Chevrolet Cruze Kombi - UKŁAD JEZDNY
Chevrolet Cruze Kombi powstał na tej samej płycie podłogowej, co wersje sedan i hatchback. Konstrukcja pojazdu jest sztywna dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości. Z przodu nic się nie zmieniło - kolumny McPhersona z hydraulicznymi amortyzatorami i sprężynami są identyczne. Budowę tylnego zestawu oparto tak samo na tradycyjnej belce skrętnej z wahaczami, sprężynach śrubowych i amortyzatorach, ale komponenty te zostały zestrojone z uwzględnieniem cięższej specyfiki wersji kombi.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Cruze'owi brakuje precyzyjnego układu kierowniczego. Hydrauliczny mechanizm wspomagania działa trochę za sztucznie - jego praca jest lekka, dlatego w trakcie szybszego przemieszczania się po niezbyt równych drogach, kierowcy brak poczucia pewności. Przydałby się tutaj mechanizm o zmiennej sile wspomagania. Przebywanie za sterem w dłuższej trasie za to nie męczy. Auto mimo iż jest pojazdem typu Kombi, odznacza się wystarczającą zwrotnością - wynik średnicy zawracania między krawężnikami wynosi 10,9 metra. By wykonać nieprzewidzianą nawrotkę w wąskim miejscu, czy zmieścić się w ciasną lukę parkingową, trzeba jednak trochę pokręcić kierownicą. Osobom obawiającym się zarysowania tyłu auta, przychodzą z pomocą czujniki parkowania w wersjach LT, LT+ i LTZ.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Duży rozstaw osi wynoszący 2685 mm pozwala na dobre pochłanianie nierówności drogi i zapewnia dość komfortowe właściwości jezdne. Układ resorowania jest ustawiony na komfort, bo auto miękko wybiera nierówności, ale przy przy poprzecznych przeszkodach tył jakby podskakuje. Niestety praca zawieszenia momentami jest zbyt głośna, bo na wybojach do uszu dochodzi głuche dudnienie zawieszenia. Do takiego zachowania przyczynia się nieco dłuższa kabina typu kombi, którą trudniej wyciszyć. Od Chevroleta nie można więc oczekiwać sportowych wrażeń, przez zestrojenie postawione na wygodę. W slalomie nadwozie nie zachowuje się tak spokojne, jakbyśmy tego chcieli, ale dzięki nisko osadzonemu środkowi ciężkości utrzymuje swój tor jazdy. W szybszej szarży po łukach wyczuwalna jest nerwowość. Auto przez miękkie zawieszenie nie jest więc królem zakrętów, bo nadwozie wykazuje tendencje do nadsterowności.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Bezpieczeństwo i cena <<<
Chevrolet Cruze Kombi - HAMULCE
Układ hamulcowy nie we wszystkich wersjach Cruze'a jest taki sam. W modelach benzynowych z przodu umieszczono wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 276 mm, a w wersjach wysokoprężnych ze względu na dużo wyższą moc silnika i moment obrotowy, zastosowano większą średnicę 300 mm. Z tyłu o hamowanie dbają w benzynowcach tarcze o średnicy 268 mm, a w dieslach 292 mm. W przypadku hamowania awaryjnego układ wyposażony w czteroobwodowy ABS, mierzy siłę na pedale hamulca i samoczynnie zwiększa siłę hamowania, stosownie do potrzeb.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Wnętrze i bagażnik <<<
Kierowca dodatkowo ma w asyście spory pakiet elektronicznych systemów wspomagających jazdę i hamowanie. Układy seryjnie montowane w modelu Cruze Kombi to: TCS (system kontroli trakcji), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z asystentem hamowania oraz EBD (system kontrolujący rozkład hamowania przednich i tylnych kół).
WIDEO - zobacz szczegóły Chevroleta Cruze Kombi:
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4
W czwartym odcinku skupimy się na bezpieczeństwie użytkowej wersji Kombi oraz cenach oferowanego w salonie wozu. Jakie przewidziano wersje wyposażeniowe? Ile kosztuje najtańszy model? Jakie zastosowano w aucie rozwiązania dbające o bezpieczeństwo podróżujących? O tym w 4. odcinku dziennika testu Chevroleta Cruze Kombi na SuperAuto24.pl.