Fiat 500L Trekking - BEZPIECZEŃSTWO
Karoseria została zbudowana w postaci klatki bezpieczeństwa. Konstrukcja w trakcie zderzania rozprasza energię i zapewnia jednorodność struktury i wytrzymałość podczas kolizji, w trakcie której kolumna kierownicy ulega złożeniu. Na wysoki standard wyposażenia wpływa już w podstawie bogaty pakiet poduszek powietrznych. Autko z fabryki wyjeżdża podstawowo z zestawem 6 poduszek powietrznych. W skład wchodzą airbagi dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne rozciągające się pod dachem chroniące głowy oraz dodatkowe poduszki boczne w fotelach przednich osłaniające tułowia. Dodatkowym zabezpieczeniem dla kierowcy jest poduszka kolanowa, dostępna za dopłatą 1 000 zł.
>>> Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka rodzinnego turysty <<<
Wszystkie pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, a przednie zostały dodatkowo wyposażone w napinacze pirotechniczne. Siedziska z przodu posiadają czujniki obecności osób, przypominające o niezapiętych pasach (brak skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). Tylna kanapa w Trekkingu ma podstawowo trzy zagłówki regulowane na wysokość. Na dwóch skrajnych miejscach kanapy standardowo znajdują się uchwyty ISOFIX do montowania fotelików dziecięcych.
>>> Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Podstawowo kierowca ma w asyście następujące systemy: ESP (elektroniczny układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), ASR + MSR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania + przeciwdziałanie poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania) wraz z Hill Holder (układ ułatwiający kierowcy ruszanie pod górę), DST (system dynamicznej kontroli skrętu), ERM (system zapobiegający dachowaniu) oraz HBA (sygnalizacja awaryjnego hamowania, automatycznie uruchamiająca światła awaryjne).
ZABEZPIECZENIA I CZUJNIKI
Centralny zamek sterowany z kluczyka pilota jest w 500L standardem. Auto nawet w Trekkingu nie posiada podstawowo alarmu samochodowego chroniącego przed kradzieżą (można go zamówić do auta osobno z katalogu akcesoriów). Drzwi blokują się automatycznie po ruszeniu pojazdem z miejsca, tak by nie można ich było otworzyć z zewnątrz. W konsoli środkowej znalazł się dodatkowy guzik odpowiedzialny za ryglowanie.
>>> Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Czujnik zmierzchu wraz z czujnikiem deszczu widnieje w katalogu za cenę 700 zł. Radary parkowania umieszczone w tylnym zderzaku, przekazujące sygnał dźwiękowy o przeszkodzie wymagają dopłaty 1 300 zł, bez względu na wersję wyposażenia. W opcji za kwotę 1 500 zł dostępny jest jeszcze City Brake Control. System automatycznie zapobiega kolizjom do prędkości 30 km/godz. Dzięki radarom umieszczonym z przodu pojazdu, w momencie wykrycia zagrożenia stłuczki hamowanie z niskich prędkości odbywa się automatyczne.
Fiat 500L Trekking - OŚWIETLENIE
Podwójny układ przednich lamp wygląda wizualnie jak w mniejszym modelu 500. Górne reflektory oparto o światła mijania, drogowe oraz kierunkowskazy, wraz z manualną regulacją ustawienia wysokości z kabiny. Elementem bezpieczeństwa prewencyjnego są dolne mniejsze lampy z funkcją śiateł jazdy dziennej DRL. Seryjnym wyposażeniem jest funkcja zewnętrznego oświetlenia Follow Me Home, która po zmroku oświetla jeszcze przez chwilę drogę dojścia do domu. Lampy przeciwmgielne umieszczone tuż nad drogą, samoczynnie doświetlające zakręty to seria.
>>> Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Tylne owale lamp ze zintegrowanymi kierunkowskazami dostały czerwone klosze. Światło mijania, podobnie jak stopu układa się w bardzo wyraźne litery C, rewelacyjnie prezentujące się po zmroku. Lampki przeciwmgłowe i cofania umieszczono niżej w zderzaku. Trzecie światło stop z tyłu jest seryjnym elementem wyposażenia.
Fiat 500L Trekking - GWARANCJA
Minivan podobnie jak inne modele Fiata, przy zakupie w salonie posiada 2-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, przy zachowaniu obowiązkowych przeglądów okresowych. W całym okresie ważności tej gwarancji klient otrzymuje usługę ASSISTANCE 24h, ważną na terenie całej Europy.
Nadwozie samochodu objęte jest gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze ujawnione w okresie 3 lat od daty sprzedaży. Elementy strukturalne nadwozia oraz elementy ruchome: drzwi, pokrywa maski, klapa bagażnika, objęte są 8-letnią gwarancją na perforację spowodowaną korozją.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Fiat 500L otrzymał bardzo wysoką ocenę 5 gwiazdek w przeprowadzonych badaniach zderzeniowych Euro NCAP. Ogólna punktacja wyniosła 83 na 100. W punktacji ten, minivan otrzymał 94 proc. możliwych punktów za stopień bezpieczeństwa osób dorosłych, 78 proc. za przewożenie dzieci, 65 proc. w przypadku ochrony pieszych oraz 71 proc. za wyposażenie bezpieczeństwa.
Fiat 500L Trekking - CENA w POLSCE
Wersja Trekking z napędem Traction+ w polskich salonach dostępne jest z pięcioma silnikami. Najtańszy z motorem benzynowym 1.4 16V 95 KM, kosztuje 61 990 zł. Dla porównania standardowy minivan 500L z tym samym silnikiem ma cenę 49 900 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl egzemlarz posiadał najmocniejszy silnik 1.6 MultiJet II. W polskiej ofercie taki model kosztuje 72 990 zł.
silnik | cena modelu Trekking |
1.4 16V 95 KM | 61 990 zł |
0.9 TwinAir 8V 105 KM | 63 990 zł |
1.3 MultiJet II 85 KM | 68 490 zł |
1.3 MultiJet II 85 KM DUALOGIC | 72 490 zł |
1.6 MultiJet II 105 KM | 72 990 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Fiata 500L Trekking.
WIDEO z testu - zobacz y bliska Fiata 500L Trekking