Chevrolet Cruze - UKŁAD JEZDNY
Zawieszenie hatchbacka skomponowano na takich samych podzespołach, jak wersji sedan. Z przodu pracują kolumny McPhersona z hydraulicznymi amortyzatorami i sprężynami. Budowę tylnego zestawu oparto na tradycyjnej belce skrętnej z wahaczami. Rozstaw osi wynoszący 2685 mm, to bardzo dużo jak na kompakta klasy C. Auto dzięki temu oferuje dużo miejsca dla pasażerów i łatwiej pochłania nierówności drogi.
>>> Chevrolet Cruze hatchback 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Cruze oferuje mało precyzyjny układ kierowniczy. Dzięki hydraulicznemu, umiarkowanie mocnemu mechanizmowi wspomagania, kierowca nie musi siłować się ze steram, przez co brak poczucia kontaktu kół z nawierzchnią. Przebywanie za kierownicą w dłuższej trasie nie męczy. Auto jest wystarczająco zwrotne, wynikiem średnicy zawracania wynoszącym 10,9 metra, nie odbiega od innych kompaktów. By wykonać nieprzewidzianą nawrotkę w wąskim miejscu, czy zmieścić się w ciasną lukę parkingową, trzeba jednak trochę pokręcić kierownicą. Osobom obawiającym się zarysowania tyłu auta, przychodzą czujniki parkowania w wersji LT+ i LTZ.
Chevrolet spodoba się osobom lubiącym wygodne auta. Układ resorowania jest ustawiony na komfort. Auto dobrze wybiera nierówności i gwarantuje zadowolenie z podróżowania. Minusy pojawiają się, gdy zjedziemy na nieutwardzone drogi. Praca układu robi się zbyt głośna. Niestety na wybojach słyszymy głuche dudnienie zawieszenia. Konstruktorzy powinni zadbać o lepsze wyciszenie kabiny.
>>> Chevrolet Cruze 1.8 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Zestrojenie postawione na wygodę, skutkuje brakiem stabilności podczas szybszej jazdy. Od Chevroleta nie możemy oczekiwać sportowych wrażeń. O ile nie mamy żadnych zarzutów do auta w momencie przemieszczania się drogą na wprost, to nie podobają się nam już nerwowe zachowania na łukach. Auto przez miękkie zawieszenie nie lubi zakrętów, nadwozie wychyla się i wykazuje tendencje do nadsterowności. Z tego powodu lepiej zwolnić przed większym łukiem drogi i zredukować bieg na niższy.
WIDEO - zobacz szczegóły Chevroleta Cruze
Chevrolet Cruze - HAMULCE
Układ hamulcowy nie we wszystkich wersjach Cruze'a jest taki sam. W modelach benzynowych z przodu umieszczono wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 276 mm, a w wersjach wysokoprężnych ze względu na dużo wyższą moc silnika i moment obrotowy, zastosowano większą średnicę 300 mm. Z tyłu o hamowanie dbają w benzynowcach tarcze o średnicy 268 mm, a w dieslach 292 mm.
>>> Chevrolet Cruze - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Kierowca dodatkowo ma w asyście spory pakiet elektronicznych systemów wspomagających hamowanie i układów kontroli nad pojazdem. Już podstawowo w aucie montuje się: Jest układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji (TCS), system wspomagania nagłego hamowania (BAS), czy czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z asystentem hamowania.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4
W czwartym odcinku znajdzie się test wnętrza Cruze'a w wersji wyposażenia LTZ. Jak prezentuje się deska rozdzielcza hatchbacka? Jakie przyrządy znalazły się w panelu środkowym? Co myślimy o materiałach wykończeniowych? Co oferuje klientowi kompakt Chevroleta w podstawowej wersji wyposażenia, a jakie dodatki przewiduje? Ile litrów jest w stanie zmieścić bagażnik? O tym w 4. odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl.
>>> Chevrolet Cruze - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<