Fiat Qubo - WSTĘP
Fiat Qubo to samochód należący do grupy kombivanów lub minivanów segmentu K. Produkcja modelu ruszyła w 2009 roku, a w 2011 samochód przeszedł kosmetyczny lifting i został pokazany na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Qubo Trekking to osobowa wersją dostawczego Fiata Fiorino, która może pomieścić pięć osób i zapewnić całkiem sporo miejsca podróżującym. Qubo podobnie, jak bazowy model Fiorino, jest efektem współpracy Fiata i koncernu PSA - jego bliźniaczymi modelami są Citroen Nemo i Peugeot Bipper.
Fiat Qubo Trekking mierzy niecałe 4 m długości, 1,73 metra wysokości i 1,72 m szerokości. Odświeżona wersja praktycznego samochodu, ma podkreślić jego zadziorność. Detale stylistyczne, które pojawiły się w Trekkingu to: przyciemnione klosze lamp przednich, dwukolorowe (czarno - aluminiowe) listwy boczne o nowym kształcie, oraz całkiem nowa osłona tylnego zderzaka. Pozostałe cechy przejęto z poprzedniej wersji: przednie zderzaki z wbudowanymi osłonami, relingi dachowe, przyciemnione szyby, czy podwyższone zawieszenie z osłoną silnika.
W ofercie znajduje się niewielka gama jednostek napędowych. Można otrzymać w salonie benzynowy silnik o pojemności 1.4 litra 73 KM, oraz oszczędne motory wysokoprężne: 1.3 Multijet 75 KM oraz 1.3 Multijet 95 KM.
>>> Nowy Fiat Qubo 2012 r. – cena od 40,4 tys. zł
Starsze modele:
>>> Fiat Qubo 2009 r. – cena od 24,9 tys. zł
Fiat Qubo - OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu autocentrum.pl znaleźliśmy różne opinie o Fiacie Qubo:
> Luzacjusz: Tak zwane kombivany są tylko kombivanami, dlatego muszą wyglądać sympatycznie, żeby ktoś je kupił. Qubo to takie sympatyczne pudełko, w którym nie dałbym się zamknąć. Na szczęście/niestety bywam tylko wyjątkiem
> Powagolaw: Stylistycznie dużo ciekawszy od większego Doblo. Inna sprawa, że Qubo jest też „lepiej sprzedany”, wydaje się być bardziej „cool” i mocniej akcentuje swoje osobowe oblicze. W sumie - interesująca alternatywa w klasie rodzinnych minivanów.
> użytkownik: to dobre autko tłukę się nim już ponad 2-a lata ale , choć bym nie wiem jak się starał to jeszcze nie spalił mi więcej jak 5,6l/100km
Fiat Qubo/Citroen Neo - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Fiat Qubo Trekking - OPINIE DZIENNIKARZY
Tygodnik Motor (Motor nr 2/2012 r.) dochodzi do wniosku, że Fiat Qubo będąc alternatywą dla minivana, urywa swoje użytkowe korzenie:
T. Grabowski / Motor: Fiat postarał się, ażeby dostawczy rodowód Qubo został ukryty - z zewnątrz cieszą oko zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, a także opcjonalne felgi aluminiowe i relingi. W kabinie mam wprawdzie do czynienia z gołą blachą, ap;e nie jest jej dużo, a mało wymyślny wygląd wnętrza rekompensuje nam niezrównana praktyczność. Przesuwane drzwi boczne są znakomite, gorzej z tylną - jest za ciężka, można się nią uderzyć.
Silnik wywołuje mieszane uczucia. jeśli trzymać się sugestii zmiany biegu, auto będzie zachowywało się jak archaiczny, wolnossący diesel, a elastyczność wypadnie tragicznie. Gdy zmusimy silnik do pracy na obrotach wyższych niż 2000 - przez krótki czas można poczuć realną moc. Ale kosztem o wiele wyższego zużycia paliwa. W trasie Qubo nie wykracza ponad 5,5 l/100km, w mieście zużywa o litr więcej.
"Terenowy: charakter Fiata Qubo podkreśla funkcja Traction+. To działająca na bazie ESP inteligentna blokada mechanizmu różnicowego, wspomagająca jazdę po złych nawierzchniach. Nie zastąpi ona jednak napędu 4x4.
Na koniec roki 2011 cena Qubowynosiła 64 490 zł. To trochę za dużo. Konkurencyjne dla Qubo minivany bez dostawczego rodowodu, takie jak Kia Venga czy nissan Note, są jednak tańsze.
Fiat Qubo Trekking 1.3 M-Jet 95 KM – DANE TECHNICZNE
Fiat Qubo Trekking (2012) | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | minivan, segment K |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 3,959 /1,716 /1,735 |
Rozstaw osi (metry) | 2,513 |
Masa własna (tony) | 1,275 |
Pojemność bagażnika (litry) | 330 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 45 |
SILNIK | |
Paliwo | olej napędowy |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 70 / 95 (4000 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 200 (2000 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 170 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,9 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 5,2 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 3,8 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 4,3 |
CENA | |
styczeń 2012 | 68 490 |
DODATKI | |
radioodtwarzacz CD + głośniki (zł) | 1 100 |
Autoalarm (zł) | 1 200 |
System Start&Stop + EcoPack (zł) |
1 200 |
Fiat Qubo Trekking 1.3 M-Jet 95 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Fiat Qubo z silnikiem wysokoprężnym 1.3 M-Jet o mocy 95 KM, spala: 4,3 litra/100 km w cyklu mieszanym. Na trasie Qubo zadowala się 3,8 litrami/100km, a w cyklu miejskim spala 5,2 litra/100km.
Według testu pisma Motor, Fiat Qubo z silnikiem diesla 1,3 litra 95 KM pali:
* ŚREDNIO - 5,4 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 6,2 l/100 km
Fiat Qubo Trekking (2012) – CENA
W polskich salonach najtańszy Fiat Qubo w podstawowej wersji wyposażenia Active z silnikiem benzynowym 1.4 litra o mocy 73 KM, kosztuje 47 490 zł. Fiat Qubo Active z motorem wysokoprężnym 1.3 M-Jet 75 KM to wydatek 45 490 zł. Wersja Dynamic 1.3 litra M-Jet 95 KM - cena 53 490 zł. Opisywana i testowana wysokoprężna, bogata wersja wyposażenia Trekking 1.3 litra M-Jet 95 KM, to już koszt 68 490 zł.
Używany Fiat Qubo - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl: