Chevrolet Cruze – WSTĘP
Chevrolet Cruze to auto zaliczane do segmentu C, czyli klasy niższej średniej. W ofercie marki zastąpił model Lacetti. Cruze jest prekursorem nowej stylistyki Chevroletów, stosowanej także w innych, później zaprezentowanych modelach. Cruze występuje w wersji 4-drzwiowy sedan oraz od 2011 roku także jako 5-drzwiowy hatchback. Do wyboru są dwa silniki benzynowe: 1.6 113 KM i 1.8 141 KM oraz dwa silniki wysokoprężne o pojemności 2.0 litra i mocy 125 KM i 150 KM.
>>> Chevrolet Cruze 2011 – CENA od 47, 6 tys. zł
Starsze modele:
>>> Chevrolet Cruze 2009 – CENA od 39,9 tys. zł
W Polsce kompaktowy sedan Chevrolet Cruze w podstawowej wersji LS bez klimatyzacji z silnikiem benzynowym 1.6 124 KM kosztuje 47 690 zł, a z klimatyzacją 51 490 zł. Najdroższa odmiana LTZ ze skórzaną tapicerką i silnikiem wysokoprężnym 2.0 VCDi 163 KM z automatem, to już wydatek rzędu 85 490 zł.
Chevrolet Cruze – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl przewaga pozytywnych opinii o modelu Cruze. Paru rozczarowanych użytkowników jednak także jest:
> laki: Nie oczekiwałem fajerwerków za tę cenę, ale jestem mile zaskoczony. Brak dwustrefowej klimatyzacji i kiepski nawiew z tyłu to jedyne braki. Świetnie jedzie, na dziurka czasem coś stuknie w zawieszeniu, pakowny i wygodny. Zabawny jest brak w mojej wersji LS głośników w drzwiach tylnych (choć są atrapy). W serwisie w poznaniu nikt nie wiedział czy są tam doprowadzone przewody i jaki jest rozmiar głośnika.
> Robert: Świetny wygląd auta. Nie przesadzam, dla mnie jest po prostu śliczne. Deska rozdzielcza świetnie zaprojektowana. Jedyną wadą jak dla mnie jest brak koła zapasowego(zestaw naprawczy) oraz to że auto wewnątrz zrobione jest w całości z plastyku. Auto Lepiej wygląda od całej gamy Audi i Volkswagenów czy BMW. Jedyni konkurenci to Volkswagen Passat CC oraz Insignia i opel Astra IV w hatchbacku.
> Ferstt: moje auto było już kilkanaście razy na naprawach gwarancyjnych. Na razie drobnych, ale boje się myśleć co będzie po gwarancji. Części bardzo drogie, nie ma zamienników. Odradzam kupno
> Marimex: dałem za niego 56 tys. Nic ciekawszego nie było. Teraz wolałbym kupić jazz hondę niż to badziewie
> SanDiego: Ktoś mógłby powiedzieć, że to Chevrolet, więc pieniądze wyrzucone w błoto i mocno przepłacone. Ale rozczaruję Was! Uważam, że jak na tą klasę auta, warto spokojnie wydać cenę oczekiwaną przez producenta, bo wcale nie jest tak drogo :)
Chevrolet Cruze - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Chevrolet Cruze – OPINIE DZIENNIKARZY
Maciej Struk / Auto Motor i Sport: Czym wyróżnia się Cruze? Przede wszystkim ma zgrabne, dynamiczne nadwozie o wysokiej sztywności skrętnej oraz „szlifowane" na europejskich drogach zawieszenie i układ kierowniczy. Cruze'a docenisz też za nieźle wykonaną, przestronną kabinę pasażerską. Za silniki benzynowe - już niekoniecznie. Do wyboru są dwa czterocylindrowce o pojemności 1,6 i 1,8 litra, wyposażone w układ zmiennych faz rozrządu. Mniejszy rozwija moc 113 KM, a większy, testowany - 141 KM. Niestety, nie zawsze to, co na papierze przekłada się na odpowiednie wrażenia z jazdy. Silnikowi brakuje porządnego „dołu", odżywa dopiero po przekroczeniu około 3000 obr/min, ale przed wysokimi obrotami protestuje dość głośno. Obie jednostki współpracują ze skrzyniami mechanicznymi o pięciu przełożeniach lub z 6-stopniowymi automatami. (…)
Na drodze, nowy Chevrolet jest lepszy od poprzednika pod każdym względem. Nie brakuje mu pewności przy jeździe na wprost z dużymi prędkościami, a przy nagłych manewrach jego nadwozie nie wpada w kołysanie. Panowanie nad autem ułatwia dobry układ kierowniczy z... hydraulicznym wspomaganiem, działającym z przyjemnym, dość wyraźnym oporem. Cruze zmuszany do ostrej szarży po krętym okazuje się mocno podsterowny. Kokpit auta swoim stylem przypomina najnowsze modele Cadillaca i prezentuje się estetycznie. Obsługa jest prosta, a miły akcent to menu komputera pokładowego w języku polskim. Pozycja za regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą jest niezła, choć przydałaby się możliwość wysunięcia jej dosłownie o jeden „ząbek" w stronę kierowcy. Materiały i ich spasowanie prezentują się dobrze (w górnej części kokpitu) i przyzwoicie wszędzie tam, gdzie nie spogląda się za często. Duży zakres regulacji foteli sprawia, że z przodu można rozprostować nogi. Z tyłu pod tym względem jest już gorzej, choć i tak na ciasnotę tutaj nie ma co narzekać. Cruze to kawał porządnego auta, mimo że światowego!
