Citroen DS4 - BEZPIECZEŃSTWO
Kierowca DS4 ma do dyspozycji całą gamę systemów i układów wspomagających jazdę - w aucie seryjnie znajdują się: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), BAS (system wspomagania nagłego hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) oraz FSE (elektroniczny hamulec postojowy z systemem wspomagania ruszania na wzniesieniu). Natomiast o to by auta nikt nie ukradł dba seryjnie montowany immobilizer oraz zdalnie sterowany centralny zamek z pilota. Automatycznie ryglowane zamki drzwi po ruszeniu pojazdem z miejsca to standard tak samo jak blokada centralnego zamka na desce rozdzielczej.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary eleganckiego kompaktu <<<
W razie wypadku o nasze życie zadba 6 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, a także boczne chroniący tułowia oraz kurtynowe aktywowane na wysokości głów. Siedziska są wyposażone w czujniki obecności pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu - brak zapiętych pasów skutkuje wkroczeniem do akcji irytującego sygnału. Fotele posiadają wygodne zagłówki, których regulacja jest banalnie prosta. Na tylnych siedzeniach znajdziemy dodatkowo mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
Citroen DS4 - CZUJNIKI
W najbogatszej wersji Sport Chic zainstalowano także system kontroli martwego pola. Rozwiązanie ma za zadanie informowanie kierowcy w czasie jazdy o obecności innego pojazdu tuż obok. Umożliwiają to czujniki usytuowane w obydwu zderzakach. W przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu, w lusterku bocznym po odpowiedniej stronie zapala się dioda ostrzegająca.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Testowy DS4 Sport Chic w standardzie ma także czujniki parkowania przodem i tyłem, z dodatkowym pomiarem dostępnego miejsca parkingowego. To przydatny gadżet (pokocha go zwłaszcza płeć piękna), jednak my w trakcie testowych jazd zdaliśmy się na własne umiejętności, których nic nie zastąpi.
Citroen DS4 - OŚWIETLENIE
Przednie reflektory DS4 w wersji Sport Chic nie dość, że ładnie wyglądają, to dodatkowo oświetlają drogę w sposób oszałamiający. Nocna jazda nawet długimi trasami to czysta przyjemność. Światła ksenonowe o charakterystycznej niebieskawej barwie, znacząco poprawiają doświetlenie potencjalnie niebezpiecznych fragmentów łuku drogi dzięki ruchomemu snopowi światła. Dodatkowy gadżet to system oświetlania drogi powrotnej do domu, z indywidualną możliwością regulowania czasu oraz fajnie wyglądające po zmroku lampki w lusterkach bocznych.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Ksenony wchodzą w skład pakietu "Bezpieczeństwo" wraz z system kontroli martwego pola oraz czujnikami ciśnienia w ogumieniu (dostępny dla wersji So Chic w cenie 5 500 zł), natomiast dla wersji Sport Chic to opcja warta 3 500 zł. Naszym zdaniem to bardzo pożyteczny dodatek, który znacząco poprawi bezpieczeństwo podczas jazdy.
Citroen DS4 - GWARANCJA
Podstawowo DS4 jest objęty umowną gwarancją na dwa lata, która obejmuje bezpłatne naprawy samochodu w przypadku jego usterek mechanicznych, elektrycznych, elektronicznych oraz hydraulicznych. Dodatkowo możliwe jest skorzystanie z Programu pomocy Citroen Assistance. Jeżeli ktoś chce mieć bardziej rozbudowany program ochrony gwarancyjnej (np. do pięciu lat) ten powinien się skusić na dodatkowe kontrakty gwarancyjne Citroena.
>>> Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Klient otrzymuje także 3-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą auta oraz 12 lat gwarancji na perforację nadwozia, które zostało zabezpieczone antykorozyjnie.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Francuski kompakt jest bardzo bezpieczny - w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, samochód otrzymał ocenę 5 gwiazdek. Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażera pojazd otrzymał 90% wszystkich możliwych punktów, bezpieczeństwo dzieci uzyskało 80%, ochrona pieszych to wynik 43%, a za systemy wspomagające bezpieczeństwo w trakcie jazdy auto zdobyło 97%.
Citroen DS4 - CENA
Najtańszy Citroen DS4 w podstawowej wersji wyposażenia Chic z silnikiem benzynowym 1.6-litra VTi o mocy 120 KM kosztuje 72 800 zł. Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl kompakt z silnikiem 2.0 HDi 163 KM w wersji wyposażenia Sport Chic to koszt minimum 102 300 zł.
SILNIK/WERSJA | Chic | So Chic | Sport Chic |
1.6 VTi 120 KM (5M) | 72 800 zł | 80 800 zł | - |
1.6 THP 163 KM (6A) | - | 90 800 zł | - |
1.6 THP 200 KM (6M) | - | - | 98 500 zł |
1.6 HDi 92 KM (5M) | 77 300 zł | - | - |
1.6 HDi 112 KM (6M) | 81 300 zł | 89 300 zł | - |
1.6 e-HDi 112 KM (6MCP) | - | 93 000 zł | - |
2.0 HDi 163 KM (6M) | - | - | 102 300 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Citroena DS4.