Citroen C3 Picasso 1.6 HDI - TEST, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary nietuzinkowego minivana

2012-09-03 4:10

Artystyczna rodzinka osobowych aut Citroena powiększyła się o model C3 Picasso. Mały minivan to przede wszystkim nowoczesność nadwozia w stylu retro, wymieszana z francuską elegancją i modnymi detalami. Całość tworząca niebanalne pudełko wygląda niezwykle, dlatego znacznie wyróżnia się na tle jeżdżących po ulicach osobówek. PIERWSZY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena stylistyki C3 Picasso. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się kolejno: układ napędowy, zawieszenie, wnętrze, bezpieczeństwo i ceny auta.

Citroen C3 Picasso - WSTĘP

Z upływem kolejnych lat przybywa w gamie Citroena aut sygnowanych nazwiskiem słynnego hiszpańskiego malarza. Najpierw rynkowy sukces odniosła Xsara Picasso (debiut 1998 r.), a później jego następca C4 Picasso (debiut 2006 r.). Popularność tych wozów sprawiła, że Citroen postanowił spróbować swych sił w segmencie minivanów odpowiadających długością nadwozia klasie małych samochodów osobowych. Tak powstało C3 Picasso, które zaprezentowano oficjalnie po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2008 roku. Pojazd szybko przypał do gustu i zebrał pochwały. Na polskim rynku pojawił się w lutym 2009 roku.

Auto zbudowane przez koncern PSA powstało na płycie podłogowej numer 1, na której produkowano Peugeota 207, czy Citroena C3. Poza tym minivana z autem klasy B łączy już tylko część nazwy, bo oba pojazdy stylistycznie ani trochę nie są do siebie podobne. Produkcja C3 Picasso odbywa się u naszych południowych sąsiadów w zakładach w Trnavie na Słowacji.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Fikuśnie prezentująca się "Cytryna" to niewielki minivan zaliczany do segmentu K, który został nazwany pieszczotliwie "magic box", co w tłumaczeniu oznacza magiczne pudełko. Autko jest bardzo solidne, praktyczne i przestronne dzięki potężnej powierzchni szyb. Prawie każdy centymetr wnętrza spełnia jakieś zadanie. Sylwetka na pierwszy rzut oka ma wyrażać funkcjonalność opakowaną w niewielkich rozmiarów nadwozie. Konkurencją rynkową dla C3 Picasso są: Hyundai ix20, Fiat Qubo, Opel Meriva, Toyota Verso S, Skoda Roomster, czy Kia Venga.

WIDEO - zobacz z bliska Citroena C3 Picasso:

Citroen C3 Picasso - STYLISTYKA

Nietypowa stylizacja z polotem, zapewnia sporo pozytywnych doznań estetycznych. C3 Picasso zwyczajnie dobrze wygląda. Możemy jednocześnie przewozić ukochaną rodzinkę i wyróżniać się na drodze bez konieczności posiadania sportowego wozu. Ciekawskie i zazdrosne spojrzenia rzucane przez innych kierowców dostajemy w pakiecie, po wyjechaniu "małym Picassem" z salonu.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Przód samochodu jest niezwykle charakterystyczny. To przede wszystkim masywny zderzak poprzecinany Wlotami powietrza i osłonami. Centralnie umieszczono prostokątny grill, w który wpasowano dodatkowo miejsce pod tablicę rejestracyjną. Poniżej znalazł się większy wlot do chłodnicy, zasłonięty kratką. Po bokach umieszczone osłony z tworzywa (czarne matowe w wersji ATTRACTION i SEDUCTION, lakierowane w EXCLUSIVE), w których w zależności od wersji, mogą znaleźć się okrągłe światła przeciwmgłowe (modele SEDUCTION i EXCLUSIVE). Wysoko osadzone i bardzo ciekawie narysowane reflektory, które zintegrowano z kierunkowskazami, czerpią nieco z większego C5. Podobnie jak w limuzynie krawędzie lamp zachodzą na błotniki i pokrywę silnika. Najważniejsze miejsce w centrum otrzymało tradycyjne lśniące logo marki, z towarzyszącym mu obok ekspresyjnie pociągniętym napisem Picasso.

