Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie

2012-10-05 5:00

Nowocześnie prezentująca się deska rozdzielcza Cruze'a Kombi, zachęca do zajmowania miejsca za kierownicą. Poprawiony wygląd kokpitu jest jeszcze ładniejszy jak w poprzedniku, a multimedialne rozwiązania zamiast tradycyjnych przełączników przypadną do gustu fanom smartfonów. Na duży plus zasługują wygodne fotele i wielki kufer, który spokojnie pomieści całą rodzinę na wakacyjny wyjazd. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena wnętrza i bagażnika Chevroleta. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Chevrolet Cruze Kombi - WNĘTRZE

Styliści przy okazji liftingu nadwozia Cruze'a przeprojektowali nieco wnętrze samochodu. Zachowane zostały faliste linie deski rozdzielczej, łączącej się z przednimi boczkami drzwiowymi, a także nie zrezygnowano z miłej w dotyku tkaniny pokrywającej sporą cześć tych elementów. Podwójny projekt kokpitu z okrągłymi dyszami nawiewów rozmieszczonymi po obu stronach deski, wciąż jest typowy dla Chevroleta. Zmianie uległ natomiast wygląd centralnego panelu instrumentów oraz styl nawiewów w konsoli. Schowek umiejscowiony wcześniej w górnej części deski, teraz przeniesiono bliżej zestawu audio. W salonach Cruze jest oferowany w pięciu wariantach wyposażenia: LS, LS+, LT, LT+ i LTZ. Egzemplarze z nowym system multimedialnym MyLink, posiadają jeszcze zamiast odtwarzacza, 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Test SuperAuto24.pl został przeprowadzony na Cruze Kombi 1.4 Turbo w wersji LT.

>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Kokpit Cruze'a dzięki zmianom zyskał na nowoczesności i pod żadnym względem nie jest nudny. Czarną kolorystykę przełamano srebrnymi zdobieniami i subtelną ilością chromowanych akcentów, takich jak: klamki otwierania drzwi, obwódki dysz nawiewów i pokręteł, czy obramowanie lewarka zmiany biegów. Bardzo ciekawie prezentuje się tworzywo konsoli centralnej udające zimne aluminium. Przyjemnym dodatkiem dla oczu i dłoni jest też tkanina, którą pokryto sporą część deski i boczków.

Charakterystyczna kierownica Cruze'a, która wygląda niemal jak w sportowym Camaro, zachęca do prowadzenia. Pionowa regulacja kolumny kierowniczej to serja, a pozioma jest cechą odmian LT, LT+ i LTZ. Ster bardzo dobrze leży w dłoni, a dzięki skórzanemu obiciu (wersje LT, LT+ i LTZ wraz z gałką zmiany biegów) jest miły w dotyku. Elektryczne sterowanie radiem i zestawem głośnomówiącym telefonu komórkowego w kole kierownicy, to prawie podstawa - tego udogodnienia nie ma tylko najtańsza wersja LS.

Informacje podawane kierowcy na wskaźnikach wkomponowanych w płytkie okrągłe tuby są czytelne. Prędkościomierz znalazł się po prawej stronie, a z lewej miejsce dostał obrotomierz. Wskaźniki temperatury wody i poziomu paliwa wpasowano po środku. Duży plus za poprawę komputera pokładowego, który zresztą jest seryjnym wyposażeniem. Centralnie położony cyfrowy wyświetlacz został powiększony, dzięki czemu prezentowane na nim dane są o wiele lepiej czytelne. Komputerem operujemy przełącznikiem wkomponowanym w lewą manetkę, odpowiedzialną za sterowanie kierunkowskazami. Przyjazne niebieskie podświetlenie posiada regulacją natężenia. Czerwone wskazówki po uruchomieniu silnika, identycznie jak w poprzednich Cruze'ach automatycznie robią się aktywne i zaliczają pełny obieg po tarczach, by wrócić do pozycji startowej.

>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Cieszy fakt, że w standardzie otrzymujemy elektrykę podstawowych przyrządów. Sterowanie szybami z przodu i z tyłu wraz z elektrycznie ustawianymi lusterkami bocznymi jest podstawą. Podgrzewania lusterek nie ma natomiast tylko w bazowym LS. Tempomat montowany jest w odmianach LT, LT+ i LTZ, a fotochromatyczne lusterko wsteczne, czy czujniki deszczu, to już elementy wyróżniające najbogatszą wersją LTZ.

