Dacia Duster - BEZPIECZEŃSTWO
Producent zapewnia o solidnej i trwałej konstrukcji SUV-a. Dacia w temacie bezpieczeństwa, jest propozycją dla nieco mniej wymagającego klienta. Na pokładzie maksymalnie mogą być tylko cztery poduszki powietrzne. Podstawowo w wersji DUSTER znajdują się 2 Air Bagi czołowe dla kierowcy i pasażera. Kolejne modele AMBIENCE, LAUREATE i SL DELSEY posiadają jeszcze fabryczne boczne poduszki z przodu, chroniące głowę i klatkę piersiową. Kurtyny niestety nie są w ogóle osiągalne.
>>> Dacia Duster 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Trzypunktowe przednie pasy, tylko w LAUREATE i SL DELSEY posiadają seryjnie montowane napinacze pirotechniczne, podobnie jak regulację wysokości. Tylne pasy bezpieczeństwa są także 3-punktowe. Podstawowo siedzisko kierowcy ma dźwiękowy sygnał niezapiętych pasów. Od wersji AMBIENCE miejsce pasażera także ma czujnik w siedzisku i poza sygnalizatorem dźwiękowym, na desce miga czerwona kontrolka pasów. Tylna kanapa ma seryjne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych. W deskę z zegarami wkomponowano jeszcze czerwoną kontrolkę niezamkniętych drzwi.
>>> Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Duster posiada fabryczny system ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) sprzężony z AFU (układem wspomagania nagłego hamowania). W zależności od wersji auta, można mieć jeszcze za dopłatą 1 210 zł pakiet układów ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) i ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania). Duster jest pierwszym modelem w gamie Dacii, w którym oferowane są te dwa elektroniczne systemy bezpieczeństwa.
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Fabrycznie każdy Duster posiada kodowany system blokady zapłonu. Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi z kluczyka pilota, to prawie standard (nie ma go tylko najtańsza wersja DUSTER). W kabinie na konsoli środkowej znajdziemy przycisk odpowiedzialny za ryglowanie wszystkich zamków.
Dacia Duster - GWARANCJA
Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 6-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 2-letnią gwarancję producenta. Samochody marki Dacia są objęte 3-letnią gwarancją producenta lub przebiegiem do 100 tys. km. Przy zakupie auta z fabrycznym LPG, gwarancja wciąż obejmuje 3 lata lub 100 tysięcy przejechanych kilometrów.
>>> Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Możliwe jest też jej przedłużenie do 5 lat, po zakupie 2 lat dodatkowej gwarancji Formuła Non Stop. Umowa obejmuje wymianę lub naprawę niesprawnych części i podzespołów mechanicznych, elektronicznych i elektrycznych oraz całoroczny assistance 24h poza kosztami przeglądów oraz kosztami części eksploatacyjnych w okresie 5 lat lub do 100 tys. km przebiegu. W przypadku sprzedaży samochodu umowa Formuła Non Stop może zostać przeniesiona na jego nabywcę
WIDEO - Zobacz wnętrze Dacii Duster:
Dacia Duster - OŚWIETLENIE
Duże zespolone reflektory umieszczono wysoko nad ziemią. Światła otrzymały podwójny układ optyczny i kierunkowskazy w górnej części klosza. Opcją jest wyposażenie wnętrza lamp w czarne obudowy, dodające autu charakteru (takie jak w modelu testowym redakcji SuperAuto24.pl). Droga po zmroku oświetlana jest bardzo dobrze. Wkomponowane w zderzak przedni lampki przeciwmgłowe nie są standardem - wymagają dopłaty 310 zł, poza bogatą wersją LAUREATE i SL DELSEY.
Tylne lampy to nowocześnie wyglądające prostokątne klosze, wkomponowano w grube słupki. Trzecie światło STOP to standard. Opcja z ksenonowymi reflektorami nie występuje w ogóle. Trzecie światło STOP tylnej szyby jest montowane seryjnie.
>>> Dacia Duster 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Dacia Duster - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Bezpieczeństwo podróżujących SUV'em osób, w przeprowadzonych badaniach zderzeniowych instytutu Euro NCAP, zostało ocenione na 3 gwiazdki. Ochrona poszczególnych części ciała kierowcy i pasażera otrzymała 74%, bezpieczeństwo dzieci na tylnych siedzeniach to nota 78%, ochrona pieszych to zaledwie 28% w punktacji, a systemy wspomagające bezpieczeństwo dostały 29%.
Dacia Duster - CENA
Samochód to rewelacyjna cena do jakości. SUV okazał się przebojem rynkowym - w najtańszej wersji wyposażenia DUSTER z silnikiem 1.6 16V 105 KM, jest wydatkiem zaledwie 39 900 zł. Najtańszy diesel 1.5 dCi 90 KM kosztuje 50 500 zł. Najtańszy model z napędem 4x4 to koszt 49 900 zł.
Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to model LAURETAE 1.5 dCi 110 KM z napędem 4x4. Podstawowa cena takiego samochodu wynosi 66 500 zł.
WERSJA | NAPĘD | DUSTER | AMBIENCE | LAUREATE | SL DELSEY |
1.6 16V 105 KM | 4x2 | 39 900 zł |
45 300 zł | 50 300 zł | 52 700 zł |
1.6 16V 105 KM LPG | 4x2 | - | 49 200 zł | 54 200 zł | - |
1.5 dCi 90 KM | 4x2 | - | 50 500 zł | 55 500 zł | 57 900 zł |
1.5 dCi 110 KM | 4x2 | - | - | 59 000 zł | - |
1.6 16V 105 KM | 4x4 | - | 49 900 zł | 57 800 zł | 60 200 zł |
1.5 dCi 110 KM | 4x4 | - | - | 66 500 zł | 68 900 zł |
Używana Dacia Duster - CENA za moto.gratka.pl
>>> Dacia Duster 2010 – CENA od 28 tys. zł
>>> Dacia Duster 2011 – CENA od 31 tys. zł
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Dacii Dustera.