DACIA Lodgy 1.5 dCi - TEST, opinie, zdjęcia, wideo - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-10-12 4:10

Dacia Lodgy stanowi bezkonkurencyjny stosunek ceny do oferowanych możliwości. Minivan kosztujący tyle co małe auto miejskie, będąc tak tanią propozycją w klasie aut typu MPV, jest skazany na sukces. Rumunii poprawili przy tym wyposażenie standardowe w stosunku do poprzednich modeli - teraz w bazowej odmianie montuje się już 4 poduszki powietrzne oraz ABS sprzężony z AFU. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl, to opis systemów bezpieczeństwa i zestawienie cen Lodgy. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Dacia Lodgy - BEZPIECZEŃSTWO

Dacia w temacie bezpieczeństwa, jest propozycją dla nieco mniej wymagającego klienta. Na pokładzie maksymalnie znajdują się tylko cztery poduszki powietrzne, będące podstawą wyposażenia. W ich skład wchodzą: Air Bag kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki bezpieczeństwa chroniące głowy i klatki piersiowe z przodu. Kurtyny powietrzne nie są w ogóle osiągalne.

Trzypunktowe pasy z przodu posiadają seryjnie montowane napinacze pirotechniczne. Regulację wysokości dostajemy w odmianach LAUREATE i PRESTIGE. Podstawowo siedziska z przodu posiadają czujniki, które sygnalizują brak zapięcia pasów czerwoną lampką usytuowaną w konsoli środkowej. Jest także dźwiękowy sygnał przypominacza. Tylne pasy bezpieczeństwa w drugim i trzecim rzędzie także są 3-punktowe. Środkowa kanapa ma trzy seryjne mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych. W deskę z zegarami wkomponowano jeszcze czerwoną kontrolkę informującą o niezamkniętych drzwiach.

>>> Dacia Lodgy 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Kierowca dodatkowo ma w asyście kilka systemów wspomagających jazdę. Lodgy posiada fabryczny ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) sprzężony z AFU (wspomaganie nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych, zwiększające ciśnienie w układzie hamulcowym). Najbogatsza wersja wyposażenia PRESTIGE posiada ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), a w pozostałych za ten układ trzeba zapłacić 1 210 zł. Nowość w Dacii to ogranicznik prędkości montowany w wersjach LAUREATE i PRESTUGE (nie mylić z tempomatem).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Fabrycznie każda Lodgy posiada kodowany system blokady zapłonu. Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi z kluczyka pilota, to prawie standard (nie ma go tylko bazowa wersja ACCESS). W kabinie na konsoli środkowej znajdziemy seryjny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków drzwiowych, wykluczający niekontrolowane otwarci drzwi przez dzieci.

>>> Dacia Lodgy 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Czujniki parkowania w tylnym zderzaku, skutecznie chroniące samochód przed uszkodzeniami, to standard najbogatszej wersji PRESTIGE. W pozostałych oferowany jest za dopłatą 650 zł. Ogranicznik prędkości, czyli system służący do ustalania maksymalnej prędkości pojazdu dostajemy w LAUREATE i PRESTUGE.

Dacia Lodgy - GWARANCJA

Nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie. W przypadku zakupu auta w salonie otrzymujemy 6-letnią gwarancję na jego perforację. Powłoka lakiernicza natomiast posiada 2-letnią gwarancję producenta. Samochody marki Dacia są objęte 3-letnią gwarancją producenta na mechanikę ograniczoną przebiegiem do 100 tys. km.

>>> Dacia Lodgy 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Możliwe jest też przedłużenie gwarancji do 5 lat, po zakupie w promocyjnej cenie 2 lat dodatkowej gwarancji Formuła Non Stop. Umowa obejmuje wymianę lub naprawę niesprawnych części i podzespołów mechanicznych, elektronicznych i elektrycznych oraz całoroczny assistance 24h poza kosztami przeglądów oraz kosztami części eksploatacyjnych w okresie 5 lat lub do 100 tys. km przebiegu. W przypadku sprzedaży samochodu umowa Formuła Non Stop może zostać przeniesiona na jego nabywcę

Dacia Lodgy - OŚWIETLENIE

Duże zespolone reflektory umieszczono wysoko nad ziemią. Światła otrzymały podwójny układ optyczny z kierunkowskazami. Droga po zmroku oświetlana jest przyzwoicie. Wkomponowane w zderzak przedni fabryczne lampki przeciwmgłowe nie są standardem - wymagają dopłaty 310 zł, poza wersjami LAUREATE i PRESTIGE, gdzie są standardem.

>>> Dacia Lodgy 1.5 dCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<

Tylne bardzo nietypowo ukształtowane lampy z czerwono-białymi kloszami, zajmują sporą część słupków. Trzecie światło STOP klapy bagażnika jest montowane seryjnie.

Dacia Lodgy - CENA

Samochód to rewelacyjny stosunek ceny do jakości i poziomu wyposażenia. Najtańszy minivan na rynku posiada wszelkie cechy, by stać się przebojem rynkowym. Lodgy w najtańszej wersji wyposażenia ACCESS z silnikiem 1.6 84 KM to wydatek zaledwie 37 900 zł. Najtańsza odmiana 7-osobowa to plasująca się poziom wyżej wersja AMBIANCE za kwotę 42 900 zł. Najtańszy Diesel 1.5 dCi 90 KM kosztuje 49 000 zł.

Testowany przez redakcję SuperAuto24.pl samochód, to najbogatszy model PRESTIGE 1.5 dCi 107 KM w odmianie 7-osobowej. Cena identycznego auta w salonie to 62 000 zł.

wersja 1.6 84 KM TCe 115 KM
dCi 90 KM
dCi 107 KM
ACCESS 5-miejsc
37 900 zł
-
- -
AMBIANCE 5-miejsc
40 900 zł
-
49 000 zł -
AMBIANCE 7-miejsc 42 900 zł
-
51 000 zł -
LAUREATE 5-miejsc 44 400 zł 50 900 zł 52 500 zł 56 000 zł
LAUREATE 7-miejsc 46 400 zł 52 900 zł 54 500 zł 58 000 zł
PRESTIGE 5-miejsc - 54 900 zł
- 60 000 zł
PRESTIGE 7-miejsc - 56 900 zł
- 62 000 zł

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Dacii Lodgy.