Citroen C3 Picasso - BEZPIECZEŃSTWO
Podstawowa odmiana ATTRACTION oferuje na pokładzie 4 poduszki powietrzne - są to Air Bagi dla kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne chroniące tułowia. Kurtynowe Air Bagi są montowane w kolejnych modelach SEDUCTION i EXCLUSIVE. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikami napięcia to standard. Wskaźnik niezapiętych pasów z przodu jest montowany w modelach SEDUCTION i EXCLUSIVE, a wskaźnik pasów tylnego przedziału przypada już tylko odmianie EXCLUSIVE (brak zapięcia skutkuje uciążliwym sygnałem brzęczka). Trzy zagłówki tylnej kanapy to podstawa.
>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
W dbałości o najmłodszych wnętrze wyposażono w mocowania ISOFIX fotelików dziecięcych na kanapie tylnej. Niestety tylko w najdroższym EXCLUSIVE możemy zabezpieczyć podróżujące w tylnym przedziale dzieci, elektryczną blokadą szyb i drzwi tylnych (w modelach ATTRACTION i SEDUCTION opcja ta została wyceniona na 1 900 zł). Tak samo tylko w tej opcji występuje dodatkowe lusterko wsteczne służące do obserwacji maluchów na kanapie.
Jak na rodzinny pojazd przystało, w dbałości o bezpieczeństwo standardowo montowane są na pokładzie układy poprawiające panowanie nad pojazdem w trudnych warunkach. Kierowca ma w asyście: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania) oraz EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania). W opcji można dokupić jeszcze pakiet ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z ASR (kontrola trakcji). Auto seryjnie ma także automatyczne włączanie świateł awaryjnych w razie nagłego hamowania.
Citroen C3 Picasso - CZUJNIKI
Testowy hatchback w wersji EXCLUSIVE oferował w standardzie radar parkowania tyłem. Pozostałe wersje wymagają zamówienia tego przydatnego gadżetu - koszt czujników na tył z katalogu dodatków to 885 zł, a na przód (w tym do wersji EXCLUSIVE) 908 zł. Czujniki reagują na przeszkody dźwiękową sygnalizacją, a w przypadku wersji z ekranem nawigacji dodatkowo pokazuje się zarys auta z polem zagrożonym uszkodzeniem. Automatyczny włącznik wycieraczek z czujnikiem deszczu oraz automatyka świateł uruchamiających się po zmierzchu, to cecha najbogatszej wersji EXCLUSIVE. W pozostałych wersjac za każdy z czujników trzeba dopłacić po 1 900 zł.
>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
O bezpieczeństwo przed kradzieżą dba seryjnie montowany, zdalnie sterowany ze składanego kluczyka centralny zamek. Automatycznie ryglowane zamki drzwi po ruszeniu pojazdem z miejsca także są w standardzie, wraz z przyciskiem centralnego zamka w konsoli środkowej. Dodatkowy alarm antywłamaniowy figuruje w katalogu dodatków w cenie 1 433 zł.
Citroen C3 Picasso - OŚWIETLENIE
Klosze reflektorów utrzymane w ciekawym kształcie zintegrowano z kierunkowskazami i światłami do jazdy dziennej. Lampy przyjemnie oświetlają drogę i naprawdę ładnie wyglądają. Układ ksenonowy w C3 Picasso nie jest w ogóle dostępny. Dodatkowe okrągłe lampki przeciwmgłowe znajdują się w zderzaku przednim poza wersją ATTRACTION.
>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy wkomponowane wysoko w słupek ciekawie łączą się z szybą. Światła cofania i przeciwmgłowe umieszczono na krawędziach tylnego zderzaka. Trzecie światło STOP montowane w tylnym daszku jest seryjne. Przydatne po zmroku lampki zamocowane pod elektrycznie składanymi lusterkami bocznymi, są cechą wyłącznie najbogatszego EXCLUSIVE. W tańszej wersji SEDUCTION taki bajer wymaga dopłaty 1 900 zł.
Citroen C3 Picasso - GWARANCJA
Francuska marka podstawowo obejmuje C3 Picasso umowną gwarancją na dwa lata. Zakresem obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Dodatkowo umożliwia skorzystanie z Programu pomocy domowej Citroen Assistance. Dostępne są jeszcze dodatkowe kontrakty gwarancyjne Citroena.
>>> Citroen C3 Picasso 1.6 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<
Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą. Blachy C3 Picasso zostały zabezpieczone antykorozyjnie. Gwarancja na perforację nadwozia wynosi 12 lat.
Citroen C3 Picasso - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Citroen C3 Picasso w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, otrzymał ocenę 4 gwiazdek. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażera otrzymało 81% punktów, bezpieczeństwo dzieci 76%, a pieszego 43%. Wspomaganie bezpieczeństwo uzyskało natomiast 40%, co przyczyniło się do ogólnej oceny 4 gwiazdek.
Citroen C3 Picasso - CENA
Najtańszy nowy Citroen C3 Picasso w podstawowej wersji wyposażenia ATTRACTION z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 95 KM, w salonie kosztuje 56 600 zł. Za najtańszego Diesla 1.6 HDi 90 KM w trzeba zapłacić 66 200 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl, nowy Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 110 KM w wersji wyposażenia EXCLUSIVE to najdroższy dostępny na rynku model. Jego koszt w salonie wynosi 82 200 zł.
Silnik | ATTRACTION | SEDUCTION | EXCLUSIVE |
1.6 HDi 90 KM manual 5 biegów | 66 200 zł | - | 77 800 zł |
1.4 VTi 95 KM manual 5 biegów | 56 600 zł | 62 600 zł | - |
1.6 HDi 90 KM PILOT 6 biegów STT |
- | 76 500 zł | 82 100 zł |
1.6 VTi 120 KM manual 5 biegów | - | 64 700 zł | 70 300 zł |
1.6 HDi 110 KM manual 6 biegów |
- | - | 82 200 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Citroena C3 Picasso.
WIDEO - zobacz z bliska Citroena C3 Picasso: