Dwie hybrydy, łącznie ponad 10 metrów długości i 14 miejsc dla kierowców i pasażerów. Do redakcji zawitały naprawdę wielkie SUV-y popularnych marek, a co istotne, w obu przypadkach mówimy o hybrydowych pojazdach. O to porównanie aż się prosiło. Toyota Highlander (indywidualny test tutaj) starła się z Fordem Explorerem (indywidualny test tytaj).
Sprawdź: Toyota Highlander jest jak Camry na szczudłach. Jak jeździ, ile pali 5-metrowy SUV z hybrydą? TEST, OPINIA
Te samochody mają wiele wspólnego, ale i różnice można w nich znaleźć bez trudu. Toyota jest napędzana wybitnie oszczędnym, hybrydowym układem napędowym z 2.5-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem. Ford ma zaś pod maską 3-litrowe V6, a elektryczny motor będący częścią układu hybrydowego plug-in jest tak mocny, że naładowane auto może jeździć jak elektryk. Pełna bateria gwarantuje kilkadziesiąt kilometrów zasięgu, a osiągi amerykańskiego auta pozwalają mu, przynajmniej na prostej, bez trudu rywalizować z hot-hatchami.
Testowaliśmy: Ford Explorer idzie jak burza i jest zaskakująco oszczędny. To SUV stworzony do wożenia VIP-ów - TEST
Wybór między tymi samochodami to kwestia gustu, ale i pieniędzy. Nietrudno zgadnąć, że o wiele droższy jest Ford. O wiele mocniejszy i piekielnie szybki kolos kosztuje 373 700 zł i choć w standardowym wyposażeniu ma niemal wszystko, kwota może odstraszać potencjalnych kupujących. Toyota Highlander "startuje" z kolei z poziomu 231 900 zł i za taką cenę z salonu wyjeżdżamy bazową, ale również bardzo dobrze wyposażoną odmianą Prestige.
Czy cena jest uzasadniona? Czy Mike i John zmienią zdanie o swoich autach? Czy możemy wyłonić jednoznacznego zwycięzcę tego pojedynku? Na te pytania odpowie wideo test porównawczy:
Dane techniczne
Toyota Highlander 2.5 Dynamic Force |
Ford Explorer 3.0 EcoBoost Plug-in Hybrid |
|
---|---|---|
SILNIK | R4, 16V | V6, 24V |
Paliwo |
benzyna + energia elektryczna |
benzyna + energia elektryczna |
Pojemność | 2487 cm3 | 2998 cm3 |
Łączna moc maksymalna |
190 KM przy 5700 obr./min. + silnik elektryczny 134 KM |
357 KM + silnik elektryczny 100 KM |
Maks moment obrotowy | 239 Nm przy 4300-4500 obr./min. | 825 Nm |
Prędkość maksymalna | 180 km/h | 230 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s | 6 s |
Skrzynia biegów | bezstopniowa, e-CVT | automatyczna, 10-stopniowa |
Napęd | 4x4 (i-AWD) | 4x4 (AWD) |
Pojemność zbiornika paliwa | 65 l | 68,4 l |
Katalogowe średnie życie paliwa | 6,6-7,2 l/100 km |
3 l/100 km przy korzystaniu z zewnętrznego źródła / 10,4 l/100 km bez ładowania z zewnętrznego źródła |
Długość | 4966 mm | 5049 mm |
Szerokość | 1930 mm | 2004 mm |
Wysokość | 1755 mm | 1778 mm |
Rozstaw osi | 2850 mm | 3025 mm |
Masa własna | 1700 kg | 2466 kg |
Pojemność bagażnika | 580/1690 l | 635 l |
Hamulce przód/ tył |
tarczowe wentylowane/ tarczowe |
tarczowe wentylowane/ tarczowe wentylowane |
Zawieszenie przód | kolumny MacPhersona | kolumny MacPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe | wielowahaczowe |
Opony przód i tył (w testowym modelu) |
225/55 R20 | 255/55 R20 |