Maciek Kalkosiński / Autokrata.pl: Cruze to chyba pierwszy koreański sedan, o którym można powiedzieć, że naprawdę wzbudza emocje. Mocno narysowany agresywny przód nadaje samochodowi charakteru, a całość stylistyki nie ustępuje produktom konkurencji, takim jak Honda Civic sedan czy Toyota Corolla. (…) Nie licząc słabego wyciszenia kabiny, układ jezdny Cruza wydaje się całkiem niezły. Zawieszenie zestrojono sztywno, dzięki czemu auto bardzo dobrze trzyma się w zakrętach i sprawnie reaguje na ruchy kierownicą. Jednocześnie tłumienie nierówności stoi na całkiem niezłym poziomie i jeśli nieco zredukujemy prędkość, nawet na słabszych drogach nie odczujemy dyskomfortu.
Jeśli więc rozsądnie dobierzecie wersję i wyposażenie dodatkowe, to za blisko 60-70 tys. możecie stać się właścicielami dobrze wyposażonego, przestronnego i (co najważniejsze) ciekawego stylistycznie i dobrze jeżdżącego auta.
Chevrolet Cruze – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 48, 23 listopada 2009 r.) testował Chevroleta Cruze z silnikiem benzynowym 1.8 141 KM:
- Stylistyka coupé, kokpit inspirowany legendarną Corvette. Takimi określeniami zachęcano kierowców do zapoznania się z zaletami najnowszego Chevroleta Cruze’a. Jednak dla potencjalnego klienta decydującego się na kupno auta tej klasy nie te walory są najważniejsze. Powinna liczyć się praktyczność wnętrza oraz solidne wykonanie, gwarantujące bezawaryjną eksploatację – czytamy w AŚ. W testowanym przez AŚ egzemplarzu silnik osiąga maksymalnie 141 KM i współpracuje z 5-biegową przekładnią. W przypadku tego modelu wybór tej jednostki okazał się optymalnym rozwiązaniem, ponieważ za dobrze wyposażone auto (m.in. ABS, ESP, przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne i klimatyzacja) zapłacimy 60 900 zł.
- Po drugie w opinii testerów AŚ: silnik (141 KM), który ważącemu 1290 kg kompaktowi zapewnia osiągi wystarczające do bezpiecznego poruszania się w każdych warunkach. Dynamiczne ruszanie spod świateł lub wyprzedzanie poza miastem nie są dla Cruze’a problemem. Co równie ważne, jego zawieszenie zestrojono tak, by zapewnić kierowcy maksimum komfortu oraz pełne poczucie panowania nad samochodem Cruze, to według tygodnika solidnie wykonane, wygodne auto, na które wszyscy zwrócą uwagę.
Chevrolet Cruze 1.6 124 KM – DANE TECHNICZNE
Chevrolet Cruze sedan | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | sedan |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,597/1,788/1,477 |
Rozstaw osi (metry) | 2,685 |
Masa własna (tony) | 1,285 |
Pojemność bagażnika (litry) | 450 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 60 |
SILNIK | |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 91 / 124 (6400 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 154 (4200 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 185 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,8 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 8,8 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,1 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 6,6 |
CENA | |
listopad 2011 | 51 490 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | 4500 zł |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Chevrolet Cruze 1.6 124 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Chevrolet Cruze z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 124 KM spala: 8,8 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,1 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,6 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Chevrolet Cruze z silnikiem 1,6 litra pali:
* ŚREDNIO - 7,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,1 l/100 km
* W TRASIE - 6,5 l/100 km
Chevrolet Cruze (2011) – CENA
W Polsce kompaktowy sedan Chevrolet Cruze w podstawowej wersji LS bez klimatyzacji z silnikiem benzynowym 1.6 124 KM kosztuje 47 690 zł, a z klimatyzacją 51 490 zł. Najdroższa odmiana LTZ ze skórzaną tapicerką i silnikiem wysokoprężnym 2.0 VCDi 163 KM z automatem, to już wydatek rzędu 85 490 zł.
Chevrolet Cruze - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Chevrolet Cruze 2011 r. – cena od 46,5 tys. zł
>>> Chevrolet Cruze 2009 r. – cena od 37 tys. zł