Fiat Qubo - BEZPIECZEŃSTWO
Poziom bezpieczeństwa w Qubo zależy w głównej mierze od wersji wyposażenia. Maksymalnie na pokładzie znaleźć się mogą zaledwie 4 poduszki powietrzne. Podstawowo w najtańszej wersji FRESH montowane się tylko 2 Air Bagi dla kierowcy i pasażera. Boczne poduszki powietrzne standardem są już w kolejnych modelach ACTIVE, DYNAMIC i TREKKING (w modelu FRESCH wymagana dopłata 1 250 zł).
>>> Fiat Qubo 1.3 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Serią są 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia na wszystkich siedzeniach. Sygnalizacja niezapięcia występuje tylko w przednim przedziale. Kontrolkę niezapiętych pasów umieszczono przy wskaźnikach. Brak zapiętych pasów skutkuje nieprzyjemnym dla uszu, piszczącym sygnałem. O bezpieczeństwo głów i kręgosłupów podróżujących dbają zagłówki z regulacją wysokości. W dbałości o najmłodszych, tylną kanapę wyposażono w system ISOFIX do mocowania dwóch fotelików dziecięcych. Podstawą jest też automatyczne ryglowanie drzwi pojazdu, po przekroczeniu prędkości 5km/h.
Podstawowe układy poprawiające panowanie nad pojazdem w każdej wersji Qubo to: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) wraz z EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowani) i hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego. Najbogatsze modele TREKKING mają jeszcze system Traction + (kontrola napędu zwiększająca przyczepność pojazdu na trudnych i śliskich nawierzchniach).
>>> Fiat Qubo 1.3 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Pakiet powiększający gwarancję jeszcze wyższego bezpieczeństwo prowadzenia kosztuje 2 000 zł. W jego skład wchodzą: ESP (elektroniczna stabilizacja toru jazdy), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania), HBA (hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania), MSR (System przeciwdziałający poślizgowi kół napędowych w czasie hamowania silnikiem) wraz z Hill Holder - układem, który ułatwia kierowcy ruszanie pod górę.
Fiat Qubo - OŚWIETLENIE
Przednie lampy to prosta konstrukcja bez świateł do jazdy dziennej. Posiadają jedynie seryjną regulację ustawienia wysokości i co ważne dobrze oświetlają drogę po zmroku. Okrągłe światła przeciwmgielne przednie, usytuowane w zderzaku, są montowane seryjnie w modelach DYNAMIC i TREKKING. W tańszych wersjach FRESH i ACTIVE przeciwmgłowe za doświetlaniem trzeba zapłacić 500 zł.
>>> Fiat Qubo 1.3 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy zespolone wkomponowane w słupki wyglądają po prostu dobrze. Podobnie jak w przednich reflektorach, nie ma w nich nic nadzwyczajnego. Trzecie światło stopu tylnej klapy jest seryjne.
ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Centralny zamek z kluczykiem pilotem, jest w Qubo prawie standardem - nie ma go tylko w najtańszym FRESH (dopłata 650 zł). Auto w żadnej z wersji nie posiada podstawowo alarmu samochodowego (trzeba go sobie dokupić za 1 200 zł). Boczne przesuwane drzwi blokują się automatycznie wraz z drzwiami przednimi po przekroczeniu prędkości 5km/h. Na liście opcji widnieje jeszcze dodatkowy system zabezpieczenia zamków drzwi DEAD LOCK za cenę 250 zł (system wyłącza wszystkie mechanizmy drzwi uniemożliwiając otwarcie samochodu, również od środka). Czujniki parkowania tylne to koszt 800 zł niezależnie od wersji.
Fiat Qubo - GWARANCJA
Kombivan podobnie, jak inne modele Fiata, przy zakupie w salonie posiada 3-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Wymóg przeglądów okresowych obejmuje 30 000 km. W całym okresie ważności tej gwarancji klient otrzymuje usługę ASSISTANCE 24h, ważną na terenie całej Europy.
>>> Fiat Qubo 1.3 MultiJet - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i wyposażenie <<<
Nadwozie samochodu objęte jest gwarancją na produkcyjne wady lakiernicze ujawnione w okresie 3 lat od daty sprzedaży. Elementy strukturalne nadwozia oraz elementy ruchome: drzwi, pokrywa maski, klapa bagażnika, objęte są 8-letnią gwarancją na perforację spowodowaną korozją.
Fiat Qubo - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Fiat Qubo, który jest konstrukcyjnym bratem Citroena Nemo i Peugeota Bippera, w testach zderzeniowych instytutu Euro NCAP nie wypadł zbyt dobrze. Samochód otrzymał notę trzech gwiazdek bezpieczeństwa. Niskie wyniki spowodowane były m.in. brakiem nawet w opcji systemu ESP. W wyniku testu łosia bliźniacze auta wywracały się. Auta w drugiej połowie 2010 poddano modernizacji.
Fiat Qubo - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia. Najtańszy Fiat Qubo z podstawowego poziomu FRESH z silnikiem 1.4 16V 73 KM, kosztuje 40 800 zł. Najtańsze Qubo z jednostką wysokoprężną z silnikiem 1.3 MultiJet 16V 75 KM, to w promocji wydatek 51 800 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Fiat Qubo, to wersja wyposażenia TREKKING, z silnikiem Diesla 1.3 MultiJet 16V 95 KM. Koszt takiego auta w polskim cenniku wynosi na promocji 63 800 zł.
SILNIK | FRESH brak promocji |
ACTIVE cena promocyjna |
DYNAMIC cena promocyjna |
TREKKING cena promocyjna |
1.4 16V 73 KM | 40 800 zł | 47 800 zł (42 800 zł) |
52 800 zł (48 800 zł) |
- |
1.3 MultiJet 16V 75 KM | - | 56 800 zł (51 800 zł) |
62 800 zł (57 800 zł) |
66 800 zł (61 800 zł) |
1.3 MultiJet 16V 95 KM | - | - | 64 800 zł (59 800 zł) |
68 800 zł (63 800 zł) |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Fiata Qubo.
WIDEO - zobacz wnętrze Fiata Qubo: