AUTO TEST - Lancia Delta: Kompaktowa Elegantka

2010-06-01 4:00

Delta w najnowszym wcieleniu to wyjątkowe auto, i to nie tylko z powodu ciekawego wyglądu.

Konstruktorzy auta postawili sobie za cel, żeby umiejętnie pogodzić tradycyjną elegancję lancii z oryginalnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi.

Jednym z takich rozwiązań jest chociażby system aktywnych amortyzatorów, do tej pory zarezerwowany dla aut wysokiej klasy. W zależności od rodzaju nawierzchni i nierówności dostosowuje sztywność amortyzatorów. Poprawia się przez to nie tylko komfort prowadzenia auta. Rezultatem jest również lepsza styczność kół samochodu z nawierzchnią, a to przekłada się na bardziej bezpieczną jazdę. Panowanie nad pojazdem zwiększa też nowoczesny system kontroli stabilności toru jazdy rozbudowany o dodatkowe funkcje.

Dla wygody kierujących auto może być wyposażone w półautomatyczny system parkowania, który podczas tego manewru precyzyjnie napędza układ kierowniczy. Kierowca może przycisnąć pedał hamulca bądź gazu, aby zakończyć operację według własnego uznania.

Dotarcie do celu na pokładzie nowej delty ułatwi debiutujący w tym modelu Instant Nav, najnowszy system nawigacji satelitarnej wyposażony w liczne przydatne funkcje, opracowany wspólnie z firmą Magneti Marelli.

Nowa delta jest nie tylko nowoczesna i elegancka, ale i temperamentna, a to za sprawą silników, które mogą znaleźć się pod jej maską. Dość powiedzieć, że najsłabszy z obecnej oferty ma moc aż 120 KM. Przy okazji ponownego wejścia na rynek tego modelu powróciło charakterystyczne dla dawnych aut tej włoskiej marki malowanie nadwozia w dwóch kolorach.