Panel sterowania cyrkulacją powietrza w wozie pozostał niezmieniony. Klimatyzacji nie ma w ogóle w bazowym modelu LS. Wersje LS+ i LT dysponują już klimą manualną, a bogatsze LT+ i LTZ oferują klientowi automatyczną klimatyzację z czujnikiem jakości powietrza. Ogrzewana tylna szyba z wycieraczką i spryskiwaczem jest w standardzie.

WIDEO - zobacz wnętrze nowego Chevroleta Cruze Kombi

KOMFORT i PRZESTRONNOŚĆ

Chevrolet Cruze niezależnie od odmiany posiada identyczny rozstaw osi wynoszący 2685 mm. To dużo jak na kompakta, dlatego podróżujący nie mogą narzekać na brak miejsca w aucie. Na tylnej kanapie siedzi się wygodnie. Miejsca na ułożenie nóg jest dużo o ile z przodu nie będą jechali koszykarze. Prosta Linia dachu nadwozia typu kombi sprawia, że nawet wysokie osoby nie będą narzekać na przestrzeń dla głów. Trójka dorosłych zmieści się bez problemu, a dwójka będzie podróżować w komfortowych warunkach. Dopełnieniem świetnej pozycji jest wysuwany z oparcia szeroki podłokietnik. Szyby tylne po odsunięciu chowają się całkowicie w poszycie drzwi, co w kompaktowych autach jest raczej rzadkością.

>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Przedni przedział to już zupełnie inna jazda. Przestrzeni jest na prawdę sporo. Kierowca i pasażer mogą bardzo wygodnie się umościć. W teście SuperAuto24.pl doceniliśmy podczas jazdy w długiej trasie fotele. Siedziska są obszerne, a oparcia mają dobre trzymanie boczne i mile otulają ciało. Cieszy trzystopniowa regulacja siedzenia kierowcy oraz pasażera - do pełni szczęścia brakuje tylko opcji podbicia fragmentu lędźwiowego. Poza wersją LS i LS+ jest podłokietnik wkomponowany w tunel środkowy. Mankamentem podłokietnika jest jego regulowane oparcie, któremu brak blokady (w trakcie jazdy oparcie samoczynnie się cofa). Cruze przed liftingiem cierpiał na identyczną przypadłość.

W ofercie dostępne są trzy warianty tapicerki. Do wyboru jest materiał czarny lub szaro-czarny oraz pokrycie siedzeń materiałem połączonym ze skórą ekologiczną (cecha najdroższej odmiany LTZ).

Chevrolet Cruze Kombi - MULTIMEDIA

Z wprowadzeniem na rynek Cruze'a Kombi i modernizacją wyglądu panelu środkowego, zmieniono przy okazji system multimedialny. Bazowe odmiany LS i LS+ posiadają nowy zestaw audio z radioodtwarzaczem CD/MP3 i anteną, a w pozostałych egzemplarzach (LT, LT+ i LTZ) montowany jest bardziej zaawansowany system MyLink. Jedynie najuboższa odmiana LS nie posiada bezprzewodowego połączenia z telefonem Bluetooth. Każda pozostała wersja ma fabryczny zestaw głośnomówiący wraz ze sterowaniem radiem oraz telefonem z koła kierownicy.

>>> Chevrolet Cruze Kombi 1.4 Turbo - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Bezpieczeństwo i cena <<<

Kilka słów o kombajnie multimedialnym MyLink. Ten audio-informacyjny system Chevroleta zawierza siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy o wysokiej rozdzielczości i wyklucza odtwarzacz CD/MP3. To jednak nie problem, bo MyLink z polskim menu umożliwia podłączenie do pokładowego systemu rozrywkowego, przenośnego dysku lub smartfona. Sparowanie urządzeń może odbyć się za pomocą łączności Bluetooth lub za sprawą kabla wpiętego w port USB lub AUX-IN. Gniazda te znajdują się w zamykanym schowku ponad radiem. Podłączenia telefonu oferuje pełny dostęp do osobistej listy muzycznej, fotografii, plików wideo, książki telefonicznej, czy innych danych zapisanych w pamięci telefonu.

