Chevrolet Cruze Kombi - BEZPIECZEŃSTWO
Konstrukcja struktury nośnej nadwozia Cruze'a została oparta na wzmocnionej klatce bezpieczeństwa. W przypadku kolizji aktywuje się system odłączenia pedałów. Kompakt niezależnie od wersji nadwoziowej oferuje w standardzie komplet 6 poduszek powietrznych. Są to przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, kurtynowe poduszki bezpieczeństwa oraz boczne chroniące tułowia.
Trzypunktowe pasy z napinaczami pirotechnicznymi są dodatkowo z przodu regulowane na wysokość. Zagłówki przednich foteli poza regulacją posiadają możliwość odchylenia. Fotele przednie otrzymały w siedziskach czujniki przypominające o zapięciu pasów - ich brak skutkuje uciążliwym sygnałem dźwiękowego przypominacza oraz lampką na panelu środkowym. Na komputerze pokładowym umieszczono małą grafikę informującą o otwartych drzwiach. W dbałości o najmłodszych, tylne drzwi otrzymały blokadę przed otwarciem, a fotele wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Pasy tylnego przedziału także są trzypunktowe, a 3 zagłówki kanapy to standard.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Kierowca dodatkowo ma w asyście spory pakiet elektronicznych systemów wspomagających jazdę i hamowanie. Układy seryjnie montowane w modelu Cruze Kombi to: TCS (system kontroli trakcji), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), czteroobwodowy ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z asystentem hamowania oraz EBD (system kontrolujący rozkład hamowania przednich i tylnych kół).
CZUJNIKI i ZABEZPIECZENIA
O bezpieczeństwo przed złodziejami dba seryjnie montowany immobilizer. Podstawowo każdy Cruze Kombi ma również zdalnie sterowany centralny zamek ze składanym kluczykiem typu scyzoryk. Alarm antywłamaniowy w tańszych wersjach LS i LS+ wymaga dopłaty 800 zł, a w pozostałych jest montowany seryjnie. W kabinie standardem jest natomiast przycisk odpowiedzialny za automatyczne ryglowanie zamków.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Najbogatsza odmiana LTZ została wzbogacona system bezkluczykowego otwierania i uruchamiania pojazdu, za pomocą przycisku startera. Kierowca dzięki temu rozwiązaniu nie musi wyjmować kluczyka z kieszeni, by zamknąć i odblokować drzwi. Radary parkowania umieszczone w tylnym zderzaku, zabezpieczające pojazd przed zarysowaniem są cechą wersji LT, LT+ i LTZ. Czujniki deszczu samoczynnie uruchamiające wycieraczki występują tylko w wersji LTZ.
Chevrolet Cruze Kombi - OŚWIETLENIE
Duże przednie reflektory dobrze oświetlają drogę. Wszystkie wersje na wyposażeniu standardowym mają światła z funkcją Follow Me Home (po wyjściu z auta światła działają jeszcze przez krótki czas by oświetlić po zmroku drogę powrotną do domu). Opcja z ksenonami niestety nie występuje w ogóle. Wkomponowanych w zderzak przedni lamp przeciwmgłowych nie znajdziemy w wersjach LS i LS+.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy które przedzielone klapą bagażnika i mocno wciągnięto w obszar błotników dodają nowoczesnego wyglądu i ładnie prezentują się po zmroku. Trzecie światło STOP w daszku klapy bagażnika jest montowane seryjnie. W dolną części zderzaka wpasowano czerwone odblaskowe płytki.
Chevrolet Cruze Kombi - GWARANCJA
Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. 3-letnia gwarancja obejmuje natomiast ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.
Chevrolet Cruze - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Architektura bezpieczeństwa Cruze'a Kombi jest niemal identyczna jak w wersji Cruze sedan. Testy zderzeniowe przeprowadzone na tym aucie, wykazały, że nadwozie dobrze absorbuje siły uderzenia. Ogólne bezpieczeństwo podróżujących w samochodzie osób zostało ocenione przez instytut badań Euro NCAP na pięć gwiazdek.
Chevrolet Cruze Kombi - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia: LS, LS+, LT, LT+ oraz LTZ. Najtańszy Cruze Kombi z silnikiem benzynowym 1.6 litra, kosztuje 51 900 zł. Najtańszy Diesel oferowany od wersji LT, to wydatek 69 990 zł.
>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Wnętrze i bagażnik <<<
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl, Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo 140 KM, to wersja wyposażenia LT. Za model ten trzeba w salonie zapłacić 65 990 zł
SILNIK | LS | LS+ | LT | LT+ | LTZ |
1.6 124 KM manual | 51 900 zł |
55 900 zł |
59 990 zł |
64 990 zł |
- |
1.8 141 KM manual | - | - | 61 990 zł |
66 990 zł |
70 990 zł |
1.4 Turbo 140 KM manual | - | - | 65 990 zł |
70 990 zł |
74 990 zł |
1.7 Turbo Diesel 130 KM manual | - | - | - | 74 990 zł |
- |
2.0 Turbo Diesel 163 KM manual | - | - | 69 990 zł |
74 990 zł |
78 990 zł |
2.0 Turbo Diesel 163 KM automat |
- | - | - | - | 84 490 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 5
W piątym odcinku skupimy się wnętrzu Cruze'a Kombi w wersji LT. Jak prezentuje się odmieniona deska rozdzielcza? Jakie przyrządy znalazły się w panelu środkowym i które elementy poddano liftingowi? Co myślimy o materiałach wykończeniowych? Co oferuje klientowi pojemny kompakt Chevroleta w podstawowej wersji wyposażenia, a jakie dodatki przewiduje? Ile litrów jest w stanie zmieścić bagażnik? O tym w 5. odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl.
WIDEO - zobacz wnętrze nowego Chevroleta Cruze Kombi