Citroen C3 - BEZPIECZEŃSTWO
Układ hamulcowy ze wspomaganiem podciśnieniowym niewielkiego Citroena jest skuteczny - sprawnie zatrzymuje pojazd. O bezpieczeństwo podróżujących dbają aktywne układy poprawiające panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście kontrolne systemy wspomagające. Seryjnie na pokładzie znajdują się: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania) oraz EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania).
W opcji do każdej wersji wyposażenia możemy dokupić ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) za kwotę 1 900 zł. Testowy C3 był wyposażony w ESP. Jeżdżąc po zaśnieżonej i śliskiej nawierzchni, systemy wspomagające jazdę dawały o sobie znać. Przy dynamicznych manewrach i próbach wprowadzenia auta w poślizg, żółta kontrolka ESP bardzo często się zapalała - Ciężko było wyprowadzić samochód z równowagi.
>>> Citroen C3 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Podstawowa odmiana Attraction oferuje na pokładzie 4 poduszki powietrzne - są to Air Bagi dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne. Kurtynowe Air Bagi są montowane dopiero w opcjach Seduction i Exclusive. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia z przodu to standard. Czujniki niezapiętych pasów dostajemy dopiero w wersji Seduction i Exclusive (brak zapięcia skutkuje uciążliwym sygnałem brzęczka). Zagłówki tylnej kanapy to norma. W dbałości o najmłodszych wnętrze wyposażono w mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych na kanapie tylnej, mamy też czujniki niezamkniętych drzwi z brzęczkiem. Możemy zabezpieczyć też podróżujące w tylnym przedziale dzieci, dodatkową elektryczną blokadą szyb i drzwi tylnych, która jest opcją.
Citroen C3 - CZUJNIKI
Testowy hatchback w wersji Exclusive oferuje w standardzie radar parkowania tyłem. W wersji Attraction jest niedostępny a w Seduction wymaga zamówienia - jest elementem "Pakietu Miejskiego" (radar parkowania, lusterka boczne składane elektrycznie i ogrzewane, szyby tylne sterowane elektrycznie, blokada zabezpieczająca otwarcie drzwi tylnych i szyb) za cenę 2 100 zł. Czujniki cofania informują o bliskości przeszkody za pojazdem, ułatwiając manewrowanie przede wszystkim w mieście na wstecznym biegu. Czujniki reagują na przeszkody dźwiękową sygnalizacją, a w przypadku wersji z ekranem nawigacji dodatkowo pokazuje się zarys auta z zagrożonym uszkodzeniem polem.
>>> Citroen C3 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
O bezpieczeństwo przed kradzieżą dba seryjnie montowany, zdalnie sterowany z kluczyka centralny zamek. Automatycznie ryglowane zamki drzwi po ruszeniu pojazdem z miejsca także są w standardzie wraz z włącznikiem centralnego zamka na desce rozdzielczej.
Citroen C3 - OŚWIETLENIE
Reflektory w kształcie nawiązującym do bumerangów bardzo dobrze świecą. Od wewnątrz posiadają obramowanie białej listwą - ten akcent wprawdzie nie wpływa na w żadnym stopniu na ich funkcjonalność, ale jest ładny i nadaje lampom wyrazistości. Układ ksenonowy w "C-trójce" nie jest w ogóle dostępny. Dodatkowe lampy przeciwmgłowe znajdują się w zderzaku przednim poza wersją Attraction. Trzecie światło STOP montowane w tylnym daszku jest seryjne.
>>> Citroen C3 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Automatyczne włączanie świateł i wycieraczek z dodatkowym lusterkiem wstecznym elektrochromatycznym wchodzą w skład "Pakietu Widoczność" za dopłatą 1 000 zł. Fajnie wyglądające po zmroku lampki w lusterkach bocznych, które mogą składać się elektrycznie są opcją.
Citroen C3 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Dzięki zastosowanym systemom w drugiej generacji Citroena C3, auto oferuje przyzwoity poziom bezpieczeństwa. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, samochód otrzymał ocenę 4 gwiazdek.
Citroen C3 - CENA
Najtańszy nowy Citroen C3 w podstawowej wersji wyposażenia Attraction z silnikiem benzynowym o pojemności 1.1i o mocy 60 KM, w salonie kosztuje 43 450 zł. Następna, mocniejsza mocniejsza jednostka napędowa w kolejce 1.4 litra VTi o mocy 75 KM to koszt 44 950 zł. Za najtańszego diesla 1.4 HDi 70 KM w wersji Attraction trzeba zapłacić 51 950 zł.
>>> Citroen C3 1.6 e-HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Najmocniejszy silniki benzynowy 1.6 litra TVi 120 KM jest połączony wyłącznie z wersją Exclusive, a jego koszt to 62 250 zł. Trochę słabszy motor 1.4 VTi 95 KM w opcji Seduction cena 53 450 zł. Mechaniczna, elektronicznie sterowana skrzynia biegów jest dostępna tylko w przypadku silnika 1.4 litra VTi 95 KM - cena od 55 950 zł. Za C3 Seduction z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDi 90 KM trzeba zapłacić 59 900 zł, a z mikrohybrydowym, 90-konnym e-HDi - cena 60 050 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24, nowy Citroen C3 1.6 e-HDi 90 KM w wersji wyposażenia Exclusive to najdroższy dostępny na rynku model. Jego koszt w salonie wynosi 65 350 zł.
Citroen C3 - CENA za moto.gratka.pl:
>>> Citroen C3 2010 druga generacja – CENA od 28,9 tys. zł
>>> Citroen C3 2006 – CENA od 15,2 tys. zł
>>> Citroen C3 2002 – CENA od 11,5 tys. zł
Citroen C3 - GWARANCJA
Francuska marka podstawowo obejmuje C3 umowną gwarancją na dwa lata. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Dodatkowo umożliwia skorzystanie z Programu pomocy domowej Citroen Assistance. Dostępne są jeszcze dodatkowe kontrakty gwarancyjne Citroena.
Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą i 12 lat gwarancji na perforację nadwozia, które zostało zabezpieczone antykorozyjnie.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24 zaprezentujemy podsumowanie Citroena C3.