Przyglądając się awangardowemu francuzowi zauważalne są niestandardowe proporcje. To dlatego, że linia nadwozia została tak poprowadzona, by uzyskać jak największą przestrzeń wewnątrz. Auto z profilu to krótki przód z mocno pochyloną szybą czołową, łagodnie przechodzącą w płaszczyznę dachu. Niemal pionowy tył nadwozia podkreśla zwartą budowę auta. Sporą część wozu zajmują duże szklane połacie, zapewniające szeroki kąt widzenia, zamiast grubych przednich słupków, mamy boczne szybki. Dodatkiem w katalogu jest potężny szklany dach "CIELO" w cenie 2 900 zł, ciągnący się od krawędzi przedniej szyby do klapy bagażnika.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Karoseria to pozaokrąglana sześcienna bryła o sympatycznym charakterze przywodzącym na myśl styl samochodów retro. Widoczne kreski są płynne. Pierwsza linia przecinająca drzwi rozpoczyna się w miejscu bocznego lusterka, przechodzi przez klamki, po czym delikatnie się wznosi i obrysowuje tylne okno. Druga kreska to przetłoczenie dolnej części drzwi, łączące się z plastikowymi listwami ochronnymi. Wyraźnie zaznaczone owale błotników połączono zgrabnie z przetłoczeniami na zderzaków. Wielkość nadkoli dobrano tak, by zmieścić w nich dużych rozmiarów obręcze, stanowiące stylistyczne uzupełnienie. Podstawowo montowane są 15-calowe felgi stalowe z kołpakami. Dostępne są jeszcze koła w rozmiarze 16" i 17".

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

Tył nadwozia Citroena C3 Picasso to duża przyciemniona szyba zajmująca połowę powierzchni pokrywy bagażnika. Okno optycznie łączy się z wysoko umieszczonymi w słupkach lampami, co bardzo zwiększa ich widoczność. Klosze sprytnie zaokrąglono by były uzupełnieniem zwartej formy sylwetki. Do całości harmonijnych linii nawiązuje zderzak tylny z szeroką nakładką z tworzywa (czarna matowa lub lakierowana), będącą jednocześnie progiem przestrzeni ładunkowej, jak i osłoną przed zarysowaniami. W zachodzącą na boki listwę wbudowano światła cofania i przeciwmgłowe. Biegnące dookoła plastikowe elementy nadają C3 Picasso wyjątkowego, a zarazem funkcjonalnego stylu. Srebrne relingi dachowe podstawowo oferowane są w najbogatszym EXCLUSIVE, w pozostałych modelach kosztuję 600 zł. Komplet przyciemnianych fabrycznie tylnych szyb to także wydatek 600 zł.

Citroen C3 Picasso - KOLORY NADWOZIA

Auto jest oferowane w jednym z 8 kolorów nadwozia. Bazowy Blanc Nanquise jest bezpłatny. Lakiery metalizowane oraz perłowe wymagają już od klientów dopłaty w wysokości 1 800 zł. Lakierowane zderzaki w kolor nadwozia to standard każdej wersji. Osłony z tworzywa w zderzakach są podstawowo czarne i matowe, a w najbogatszym EXCLUSIVE lakierowane. Duże boczne lusterka w najtańszej odmianie ATTRACTION są czarne, a w kolejnym odmianach posiadają już częściowe osłony w barwie nadwozia. Podstawowa odmiana czarne klamki drzwi, a w SEDUCTION i EXCLUSIVE znajdziemy na nich chromowane nakładki. Eleganckiego wymiaru autu dodają już inne chromowane elementy na zderzaku przednim, listwach bocznych i na tyle samochodu, w wersjach SEDUCTION i EXCLUSIVE.

Citroen C3 Picasso - WYMIARY

Rozstaw osi francuskiego minivana wynosi 2540 mm. Auto poza tym: mierzy 4078 mm długości, 1766 mm szerokości i 1621 mm wysokości. Masa własna C3 Picasso może się zmieniać, w zależności od wersji wyposażenia i silnika. Najlżejszy model waży 1300 kg, a najcięższy z silnikiem Diesla i automatyczną skrzynią MCP 1366 kg. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita waha się od 1747 kg do 1811 kg. Pojemność bagażnika wynosi 385 litrów, a po przesunięciu kanapy maksymalnie do przodu wynosi 500 litrów. Po złożeniu siedzeń objętość wzrasta do 1506 l.

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 2

W drugim odcinku znajdzie się test jednostki napędowej. W ręce SuperAuto24.pl trafił egzemplarz z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI o mocy 110 KM. Jak jednostka radzi sobie z napędzeniem rodzinnego auta? Co myślimy o skrzyni begów? Ile paliwa spala francuski minivan w mieście, a ile w trasie? O tym w 2. odcinku dziennika testu C3 Picasso na SuperAuto24.pl.