Wystarczy mieć też ze sobą zwykły przenośny dysk z muzyką lub zdjęciami, by ekspresowo wyświetlić je na kolorowym ekranie, którego obsługa jest niezwykle prosta. System MyLink oferuje bardzo przyjemne brzmienie płynące z głośników i wysoką skalę głośności. Najbogatsze odmiany LT+ i LTZ oferują dodatkowo nawigację satelitarną GPS z menu w języku polskim.

Chevrolet Cruze Kombi - SCHOWKI

Wystarczająca liczba schowków w aucie pomaga w utrzymaniu porządku. W tunelu środkowym jest zasilające gniazdo 12V, głęboka półka z regulowanym uchwytem dopasowującym się do grubości butelek oraz w wersjach LT, LT+ i LTZ zamykany schowek w podłokietniku. W dolnej części panela środkowego tuż przy dźwigni lewarka znajdziemy bardzo małą wnękę na przykład na monety. Duży zamykany schowek ze szczytu deski rozdzielczej przeniesiono na panel środkowy bliżej zestawu audio, a wewnątrz umieszczono gniazdo USB i AUX-IN. Po stronie pasażera w tradycyjnym miejscu deski rozdzielczej umiejscowiono dużą otwieraną półkę z podświetleniem. Z drugiej strony przy kolanie kierowcy wygospodarowano przestrzeń w desce na małą szufladkę.

Boczki drzwiowe dostały pojemne półki, z przodu z wyżłobieniami na duże 1,5 litrowe butelki, a z tyłu na 0,5-litrowe. Daszki przeciwsłoneczne mają seryjnie lusterka z lampkami podświetlającymi. Za fotelami w oparciach są kieszenie na gazety czy laptopa. Futerał na okulary przymocowany do podsufitki to detal wersji wyposażeniowych LT, LT+ i LTZ. Dla wygody pasażerów z kanapy tylnej wysuwa się szeroki podłokietnik z miejscami na dwa napoje, a na zakończeniu tunelu wpasowano gniazdo 12 V. Tuż za zagłówkami kanapy znajduje się długa pojemna półka z regulowanymi przegródkami. Zapalniczka w gnieździe 12V i wędrująca okrągła popielniczka to seryjne elementy.

Chevrolet Cruze Kombi - BAGAŻNIK

Spory rozmiarowo bagażnik to kolejna pozytywna cecha Cruze'a Kombi. Auto oferuje 500 litrów pojemności, co jest normą wśród aut kombi segmentu C. Dla przykładu: Opel Astry Sports Tourer - 500 l, Renault Megane Grandtour - 524 l, Volkswagen Golf Variant - 505 l, Ford Focus kombi - 490 l, Peugeot 308 SW - 573 l, Kia Ceed SW - 528 l, Hyundai i30 Wagon - 528 l. Rekordzistką jest Skoda Octavia oferująca 600-litrowy kufer.

Bagażnik Chevroleta nie ma może tak regularnego kształtu jak Octavia, w której nadkola nie zakłócają przestrzeni, ale nie brakuje mu zalet. Obszerna przestrzeń załadunkowa jest łatwo dostępna, dzięki szerokiemu otworowi, niskiemu progowi załadunkowemu i wysoko unoszącej się klapie bagażnika. Zmieścimy tutaj na raz wszystko to, co potrzeba na wakacyjny wyjazd. Kufer ma 1024 mm długości w standardowej konfiguracji. Po złożeniu oparć tylnej kanapy dzielonej w stosunku 60/40 pojemność przedziału wzrasta maksymalnie do 1478 l. Osłonę bagażnika można sprytnie odsuwać do góry po prowadnicach, całkowicie ją chować do kasety, lub zdemontować i umieścić w skrytce pod podłogą

Wewnątrz kufra standardowo znajduje się lampka doświetlającą wnętrze, gniazdo zasilania 12V, haczyki do wieszania reklamówek i małe półeczki po za nadkolami. Do wersji wyposażenia LT, LT+ i LTZ dokładana jest fabryczna siatka, którą możną oddzielić przestrzeń pasażerską od bagażowej. Pod podłogą standardowo ulokowano wspominany niższy poziom z organizerem na drobnostki, a jeszcze niżej bardzo dużą wnękę schowka. Standardowo dostajemy też zestaw naprawczy kół z gaśnicą i trójkątem ostrzegawczym.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Chevroleta Cruze Kombi.