Fiat Freemont – WSTĘP
Fiat Freemont to nowe auto włoskiego producenta, które powstało we współpracy z kontrolowanym przez koncern Fiat amerykańskim Chryslerem. Duży van jakim jest Freemont, to właściwie oferowany już wcześniej Dodge Journey, ze zmienionymi emblematami. Powstał głównie z myślą o podboju amerykańskiego rynku, jako że Amerykanie lubią duże auta. Także w tym celu Fiat zainwestował w akcje będącego w kłopotach po rozstaniu z Daimlerem, Chryslera. Konkurencja rynkowa Freemonta, to m.in. VW Sharan i Ford S-Max, ale także Skoda Superb kombi czy Ford Mondeo kombi.
>>> Fiat Freemont 2011 – CENA od 100,9 tys. zł
W polskich salonach Fiat Freemont oferowany jest wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II w dwóch wersjach: 140 KM i 170 KM. Podstawowa odmiana Base z 5 lub 7 siedzeniami i silnikiem 2.0 MultiJet II 140 KM kosztuje 100 990 zł. Opisywana przez nas odmiana Urban z mocniejszym silnikiem 2.0 MultiJet II 170 KM kosztuje 108 990 zł.
Fiat Freemont – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Samochód jest stosunkowo nowy na rynku, dlatego opinie użytkowników są nieliczne. Na portalu Autocentrum.pl znaleźliśmy tylko jedną, pozytywną opinie:
> Tomasz: może nie doskonale, ale więcej niż dobrze
Fiat Freemont - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Fiat Freemont - TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 46, 14 grudnia 2011 r.) pisze, że Fiat Freemont, jest naprawdę dużym Fiatem:
- Przybył zza oceanu, jednak Włosi starali się dopracować go tak, aby trafił w europejskie upodobania. W teście Fiat Freemont z silnikiem Diesla 170 KM. Amerykanie lubią duże samochody, Europejczycy zaś takie, które efektywnie wykorzystują miejsce zajmowane na parkingu. Czy Freemont – zeuropeizowany „amerykanin” – sprosta tym wymaganiom? Jeżeli chodzi o praktyczność kabiny, to Fiat na pewno da sobie radę. Miejsca kierowcy i pasażera wręcz rozpieszczają wygodą wynikającą z optymalnego na długie podróże wysokiego usytuowania foteli. Siedzenia są dość twarde, ale obszerne, a zagłówki zostały dobrze ustawione względem głów jadących. Jedyne, do czego trzeba się przyzwyczaić, to solidne, grube słupki przedniej szyby – w niektórych sytuacjach mogą one zasłonić np. pieszego – czytamy w AŚ.
Według opinii testujących, jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza mile nas zaskoczyła, podobnie jak subtelne wzornictwo. Kokpit kryje kilka niespodzianek. Pierwsza to panel dotykowy, łączący w sobie funkcje sterowania radiem i klimatyzacją, który jest nieco przeładowany informacjami. Druga to przyciski z tyłu kierownicy, służące do obsługi systemu audio o wyjątkowo dobrze wyważonym brzmieniu, które zadowoli i fana basu pulsującego w rytmie house’u, i audiofila. - 170 KM – czy to dużo? Na papierze taka moc wygląda imponująco, ale w rzeczywistości, po zestawieniu ze znaczną masą pojazdu, okazuje się w sam raz w rodzinnym vanie. Freemont to nie rakieta, tylko w miarę dynamiczny samochód, który zadowoli większość rozsądnie prowadzących kierowców. Resorowanie zapewnia udany kompromis między komfortem a stabilnością jazdy. Jak na tak duże auto Fiat nieźle trzyma się drogi, jednak układ kierowniczy działa raczej po „amerykańsku” – informacja zwrotna jest ograniczona. Freemont zdobył 5 gwiazdek w niedawno przeprowadzonym teście zderzeniowym Euro NCAP. Nie jest tani, ale ma bogate wyposażenie, a poza tym z czasem zapewne pojawią się rabaty. Zachętę stanowi także 3-letnia gwarancja – pisze AŚ.
Fiat Freemont - DANE TECHNICZNE
Fiat Freemont (2011) | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | van |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,888/1,878/1,745 |
Rozstaw osi (metry) | 2,890 |
Masa własna (tony) | 1,874 |
Pojemność bagażnika (litry) | 145/1461 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 77 |
SILNIK | MultiJet II |
Paliwo | Olej napędowy |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 125 / 170 (4000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 350 (2500 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 195 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,0 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 8,3 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,3 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 6,4 |
CENA | |
grudzień 2011 | 108 990 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępna |
Skórzana tapicerka | 5000 zł |
Fiat Freemont - SPALANIE
Według danych producenta, Fiat Freemont z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM spala: 8,3 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,4 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Fiat Freemont z silnikiem 2.0 MultiJet pali:
* ŚREDNIO - 6,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,8 l/100 km
* W TRASIE - 6,0 l/100 km
Fiat Freemont (2011) – CENA
W polskich salonach Fiat Freemont oferowany jest wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II w dwóch wersjach: 140 KM i 170 KM. Podstawowa odmiana Base z 5 lub 7 siedzeniami i silnikiem 2.0 MultiJet II 140 KM kosztuje 100 990 zł. Opisywana przez nas odmiana Urban z mocniejszym silnikiem 2.0 MultiJet II 170 KM kosztuje 108 990 zł.
Fiat Freemont - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Fiat Freemont 2011 r. – cena od 98,9 tys. zł