Dacia Dokker Van - BEZPIECZEŃSTWO
Pod względem bezpieczeństwa Dacia Dokker Van nie spełnia tak wysokich norm jak konkurenci, dlatego jest propozycją dla nieco mniej wymagającego klienta. Na pokładzie maksymalnie znajdują się tylko dwie poduszki powietrzne. Podstawą wyposażenia jest tylko czołowy airbag kierowcy. Boczna poduszka dla pasażera z funkcją wyłączenia wymaga dopłaty 365,85 zł.
>>> Dacia Dokker Van 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Trzypunktowe pasy z przodu posiadają seryjnie montowane napinacze pirotechniczne. Regulację wysokości pasów dostajemy w wyższej wersji CONFORT. Podstawowo siedzisko kierowcy dysponuje czujnikiem który przesyła informację do świetlnego sygnalizatora zapięcia pasów, wkomponowanego w konsolę środkową. Jest także dźwiękowy sygnał przypominający o zapinaniu pasów. W deskę z zegarami wkomponowano jeszcze podstawowo czerwoną kontrolkę informującą o niezamkniętych drzwiach. Regulacja wysokości zagłówków siedzeń jest podstawowa.
>>> Dacia Dokker Van 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowcy podczas jazdy dodatkowo asystuje seryjnie montowany ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ze wspomaganiem nagłego hamowania pozwalającym na zachowanie kontroli nad torem jazdy i optymalizację drogi hamowania. Za dopłatą zaledwie 983,74 zł można doposażyć użytkową furgonetkę dodatkowo o ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z ASR (funkcją zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu). W chwili obecnej jest to jeden z najtańszych systemów kontroli trakcji na rynku.
ZABEZPIECZENIA
Fabrycznie każdy Dokker Van posiada kodowany system blokady zapłonu. Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi z kluczyka pilota można dokupić do modelu CONFORT za kwotę 813 zł (wchodzi w skład pakietu elektrycznego wraz z elektryką szyb i automatyką lusterek z podgrzewaniem). W kabinie na konsoli środkowej znajdziemy seryjny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków drzwiowych, wykluczający niekontrolowane otwarci drzwi przez niepożądaną osobę. Czujniki parkowania w tylnym zderzaku, skutecznie chroniące samochód przed uszkodzeniami są opcją w katalogu dodatków.
OŚWIETLENIE
Duże zespolone reflektory umieszczono wysoko nad ziemią, dzięki czemu w warunkach przemieszczania się po budowie nie są podatne na uszkodzenia. Światła otrzymały podwójny układ optyczny z kierunkowskazami. Droga po zmroku oświetlana jest przyzwoicie. Wkomponowane w specjalnie wyprofilowanych miejscach w zderzaku okrągłe lampki przeciwmgłowe nie są standardem - mogą znaleźć się tylko w wersji COMFORT.
>>> Dacia Dokker Van 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy, z praktycznych względów umieszczono równie wysoko jak te z przodu i rozstawiono je po bokach asymetrycznie otwieranych drzwi. Biało-czerwone klosze lamp zajmujące sporą część słupków, podzielono na trzy następujące po sobie segmenty. Centralnie ulokowane w górnej części nadwozia trzecie światło STOP poprawiające bezpieczeństwo jest seryjnym elementem wyposażenia.
GWARANCJA
Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 6-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 2-letnią gwarancję producenta. Samochody marki Dacia są objęte 3-letnią gwarancją producenta na mechanikę ograniczoną przebiegiem do 100 tys. km.
>>> Dacia Dokker Van 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<
Możliwe jest też przedłużenie gwarancji do 5 lat, po zakupie w promocyjnej cenie 2 lat dodatkowej gwarancji Formuła Non Stop. Umowa obejmuje wymianę lub naprawę niesprawnych części i podzespołów mechanicznych, elektronicznych i elektrycznych oraz całoroczny assistance 24h poza kosztami przeglądów oraz kosztami części eksploatacyjnych w okresie 5 lat lub do 100 tys. km przebiegu. W przypadku sprzedaży samochodu umowa Formuła Non Stop może zostać przeniesiona na jego nabywcę.
Dacia Dokker Van - CENA
Samochód to rewelacyjny stosunek ceny do jakości i poziomu wyposażenia. Najtańsza na rynku furgonetka w podstawowej wersji BASE z silnikiem 1.6 84 KM to wydatek zaledwie 29 900 zł netto (cena brutto 36 777 zł). Najtańsza odmiana z wysokoprężnym silnikiem 1.5 dCi 75 KM w wyższej wersji CONFORT kosztuje 37 150 zł netto (cena brutto 45 695 zł).
Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to model 1.5 dCi 90 KM w wersji CONFORT. Cena takiego auta w salonie bez dodatkowych elementów takich jak klimatyzacja czy nawigacja satelitarna, to suma 39 400 zł (cena brutto 48 462 zł).
wersja | silnik | cena |
BASE | 1.6 MPI 84 KM | 29 900 zł netto 36 777 zł brutto |
CONFORT | 1.6 MPI 84 KM | 32 450 zł netto 39 914 zł brutto |
CONFORT | 1.5 dCi 75 KM | 37 150 zł netto 45 695 zł brutto |
CONFORT | 1.5 dCi 90 KM | 39 400 zł netto 48 462 zł brutto |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Dacii Dokker Van.