Nazwa Koleos zadebiutowała w słowniku Renault w 2007 roku. Samochód był typowym kompaktowym SUV-em, który zasłużył się motoryzacji tym, że... niczym się nie wyróżniał. Auto nie odniosło spektakularnego sukcesu i nawet na rynku wtórnym jest samochodem mocno niszowym. Koleos mk. II pojawił się 4 lata temu. Auto totalnie zrywało z nutką swojego mocno bezpłciowego poprzednika i starało się dodać blasku gamie pojazdów Renault. Blask od tego SUV-a faktycznie bije i robi to szczególnie mocno w opisywanej i zarazem topowej wersji Initiale Paris.
Francuski modniś
Francuzi od zawsze mieli smykałkę do projektowania miłych dla oka samochodów. Nowy Koleos nie jest wyjątkiem od tej reguły. Duży SUV prezentuje się okazale i zarazem bardzo przyjemnie. Jego design jest atrakcyjny i naprawdę może się podobać. Czym od strony stylistycznej wyróżnia się odmiana Initiale Paris? Wyróżników jest tak naprawdę niewiele.
Porównaliśmy: Renault Kadjar vs. Opel Grandland X. Który lepszy?
Logo Initiale Paris trafiło na przedni grill oraz w okolice nadkoli. W okolicach świateł przeciwmgłowych znalazło się miejsce na ozdobną chromowaną listwę. Zarezerwowane dla tej wersji są także 19-calowe felgi. Takie dodatki w połączeniu z mocno wyeksponowaną osłoną chłodnicy oraz efektownymi światłami LED z tyłu podkreślają biznesowy charakter samochodu.
Wygodne wnętrze
Wnętrze Renault Koleosa jest przede wszystkim bardzo wygodne. Przednie fotele w wersji Initiale Paris mają super komfortowe zagłówki. Aż chce się w nich zanurzyć głowę i delektować się spokojną podróżą. Same fotele w topowej odmianie są podgrzewane i wentylowane oraz posiadają specjalną skórzaną tapicerkę Nappa z efektownymi przeszyciami.
Polecamy test: Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi 150 KM 6MT
Oprócz wyżej wymienionych elementów w kabinie topowo wyposażonego Koleosa można znaleźć równie topowe wyposażenie z aktywnym tempomatem, cyfrowymi zegarami, elektrycznie regulowanymi fotelami z masażem (dotyczy tylko fotela kierowcy) oraz rozbudowanym systemem multimedialnym włącznie.
Tylko jeden!
Oferta silników dostępnych do Renault Koleosa zawiera tylko dwie pozycje. Obie stanowią jednostki wysokoprężne. Rolę podstawowego silnika pełni motor 1.7 Blue dCi o mocy 150 KM. Topową jednostką jest 2-litrowy diesel o mocy 190 KM. I to właśnie on pracuje pod maską wersji Initiale Paris. Dodatkowo każda odmiana wyposażona jest w bezstopniową skrzynię X-Tronic, a 190-konna wersja w serii posiada napęd 4x4.
Seryjny napęd AWD dysponuje trzema trybami pracy – 2WD, Auto oraz 4x4 Lock. W pierwszym z nich napędzane są tylko i wyłącznie koła przedniej osi, w drugim elektronika płynnie przenosi napęd na obie osie, a w ostatnim napęd 4x4 jest zblokowany do prędkości 50 km/h. Koleos terenówką nie jest, ale na mniej przyczepnej nawierzchni potrafi sobie radzić całkiem nieźle.
Polecamy test: Szybki, głośny i oryginalny. Renault Megane R.S. Trophy to świetny hot hatch, ale nie dla każdego
Oddzielną kwestią są osiągi. Jeśli po 190-konnym SUV-ie spodziewacie się ponadprzeciętnych przyspieszeń i dynamiki jazdy, Koleos nie spełni waszych oczekiwań. Sprint do pierwszych 100 km/h zajmuje 10,1 sekundy, a samo auto ciężko jest nazwać królem sportu i jazdy w zakrętach. Wyraźnie czuć, że specjalistom tworzącym Renault Koleosa przyświecał inny cel – stworzenie auta bardzo komfortowego. I taki właśnie cel udało się uzyskać.
Ceny Renault Koleosa zaczynają się od 122 900 zł za wersję Zen. Topowa odmiana Initiale Paris kosztuje 164 900 zł. Na pierwszy rzut oka taka kwota nie wygląda zbyt okazyjnie dla statystycznego Kowalskiego. Wystarczy jednak porównać podobnie bogato wyposażone odmiany konkurentów z silnikiem diesla oraz napędem AWD, aby okazało się, że Renault naprawdę rozsądnie wyceniło swój produkt. Zapraszam do obejrzenia testu wideo.
ZOBACZ WIDOK 360° - taki jest Koleos
Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 - dane techniczne
SILNIK |
R4 16V Turbo |
Paliwo | Diesel |
Pojemność | 1995 cm3 |
Moc maksymalna | 190 KM przy 3750 obr./min. |
Maks moment obrotowy | 380 Nm/ od 2000 obr./min. |
Prędkość maksymalna | 198 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,1 s |
Skrzynia biegów | automatyczna CVT |
Napęd | 4x4 |
Zbiornik paliwa | 60 l |
Katalogowe zużycie paliwa (WLTP) |
6,7 l |
Emisja CO2 | 180 g/km |
Długość | 4673 mm |
Szerokość | 1843 mm |
Wysokość | 1678 mm |
Rozstaw osi | 2705 mm |
Prześwit | 210 mm |
Masa własna/ maksymalna dopuszczalna | 1747 kg/ 3951 kg |
Maksymalna masa holowanej przyczepy | 1650 kg |
Pojemność bagażnika | 579 l |
Hamulce przód/ tył | Tarczowe wentylowane/ tarczowe |
Zawieszenie przód | Kolumny McPherson |
Zawieszenie tył | Niezależne wielowahaczowe |
Opony przód i tył (w modelu testowym) | 225/55 R19 |