Citroen C-Elysee - BEZPIECZEŃSTWO
Ze względów bezpieczeństwa już podstawowa odmiana oferuje na pokładzie 4 poduszki powietrzne - są to airbagi przednie dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne chroniące tułowia. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia z przodu to standard, co umożliwia zmniejszenie siły nacisku na klatkę piersiową w chwili zderzenia. Regulacji ich wysokości niestety nie ma wcale. Czujniki niezapiętych pasów dotyczą jedynie miejsc w przednim przedziale (brak zapięcia skutkuje uciążliwym sygnałem brzęczka i świetlną kontrolką). Podobnie o nie zamkniętych drzwiach informuje świetlna ikonka na desce rozdzielczej.
>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary taniego sedana <<<
Z tyłu samochód dysponuje 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z systemem automatycznego zwijania. W dbałości o najmłodszych zewnętrzne miejsca tylnej kanapy wyposażono w mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych, z dodatkowym górnym mocowaniem. Zagłówki foteli przednich są regulowane, ale z tyłu mimo trzech miejsc kanapa ma tylko dwa zagłówki (środkowy nie występuje wcale). Na dodatek przez zintegrowanie z oparciami nie ma możliwości ich regulacji. U wyższych osób siedzących z tyłu, ochrona kręgów szyjnych w przypadku kolizji będzie więc niewystarczająca.
>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
W dbałości o bezpieczeństwo podróżnych montowany jest pakiet elektronicznych asystentów wpływających na lepsze panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca już w podstawie ma kontrolne systemy wspomagające, w skład których wchodzą: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
O bezpieczeństwo przed kradzieżą dba seryjnie montowany immobilizer oraz centralny zamek ze zdalnie sterowanego kluczyka pilota. Przycisk automatycznego ryglowania zamków drzwi wpasowany w konsolę środkową także jest standardem. Dodatkowy alarm przeciwkradzieżowy z ochroną obwodową, zmniejszający ryzyko utraty auta, figuruje w katalogu dodatków w cenie 1 000 zł.
>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Przydatną opcją okazują się czujniki parkowania tyłem, ale wymagają dopłaty 1 000 zł. Reagują na przeszkody dźwiękową sygnalizacją. Regulator prędkości z ogranicznikiem jest także oferowany w opcji w cenie 1 000 zł.
Citroen C-Elysee - OŚWIETLENIE
Reflektory halogenowe zintegrowane z kierunkowskazami, mają manualną regulację wysokości poziomu światła z wnętrza kabiny i funkcję lamp do jazdy dziennej. Wpasowane w zderzak okrągłe lampy przeciwmgłowe tylko w podstawowym wariancie ATTRACTION wymagają dopłaty 500 zł, a w pozostałych są standardem. Tylne klosze zespolonych lamp z nowoczesnymi biało-czerwonymi obudowani ładnie wyciągnięto na boki błotników. Trzecie światło STOP montowane za tylną szybą jest seryjne, tak samo jak białe obudowy małych bocznych kierunkowskazów.
Citroen C-Elysee - GWARANCJA
Zwiastunem nowego trendu jest francuskiego producenta jest 5-letnia gwarancja bez limitu przebiegu. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Dodatkowo umożliwia skorzystanie z "Programu pomocy domowej Citroen Assistance". Dostępne są jeszcze dodatkowe kontrakty gwarancyjne Citroena.
>>> Citroen C-Elysee 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Blachy zabezpieczone antykorozyjnie dysponują gwarancją na perforację nadwozia na okres 12 lat.
Citroen C-Elysee - CENA
Najtańszy nowy Citroen C-Elysee kosztuje 39 900 zł w podstawowej wersji wyposażenia ATTRACTION z silnikiem benzynowym 1.2 VTi 72 KM. Za najtańszą wysokoprężną odmianę 1.6 HDi 92 KM trzeba zapłacić w salonie 49 900 zł.
Identyczny opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Citroen C-Elysee 1.6 HDi 92 KM w wersji wyposażenia SEDUCTION kosztuje w salonie 54 900 zł.
silnik i wersja | cena |
1.2 VTi 72 KM ATTRACTION |
39 900 zł |
1.2 VTi 72 KM SEDUCTION | 45 900 zł |
1.2 VTi 72 KM EXCLUSIVE |
49 100 zł |
1.6 VTi 115 KM SEDUCTION | 51 400 zł |
1.6 VTi 115 KM EXCLUSIVE | 54 600 zł |
1.6 VTi 115 KM skrzyna utomatyczna EXCLUSIVE | 59 600 zł |
1.6 HDi 92 KM ATTRACTION | 49 900 zł |
1.6 HDi 92 KM SEDUCTION | 54 900 zł |
1.6 HDi 92 KM EXCLUSIVE | 58 400 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Citroena C-Elysee