Chevrolet Aveo 5d - BEZPIECZEŃSTWO
Wysoki standard wyposażenia jest oferowany już w podstawowej odmianie. Auto z fabryki wyjeżdża z zestawem 6 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą airbagi dla kierowcy i pasażera, kurtyny boczne rozciągające się wzdłuż podsufitki obu przedziałów dla ochrony głów oraz dodatkowe poduszki boczne montowane w fotelach. Taki pakiet zapewnia zabezpieczenie podróżującym ze wszystkich stron. Konstrukcja nadwozia wykonana natomiast została ze stali wytrzymałej na rozciąganie, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary wersji 5d <<<
Wszystkie pasy są trzypunktowe, a przednie zostały dodatkowo wyposażone w napinacze i regulację wysokości. Przednie siedziska posiadają czujniki obecności osób. Umiejscowiona w panelu środkowym kontrolka przypomina pasażerowi obok o zapięciu pasa (brak skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). Tylna kanapa podstawowo ma trzy zagłówki. Na dwóch skrajnych miejscach tylnej kanapy standardowo znajdują się uchwyty ISOFIX do montowania fotelików dziecięcych.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Ukłon w stronę General Motors należy się za bogate wyposażenie standardowe auta. W Chevrolecie Aveo znajduje się cała gama systemów wspomagających hamowanie i kontrolę nad pojazdem. Jest układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji (TCS), wspomaganie nagłego hamowania (BAS), czy czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z asystentem hamowania, który obejmuje również niezwykle przydatne wspomaganie (HSA) podczas ruszania autem pod górkę.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Każde Aveo posiada immobiliser, czyli elektroniczną blokadę rozruchu. Jest także blokada zamków tylnych drzwi przed otwarciem od wewnątrz przez dzieci. Centralny zamek sterowany zdalnie z kluczyka pilota także jest podstawą. Czujniki parkowania, które pomogą wcisnąć się autem w węższe miejsca, są montowane w najbogatszym wariancie wyposażeniowym LTZ.
Chevrolet Aveo 5d - OŚWIETLENIE
Przednie reflektory z manualną regulacją z kabiny, świecą tak samo dobrze jak wyglądają. Chevrolet w ciemnościach elegancko się spisuje - zarówno światła mijania jak i drogowe należycie oświetlają drogę. Fabryczna funkcja "Follow-me-home" przydaje się po zmroku (światła działają jeszcze przez krótki czas i przykładowo oświetlają drogę powrotną do drzwi domu). Opcja z ksenonami i spryskiwaczami wysokociśnieniowymi nie występuje w ogóle.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Lampy przeciwmgłowe w zderzaku przednim znajdziemy tylko w najdroższej wersji LTZ. Klosze tylnych świateł utrzymane w stylu przednich reflektorów, po pierwsze są ładne, a po drugie wyraźnie świecą. Trzecie światło STOP za tylną szybą jest montowane seryjnie.
GWARANCJA
Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. 3-letnia gwarancja obejmuje już natomiast ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.
>>> Chevrolet Aveo hatchback 1.4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Dzięki zastosowanym system i nowatorskim rozwiązaniom, Chevrolet Aveo oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. W przeprowadzonych testach zderzeniowych niezależnej organizacji Euro NCAP, samochód otrzymał maksymalną oceną 5 gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów oceniono na 95 proc. punktów, ochrona dzieci otrzymała 87 proc. punktów, a bezpieczeństwo pieszych uderzonych przez auto to 54 proc. punktów.
Chevrolet Aveo 5d - CENA w POLSCE
Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. Najtańszy Chevrolet Aveo hatchback w odmianie podstawowej LS z silnikiem 1.2 70 KM, kosztuje 36 990 zł. Najtańszy model z wysokoprężną jednostką 1.3 D 75 KM startujący od wersji LS, został wyceniony na kwotę 46 990 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl 5-drzwiowy Aveo, to najbogatsza wersja wyposażenia LTZ. W polskiej ofercie model ten z silnikiem 1.4 100 KM Start/Stop z manualną skrzynią kosztuje 51 990 zł.
silnik/wersja | LS | LS+ | LT | LTZ |
1.2 70 KM / skrzynia manualna 5 | 36 990 zł | - | - | - |
1.2 86 KM / skrzynia manualna 5 | - |
40 490 zł | 43 990 zł |
- |
1.4 100 KM Start/Stop / skrzynia manualna 5 | - | - |
46 990 zł |
51 990 zł |
1.4 100 KM / skrzynia automatyczna 6 |
- | - |
51 490 zł |
56 490 zł |
1.6 115 KM Start/Stop / skrzynia manualna 5 |
- | - |
- | 53 990 zł |
1.6 115 KM skrzynia automatyczna 6 |
- |
- | - |
58 490 zł |
1.3 75 KM Diesel Start/Stop / skrzynia manualna 5 |
- | 46 990 zł |
49 490 zł |
- |
1.3 95 KM Diesel Start/Stop / skrzynia manualna 5 |
- |
- | - | 57 490 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24 zaprezentujemy pełne podsumowanie Chevroleta Aveo.