Citroen DS4 - UKŁAD JEZDNY
Tak samo jak w przypadku C4 w DS4 z przodu zamontowano kolumny McPhersona z dodatkowym wahaczem trójkątnym, sprężyny śrubowe, amortyzatory oraz stabilizator, natomiast z tyłu pracują wahacze wleczone z belką odkształcalną. Rozstaw osi wynosi 2612 mm, a nadwozie mierzy 4275 mm długości, 1810 mm szerokości i 1523 mm wysokości.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary francuskiego eleganta <<<
Dobre wrażenie sprawia układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania, który natychmiast reaguje na ruch kierownicą. Jest on precyzyjny i dokładnie przekazuje nasze polecenia przedniej osi, a jego komunikatywność jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Dodatkowo działa on z przyjemnym oporem, dzięki czemu nie mamy wrażenia bezwładnie kręcącej się kierownicy. Średnica zawracania wynosi 10,7 m, co jest przeciętnym wynikiem. Ponadto wolant można regulować w dwóch płaszczyznach, co jest wygodnym rozwiązaniem.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Ci którzy spodziewają się komfortu znanego z modelu DS będą rozczarowani francuskim hatchbackiem. Jego zawieszenie jest sztywne, bardzo zwarte, a na większych dziurach w znacznym stopniu hałasuje. O ile twardość przednich kolumn dałoby się jeszcze zaakceptować, o tyle belka odkształcalna z tyłu jest zdecydowanie za twarda - tył na dużych nierównościach lubi mocno odbić, sygnalizując to adekwatnym dźwiękiem. Niestety inżynierowie postawili na tańsze rozwiązanie, zamiast zadbać o właściwy komfort towarzyszący znaczkowi DS. Duże w tym znaczenie mają niskoprofilowe opony, które nie pomagają w zapomnieniu o stanie polskich szos.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
O ile zawieszenie nie czuje się najlepiej na nierównym asfalcie w mieście, o tyle na zakrętach w terenie niezabudowanym sprawia, że prowadzenie jest całkiem pewne, a auto jest dosyć zwinne. Na winklach nadwozie nie ma tendencji do przechylania się, dzięki czemu można precyzyjnie jechać wybranym torem. Jeżeli przeholujemy, wtedy samochód jest bardziej skory do nadsterowności niż "płużenia" przodem, jednak natychimast do akcji wkracza stale działające ESP, czym prawdopodobnie chciano zamaskować niedoskonałość tylnej belki.
Citroen DS4 - HAMULCE
Układ hamulcowy we wszystkich wersjach Citroena DS4 jest identyczny. Z przodu wentylowane tarcze hamulcowe, a z tyłu tarcze lite. Samochód dobrze hamuje, ale pedał hamulca jest zbyt miękki. Kierowca dodatkowo ma w asyście spory pakiet systemów wspomagających. Francuz został bogato wyposażony w układy kontroli, co oznacza, ze seryjnie na pokładzie znajdują się: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), oraz asystent ruszania na wzniesieniu. To wszystko otrzymamy w DS-czwórce już w najtańszej odmianie Chic.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja <<<
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 4
W czwartym odcinku znajdzie się test wnętrza DS w bogato wyposażonej wersji Sport Chic. Jak prezentuje się deska rozdzielcza samochodu? Czy umiejscowienie przyrządów jest funkcjonalne? Jakie udogodnienia oferuje użytkownikom Citroen w swoim kompakcie? Co znajdziemy w wersji w podstawowej, a za jakie dodatki musimy dopłacić? O tym w 4. odcinku dziennika testu Citroena DS4 na SuperAuto24.pl.