Chevrolet Spark 1.2 16V - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-06-29 2:11

Spark będący najtańszą ofertą na rynku w klasie mini, otrzymał notę 4 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. To zasługa m.in. zestawu 6 poduszek powietrznych, montowanych już od pierwszego poziomu wykończenia. Autko swoją atrakcyjność podnosi przede wszystkim niską ceną - podstawowy model to wydatek zaledwie 26 990 zł. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena bezpieczeństwa oraz zestawienie cen oferowanego w salonach Chevroleta Spark. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Chevrolet Spark - BEZPIECZEŃSTWO

Wysoki standard wyposażenia jest oferowany już w podstawowej odmianie. Autko z fabryki wyjeżdża z zestawem 6 poduszek powietrznych. W skład wchodzą Air Bagi dla kierowcy i pasażera, kurtyny boczne chroniące głowę oraz dodatkowe poduszki w fotelach osłaniające klatkę piersiową i brzuch. Taki pakiet zapewnia zabezpieczenie podróżującym ze wszystkich stron. Nadwozie m.in. zostało też wzmocnione dodatkowymi belkami wkomponowanymi we wszystkie drzwi boczne.

>>> Chevrolet Spark 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Pasy są trzypunktowe, a przednie zostały dodatkowo wyposażone w napinacze. Wszystkie siedziska posiadają czujniki obecności osób, dzięki którym umiejscowione w desce rozdzielczej kontrolki, przypominają o niezapiętych pasach bezpieczeństwa zarówno z przodu, jak i z tyłu. Brak pasów skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. Najbogatsza wersja LT ma dodatkowa regulację wysokości pasów przednich. Na dwóch skrajnych miejscach tylnej kanapy standardowo znajdują się uchwyty ISOFIX do montowania fotelików dziecięcych. Tylne drzwi mają też zabezpieczenie przed nagłym otwarciem.

>>> Chevrolet Spark 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Standardowo na wyposażeniu znajdują się systemy wspomagające jazdę i hamowanie. Jest: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) i HBA (hydrauliczny układ wspomagania nagłego hamowania). Za dopłatą 1 000 zł można zamówić przy zakupie auta dodatkowy ESC (układ stabilizacji toru jazdy).

Zabezpieczenie przed kradzieżą

Każdy Spark posiada immobiliser, czyli elektroniczną blokadę rozruchu. Centralny zamek sterowany zdalnie z kluczyka pilota to prawie seria - nie znajdziemy go tylko w najtańszej, podstawowej wersji. Poza tymi najprostszymi zabezpieczeniami, autko nie oferuje nic więcej.

Chevrolet Spark - OŚWIETLENIE

Potężne przednie reflektory, to ostro wcinające się w zderzak oraz w błotniki klosze. Oświetlenie drogi jest bardzo dobre - podróżowanie po zmroku nie sprawi problemów. Wkomponowanych w zderzak przedni lamp przeciwmgłowych nie znajdziemy jednak w podstawie - takie światła ma tylko najbogatszy model LT. Podobnie jak w innych autach mini, opcja z ksenonowymi reflektorami i spryskiwaczami nie występuje w ogóle.

>>> Chevrolet Spark 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Wysoko usytuowane zespolone lampy tylne, wyglądają nowocześnie, a przy tym poprawiają widoczność i bezpieczeństwo. Są łudząco podobne do tych, jakie zastosowano w większym modelu Aveo hatchback. Trzecie światło STOP w tylnym daszku jest montowane seryjnie.

Chevrolet Spark - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Najmniejszy Chevrolet zapewnia bezpieczeństwo na poziomie 4 gwiazdek - taką właśnie notę otrzymał w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP. W punkcie obejmującym zderzenie czołowe i boczne z barierą, Spark wykazał się maksymalną liczbą punktów w zakresie ochrony 3-letniego dziecka.

Chevrolet Spark - GWARANCJA

Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. 3-letnia gwarancja obejmuje już natomiast ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.

>>> Chevrolet Spark 1.2 16V - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Co ważne, nabywając i montując instalację u autoryzowanego dystrybutora Chevroleta, warunki gwarancji nie ulegają zmianie, a producent instalacji LPG dodatkowo udziela na nią 2-letniej gwarancji bez limitu przebiegu, lub 3-letniej gwarancji do 100 000 km przebiegu (warunek systematycznych przeglądów co 15 tys. km).

Chevrolet Spark - CENA

Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Najtańszy Chevrolet Spark w odmianie podstawowej z silnikiem 1.0 68 KM, kosztuje 26 990 zł. Najtańszy Spark z mocniejszym silnikiem 1.2 81 KM, występuje w wersji LS+, za kwotę 35 690 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl mały Chevrolet, to najbogatsza wersja wyposażenia LT. W polskiej ofercie model ten z silnikiem 1.2 81 KM, kosztuje 39 390 zł.

Dedykowana instalacja LPG Landi Renzo dla obydwu silników to koszt 3 700 zł.

SILNIK / WERSJA podstawa + LS LS+ LT
1.0 68 KM 26 990 zł 29 990 zł 32 890 zł 34 090 zł -
1.2 81 KM - - - 35 690 zł 39 390 zł
1.0 68 KM / DESIGN - - - 35 890 zł -
1.2 81 KM / DESIGN - - - 37 490 zł -

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Chevroleta Sparka.

WIDEO z testu - zobacz wnętrze Chevroleta Sparka: