Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2013-05-03 3:30

Nieskomplikowany technicznie C-Elysee, to dobry pojazd na niepewne czasy kryzysu. Duży, przestronny i przyzwoicie wyposażony już w podstawie francuz, jest jednocześnie tani w zakupie, a z powodu prostych rozwiązań i małolitrażowego silnika, nie zrujnuje domowego budżetu w trakcie eksploatacji. Ze względów bezpieczeństwa już w podstawie oferuje 4 poduszki powietrzne i kilka systemów wspomagających jazdę. Jednym z największych plusów Citroena jest jego niska cena, stawiająca w kłopotliwej sytuacji konkurencję. W PIĄTYM ODCINKU dziennika SuperAuto24.pl prezentujemy systemy zabezpieczeń oraz cennik oferowanego w salonach sedana. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika znajdzie się podsumowanie testu.

Citroen C-Elysee - BEZPIECZEŃSTWO

Ze względów bezpieczeństwa już podstawowa odmiana oferuje na pokładzie 4 poduszki powietrzne - są to airbagi przednie dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne chroniące tułowia. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia z przodu to standard, co umożliwia zmniejszenie siły nacisku na klatkę piersiową w chwili zderzenia. Regulacji ich wysokości niestety nie ma wcale. Czujniki niezapiętych pasów dotyczą jedynie miejsc w przednim przedziale (brak zapięcia skutkuje uciążliwym sygnałem brzęczka i świetlną kontrolką). Podobnie o nie zamkniętych drzwiach informuje świetlna ikonka na desce rozdzielczej.

>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary taniego sedana <<<

Z tyłu samochód dysponuje 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z systemem automatycznego zwijania. W dbałości o najmłodszych zewnętrzne miejsca tylnej kanapy wyposażono w mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych, z dodatkowym górnym mocowaniem. Zagłówki foteli przednich są regulowane, ale z tyłu mimo trzech miejsc kanapa ma tylko dwa zagłówki (środkowy nie występuje wcale). Na dodatek przez zintegrowanie z oparciami nie ma możliwości ich regulacji. U wyższych osób siedzących z tyłu, ochrona kręgów szyjnych w przypadku kolizji będzie więc niewystarczająca.

>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

W dbałości o bezpieczeństwo podróżnych montowany jest pakiet elektronicznych asystentów wpływających na lepsze panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca już w podstawie ma kontrolne systemy wspomagające, w skład których wchodzą: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

O bezpieczeństwo przed kradzieżą dba seryjnie montowany immobilizer oraz centralny zamek ze zdalnie sterowanego kluczyka pilota. Przycisk automatycznego ryglowania zamków drzwi wpasowany w konsolę środkową także jest standardem. Dodatkowy alarm przeciwkradzieżowy z ochroną obwodową, zmniejszający ryzyko utraty auta, figuruje w katalogu dodatków w cenie 1 000 zł.

>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Przydatną opcją okazują się czujniki parkowania tyłem, ale wymagają dopłaty 1 000 zł. Reagują na przeszkody dźwiękową sygnalizacją. Regulator prędkości z ogranicznikiem jest także oferowany w opcji w cenie 1 000 zł.

Citroen C-Elysee - OŚWIETLENIE

Reflektory halogenowe zintegrowane z kierunkowskazami, mają manualną regulację wysokości poziomu światła z wnętrza kabiny i funkcję lamp do jazdy dziennej. Wpasowane w zderzak okrągłe lampy przeciwmgłowe tylko w podstawowym wariancie ATTRACTION wymagają dopłaty 500 zł, a w pozostałych są standardem. Tylne klosze zespolonych lamp z nowoczesnymi biało-czerwonymi obudowani ładnie wyciągnięto na boki błotników. Trzecie światło STOP montowane za tylną szybą jest seryjne, tak samo jak białe obudowy małych bocznych kierunkowskazów.

Citroen C-Elysee - GWARANCJA

Zwiastunem nowego trendu jest francuskiego producenta jest 5-letnia gwarancja bez limitu przebiegu. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Dodatkowo umożliwia skorzystanie z "Programu pomocy domowej Citroen Assistance". Dostępne są jeszcze dodatkowe kontrakty gwarancyjne Citroena.

>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<

Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Blachy zabezpieczone antykorozyjnie dysponują gwarancją na perforację nadwozia na okres 12 lat.

Citroen C-Elysee - CENA

Najtańszy nowy Citroen C-Elysee kosztuje 39 900 zł w podstawowej wersji wyposażenia ATTRACTION z silnikiem benzynowym 1.2 VTi 72 KM. Za najtańszą wysokoprężną odmianę 1.6 HDi 92 KM trzeba zapłacić w salonie 49 900 zł.

Identyczny opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Citroen C-Elysee 1.6 HDi 92 KM w wersji wyposażenia SEDUCTION kosztuje w salonie 54 900 zł.

silnik i wersja cena
1.2 VTi 72 KM  ATTRACTION

39 900 zł

1.2 VTi 72 KM  SEDUCTION 45 900 zł
1.2 VTi 72 KM  EXCLUSIVE
49 100 zł
1.6 VTi 115 KM  SEDUCTION 51 400 zł
1.6 VTi 115 KM  EXCLUSIVE 54 600 zł
1.6 VTi 115 KM skrzyna utomatyczna  EXCLUSIVE 59 600 zł
1.6 HDi 92 KM  ATTRACTION 49 900 zł
1.6 HDi 92 KM  SEDUCTION 54 900 zł
1.6 HDi 92 KM  EXCLUSIVE 58 400 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Citroena C-Elysee