Citroen C3 Picasso 1.6 HDI - TEST, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce

2012-09-05 4:10

Sprężyście zestrojonemu zawieszeniu C3 Picasso dziury i wyboje nie są straszne. Artystyczny minivan przewiezie rodzinkę w bardzo komfortowych warunkach, ale tak miękkie nastawy nie sprzyjają już szybszej jeździe po łukach. Konstrukcję jednak wsparto układami poprawiającymi prowadzenie, dzięki którym wzrasta bezpieczeństwo podróży. TRZECI ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to ocena układu jezdnego Citroena C3 Picasso. W NASTĘPNYCH CZĘŚCIACH pojawią się jeszcze: wnętrze, bezpieczeństwo i ceny auta.

Citroen C3 Picasso - UKŁAD JEZDNY

Układ jezdny Picasso został oparty na sprawdzonych rozwiązaniach. Zawieszenie konstrukcyjnie wygląda jak w mniejszym hatchbacku C3. Z przodu pracuje układ typu pseudo McPherson z dodatkowym wahaczem trójkątnym i stabilizatorem. Z tyłu postawiono na poprzeczną belkę odkształcalną, stabilizator, sprężyny śrubowe i amortyzatory teleskopowe hydrauliczne. Co ważne podwozie nie hałasuje. Kabinę świetnie wyciszono, a to przekłada się na czerpanie przyjemności z jazdy.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Układ kierowniczy w minivanie seryjnie jest elektroniczny ze zmienną siłą wspomagania. W żadnym przypadku nie ma mowy o siłowaniu się ze sterem, bo jego praca jest lekka i przyjemna, a to przypada do gustu szczególnie płci pięknej. Wybredni panowie będą za to wytykać zbyt małą precyzję z powodu tak dużej miękkości. Manewrowanie Citroenem nie stwarza problemu, auto jest zwrotne i ochoczo zakręca - średnica zawracania między krawężnikami wynosi 10,6. Wielkie okna pomagają parkować, a osobom nie ufającym swoim umiejętnościom przychodzą z pomocą radary parkowania. Czujniki na tył to koszt 885 zł, a na przód 908 zł (seryjne radary z tyłu występują tylko w najbogatszym modelu EXCLUSIVE).

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Jazda C3 Picasso to przyjemność. Zawieszenie jest miękkie i bardzo sprawnie wybiera nierówności. Wysoki komfort podróżowana jest odczuwany bez względu na rodzaj nawierzchni. Resorowanie momentami nawet nieco buja, dlatego przejazdy po koleinach i garbach nie są uciążliwe. Taka charakterystyka ma jednak swoje minusy - to przechyły nadwozia w szybko pokonywanych łukach. Podwozie w momencie ostrzejszej jazdy po zakrętach wykazuje nerwowość i tendencje do uślizgów kół. Wprawdzie nad bezpieczeństwem czuwają elektroniczne systemy wspomagające, ale warto pamiętać, by rozsądnie dobierać prędkości do wyprofilowania drogi, bo rodzinne pudełko to nie tradycyjna osobówka.

Citroen C3 Picasso - HAMULCE

Układ hamulcowy we wszystkich wersjach C3 Picasso jest identyczny. Z przodu montowane są standardowo wentylowane tarcze hamulcowe, a z tyłu znajdują się tarcze. W kwestii hamowania wyposażonego w podciśnieniowe wspomaganie, nie ma żadnych zastrzeżeń - układ hamulcowy działa bardzo dobrze i sprawnie zatrzymuje pojazd. Auto seryjnie ma także automatyczne włączanie świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania.

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Jak na rodzinny pojazd przystało, w dbałości o bezpieczeństwo standardowo montowane są na pokładzie układy poprawiające panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) oraz EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). W opcji można dokupić jeszcze pakiet ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z ASR (kontrola trakcji).

>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo i cena <<<

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4

W czwartym odcinku znajdzie się opis niebanalnego wnętrza C3 Picasso. Jak prezentuje się deska rozdzielcza? Jakie przyrządy znalazły się w panelu środkowym? Co oferuje klientowi mały minivan w podstawowej wersji oraz jakie dodatki przewiduje? Ile litrów jest w stanie zmieścić bagażnik? O tym w 4. odcinku dziennika testu Citroena C3 Picasso a na SuperAuto24.pl.

WIDEO - zobacz z bliska Citroena C3 Picasso: