Chevrolet Orlando - BEZPIECZEŃSTWO
Kompaktowy minivan został stworzony z myślą o bezpieczeństwie. Karoseria została wzmocniona konstrukcjami podwójnie pochłaniającymi siły uderzenia. Orlando seryjnie oferuje 6 poduszek powietrznych. Są to przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne i kurtynowe.
Pasy bezpieczeństwa z przodu posiadają regulowane na wysokość trzypunktowe pasy z pirotechnicznymi napinaczami. Fotele przednie otrzymały czujniki obecności na miejscach siedzących (zapięcie pasów przedniego przedziału jest wymuszane, ich brak skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). Pasy tylnego przedziału także są trzypunktowe. W dbałości o najmłodszych, tylne drzwi otrzymały blokadę przed otwarciem, a fotele wyposażono w podwójny system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Wszystkie miejsca siedzące mają zagłówki.
>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Kierowca dodatkowo ma w asyście spory pakiet elektronicznych systemów wspomagających hamowanie i układów kontroli nad pojazdem. Chevrolet podstawowo w aucie montuje: układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system kontroli trakcji z wyłącznikiem (TCS), system wspomagania nagłego hamowania (HBA), czy czterokanałowy system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z asystentem hamowania.
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
O bezpieczeństwo przed złodziejami dba seryjnie montowany immobilizer oraz zdalnie sterowany centralny zamek, który steruje się tradycyjnie z kluczyka, typu scyzoryk. Drzwi posiadają automatykę ryglowania (przycisk w desce rozdzielczej odpowiedzialny za zamykanie) z funkcją bezpieczeństwa - w momencie wypadku zamki odblokują się samoczynnie, by ułatwić działanie służbom ratunkowym. Nabywca dostaje także w standardzie alarm antywłamaniowy.
Wersje LT i LTZ posiadają dodatkowego Asystenta Parkowania. Inteligentny system ułatwiający parkowanie w postaci czujników umieszczonych w tylnym zderzaku, chroni samochód przed uszkodzeniami. Najbogatszy poziom LTZ ma jeszcze czujniki deszczu.
Chevrolet Orlando - OŚWIETLENIE
Wielkie przednie reflektory oświetlają drogę bez zarzutów. Zostały zintegrowane z kierunkowskazami i we wszystkich wersjach posiadają na wyposażeniu standardowym światła z funkcją Follow Me Home. W najbogatszej opcji LTZ jest jeszcze automatyka włączania świateł po zmroku. Opcja z ksenonowymi reflektorami niestety nie występuje w ogóle na liście opcji. Wkomponowanych w zderzak przedni lamp przeciwmgłowych nie znajdziemy tylko w najtańszej wersji LS.
>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Klosze lamp tylnych wcinające się w klapę bagażnika, również dobrze świecą, i ładnie prezentują się po zmroku. Trzecie światło STOP jest montowane seryjnie. Masywny zderzak dostał umieszczone pod klapą dwa czerwone światełka odblaskowe oraz wkomponowaną po środku lampę cofania i przeciwmgłową.
Chevrolet Orlando - GWARANCJA
Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. 3-letnia gwarancja obejmuje już natomiast ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.
>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Co ważne, nabywając i montując instalację u autoryzowanego dystrybutora Chevroleta, warunki gwarancji nie ulegają zmianie, a producent instalacji LPG dodatkowo udziela na nią 2-letniej gwarancji bez limitu przebiegu, lub 3-letniej gwarancji do 100 000 km przebiegu (warunek systematycznych przeglądów co 15 tys. km).
Chevrolet Orlando - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Wzmocniona klatka bezpieczeństwa w Orlando absorbująca energię uderzenia, ogranicza negatywne skutki kolizji. Testy zderzeniowe będące głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie aut, wykazały, że nadwozie bardzo dobrze radzi sobie z ochroną pasażerów w skrajnych przypadkach. W przeprowadzonych testach instytutu badań Euro NCAP, bezpieczeństwo podróżujących osób zostało ocenione na pięć gwiazdek.
Chevrolet Orlando - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia: LS, LT, LT+ oraz LTZ. Najtańsze Orlando z silnikiem benzynowym 1.8 litra, kosztuje 59 900 zł. Najtańszy turbodiesel w wersji 130 KM to wydatek 72 490 zł.
>>> Chevrolet Orlando 1.8 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl, Chevrolet Orlando 1.8 16V 141 KM, to najbogatsza wersja wyposażenia LTZ. Za taki model trzeba w salonie zapłacić 75 240 zł.
Silnik | LS | LT | LT+ | LTZ |
1.8 16V 141 KM | 59 900 zł | 67 740 zł | 72 240 zł | 75 240 zł |
1.8 16V 141 KM (automat) |
- | - | 77 240 zł | 80 240 zł |
2.0 Diesel 16V 130 KM | 72 490 zł | 76 740 zł | 81 240 zł | - |
2.0 Diesel 16V 163 KM | - | - | 83 240 zł | 86 240 zł |
2.0 Diesel 16V 163 KM (automat) | - | - | 88 240 zł | 91 240 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Chevroleta Orlando.
WIDEO - zobacz wnętrze Chevroleta Orlando: