Citroen C1 - BEZPIECZEŃSTWO
Francuski maluch seryjnie oferuje tylko dwie poduszki powietrzne - dla kierowcy i pasażera. Dodatkowe dwie boczne poduszki bezpieczeństwa są dostępne za dopłatą 800 zł. Przednie fotele to jednoczęściowe oparcia zintegrowane z zagłówkami. Regulowane zagłówki tylnej kanapy na wysokość to standard. W dbałości o najmłodszych tylne fotele auta w droższej wersji SEDUCTION posiadają system ISOFIX, przydatny w momencie mocowania fotelików.
>>> Citroen C1 1.0i MAP - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka
Kierowca dodatkowo ma w każdym modelu pakiet systemów wspomagających prowadzenie i hamowanie. Standardowo na pokładzie jest ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania hamowania) i EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). Jest też CSC(system kontrolujący tor hamowania po łuku). Dopłaty 1 200 zł wymaga ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).
Citroen C1 - OŚWIETLENIE
Nowością są lampy do jazdy dziennej, wykonane w nowoczesnej technologii LED, zmniejszającej pobór energii. Małe C1 zostało wzbogacone w takie światła na wzór wszystkich nowych modeli Citroena. To rozwiązanie niestety nie jest podstawą wyposażenia, bo LED-y to cecha bogatszej wersji SEDUCTION. Lampki przeciwmgłowe w zderzaku wymagają dopłaty 750 zł, niezależnie od wersji. Wielkie "jajowate" reflektory wcinające się w błotniki są identyczne, jak w poprzednich modelach.
>>> Citroen C1 1.0i MAP - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy <<<
Klosze zespolonych lamp tylnych zaprojektowano tak, by stanowiły idealne obudowy metalowych słupków. Utrzymana w ciemniejszej tonacji barwa plastiku sprawia, że lampy łączą się z tylną klapą w całość. Trzecie światło STOP wbudowane w zakończenie dachu to standard.
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Każda mała "Cytrynka" posiada immobiliser, czyli elektroniczną blokadę rozruchu. Centralny zamek sterowany zdalnie z kluczyka pilota to cecha bogatszej wersji SEDUCTION. Poza tymi najprostszymi zabezpieczeniami, autko nie oferuje nic więcej.
Citroen C1 - GWARANCJA
Francuska marka podstawowo obejmuje C1 umowną gwarancją na 2 lata. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Dodatkowo umożliwia skorzystanie z programu pomocy domowej Citroen Assistance. Dostępne są jeszcze dodatkowe kontrakty gwarancyjne Citroena za dopłatą.
>>> Citroen C1 1.0i MAP - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny <<<
Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Blachy C1 zostały zabezpieczone antykorozyjnie. Gwarancja na perforację nadwozia wynosi 12 lat.
Citroen C1 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Najmniejszy Citroen solidnie wypada w temacie bezpieczeństwa. Samochód w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP zdobył 4 gwiazdki.
Citroen C1 - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest z jednym silnikiem 1.0i 68 KM, w dwóch wersjach nadwoziowych i dwóch opcjach wyposażenia: ATTRACTION i SEDUCTION. Najtańsze 3-drzwiowe C1 kosztuje 29 900 zł. Najtańszy model 5-drzwiowy to koszt 31 300 zł
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Citroen po faceliftingu, to wersja wyposażenia SEDUCTION, z dodatkowymi opcjami. Za tak doposażony model trzeba zapłacić w salonie około 40 000 zł.
>>> Citroen C1 1.0i MAP - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<
Wersja 3-drzwi |
||
Silnik | ATTRACTION | SEDUCTION |
1.0i 68 KM |
29 900 zł | 32 900 zł |
1.0i 68 KM MAP | - | 35 500 zł |
Wersja 5-drzwi |
||
Silnik | ATTRACTION | SEDUCTION |
1.0i 68 KM |
31 300 zł | 34 300 zł |
1.0i 68 KM MAP | - | 36 900 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Citroena C1 po liftingu.
WIDEO - zobacz wnętrze Citroena C1: