Chevrolet Trax - BEZPIECZEŃSTWO
Nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego mają odpowiednio chronić podróżnych. Na pokładzie znajduje się podstawowo 6 poduszek powietrznych: przednie kierowcy i pasażera, kurtyny rozciągające się z przodu i z tyłu oraz boczne, chroniące korpusy osób przedniego przedziału. W razie wypadku zastosowano odłączane pedały zapewniające ochronę niższych partii nóg. Wszystkie siedziska otrzymały trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Przednie mają dodatkowo podwójne napinacze pirotechniczne z ogranicznikami obciążenia.
>>> Chevrolet Trax 1.7 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary crossovera <<<
Regulowane zagłówki na przednich siedzeniach zapewniają ochronę przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku zderzenia z tyłem innego pojazdu. Wszystkie miejsca siedzące dostały czujniki siedzisk ze świetlną sygnalizacją. W przypadku przednich miejsc jest jeszcze dodatkowy dźwiękowy brzęczyk przypominacza. Tylna kanapa standardowo na skrajnych miejscach dysponuje fabrycznymi mocowaniami ISOFIX dla fotelików dziecięcych, z łącznikami w oparciach do dodatkowego górnego pasa mocującego. Głowa rodziny ma do tego możliwość uruchomienia blokady tylnych drzwi przed niepożądanym otwarciem.
>>> Chevrolet Trax 1.7 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Standardowo zarówno w wersji przednionapędowej, jak odmianie 4x4, na pokładzie znajduje się bogaty zestaw asystentów. Trax posiada: 4-kanałowy system ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), TCS (kontrola trakcji), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), ESC (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, działający jako mechanizm różnicowy zapobiegający poślizgowi kół), DCS (układ kontroli zjazdu ze wzniesień bez potrzeby użycia hamulca, utrzymujący określoną prędkość), HSA (układ wspomagania ruszania na pochyłościach, uniemożliwiający cofnięcie się samochodu nawet po zwolnieniu hamulca). System monitorujący ciśnienie w oponach jest seryjnym elementem.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Trax to siódmy model z gamy Chevroleta, który otrzymał najwyższą ocenę od Euro NCAP - wcześniej tego wyczynu dokonały Aveo, Volt, Cruze, Malibu, Captiva i Orlando. Producent zapewnia o mocnej budowie, bo auto to przede wszystkim sztywna klatka skonstruowana z wysoko wytrzymałej stali, skutecznie pochłaniającą energię uderzenia. Punktacja to 94% w teście ochrony dorosłych, zabezpieczenie dzieci oceniono na 85% punktów, ochrona przechodniów uzyskała 64%, a zestaw asystentów to wysoke 81%.
ZABEZPIECZENIA
Trax podstawowo posiada zdalnie sterowany centralny zamek ze składanego kluczyka pilota oraz autoalarm. W kabinie znajdziemy natomiast przycisk odpowiedzialny za automatyczne ryglowanie zamków. Także tempomat pozwalający na ustawienie prędkości podróżnej jest elementem seryjnym. Czujniki parkowania z tyłu znajdują się w wersjach LT i LTZ, tak samo jak kolorowa kamera cofania prezentująca to, co dzieje się za samochodem.
OŚWIETLENIE
Zwykłe reflektory halogenowe zespolono z kierunkowskazami. Posiadają ręczną regulację i światła do jazdy dziennej, a w odmianach LT i LTZ przydatną funkcją "Fallow Me Home", co oznacza opóźnienie gaszenia lamp po wyjściu z auta. Okrągłych lamp przeciwmgłowych rozstawionych po bokach zderzaka nie ma jedynie w bazowej wersji LS.
>>> Chevrolet Trax 1.7 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Tylne lampy z czerwonymi kloszami i zwykłymi żarówkami, świecą mocną barwą i ładnie prezentują się po zmroku. Trzecie światło STOP w spoilerze dachowym jest montowane seryjnie. Kierunkowskazów w lusterkach bocznych i czujników uruchamiających światła mijania po zmroku, nie ma podstawowy wariant LS.
GWARANCJA
Każdy Chevrolet objęty jest 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów. 3-letnia gwarancja obejmuje już natomiast ograniczenie przebiegu do 100 000 km. Perforacja korozyjna nadwozia obejmuje 6 lat gwarancji. Istnieje również możliwość skorzystania z usługi Chevrolet Euro Service na okres 36 miesięcy, poczynając od daty rejestracji - usługa zawiera w tym: bezpłatną całodobową pomoc drogową, darmowe holowanie do najbliższego autoryzowanego serwisu oraz, w niektórych przypadkach, zapewnienie transportu zastępczego.
>>> Chevrolet Trax 1.7 Diesel AWD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
CENA w POLSCE
Auto w polskich salonach dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana LS z silnikiem 1.6 Ecotec 115 KM, kosztuje 59 990 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 1.7 130 KM pozycjonuje się w środkowej wersji wyposażeniowej LT i jest wydatkiem 83 990 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Trax z silnikiem 1.7 Diesel 130 KM z napędem AWD, był najbogatszą odmianą LTZ. W polskiej ofercie taki model kosztuje 94 490 zł.
wersja / silnik | napęd | LS | LT | LTZ |
1.6 115 KM MT | FWD | 59 990 zł | 70 990 zł | - |
1.4 Turbo 140 KM MT |
AWD | - | 82 990 zł | 86 900 zł |
1.7 Diesel 130 KM MT | FWD | - | 83 990 zł | 87 990 zł |
1.7 Diesel 130 KM AT | FWD | - | 88 790 zł | 92 790 zł |
1.7 Diesel 130 KM MT |
AWD | - | 90 490 zł | 94 490 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Chevroleta Traxa.