na szybsza jazdę, ale do rajdowych wyczynów nie jest przystosowany. W trakcie zbyt szybkiego pokonywania ciasnych łuków zachowanie może stać się nerwowe i wtedy do akcji wejdą elektroniczni aniołowie stróżowie.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Chevrolet bez zarzutów sprawdzi się w mieście. Jest zwrotny i słucha się poleceń. Manewry na parkingu nie są kłopotliwe, a wjazdy na chodniki nie stanowią problemu (o ile nie obawiamy się obtarcia 17-calowych felg). Trzeba jedynie uważać na dolną listwę zderzaka przedniego, przy czołowym podjeździe do krawężnika, lub w momencie zjeżdżania z niego tyłem. Element ten jest podwieszony dość nisko i można nim zahaczyć. Na szczęście wykonano go z elastycznego tworzywa, więc zrobienie mu większej krzywdy wymaga trochę wysiłku. W topowym wariancie LTZ dostępne są dodatkowe czujniki parkowania tyłem, które pomogą wcisnąć się w węższe miejsca bez zarysowań zderzaka.
Chevrolet Aveo 5d - HAMULCE
Układ hamulcowy we wszystkich wersjach Aveo jest identyczny. Z przodu pracują wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 256 mm, z tyłu bębny o średnicy 200 mm. Hamulce ekspresowo reagują na nacisk pedału - to zdecydowana zaleta samochodu.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<
Ukłon w stronę General Motors należy się za bogate wyposażenie standardowe auta. W Chevrolecie Aveo znajduje się cała gama systemów wspomagających hamowanie i kontrolę nad pojazdem. Jest układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji (TCS) czy czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z asystentem hamowania, który obejmuje również niezwykle przydatne wspomaganie (HSA) podczas ruszania autem pod górkę.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4
W czwartym odcinku znajdzie się test wnętrza Aveo w najbogatszej wersji LTZ. Jak prezentuje się deska rozdzielcza samochodu? Czy umiejscowienie przyrządów jest funkcjonalne? Co oferuje auto w podstawowym wariancie wyposażenia oraz jakie dodatki przewiduje? Co mamy do powiedzenia o pojemności i konfiguracji bagażnika? O tym w 4. odcinku dziennika Chevroleta klasy B.