Ford Fiesta 1.25 60 KM – OPINIE
Użytkownicy Forda Fiesty z benzynowym silnikiem są raczej zadowoleni. - Wg mnie jest to jedyne auto, gdzie możemy prawie wszystko dokupić z wyposażenia dodatkowego, co oferują samochody w kwotach od 100 000 zł. Dużym plusem szeroka oferta dodatkowego wyposażenia. Przejdźcie się do Suzuki... oferuje model w 3 konfiguracjach i albo się podoba, albo nie. W Renault było trochę lepiej... ale i tak lista rzeczy dodatkowych była o 1/2 mniejsza aniżeli w Fordzie – pisze krsimil w portalu AutoCentrum.pl.
Z kolei użytkownik Ben pisze. - Autem jeździ żona, jest zachwycona. Auto śliczne, całkiem sporo miejsca, dość dynamiczne, cicho i wszystko lekko "chodzi". Mnie najbardziej denerwuje położenie sterowania szyb, może damskie krótsze ręce mają mniejszy z tym problem. Zużycie paliwa w korkach jest dość duże, ale wiedziałem o tym przed zakupem, nie miałem nigdy auta co paliło mniej więc jest OK.
>>> Ford Fiesta 1.25 hatchback, model 2011 – dane techniczne, spalanie, cena
Ale są także niezadowoleni. - Jestem rozczarowany. Fiesta wygrywa z konkurentami w konkursach piękności. Jest ładna na zewnętrz i jeszcze ciekawsza od środka. I na tym koniec plusów. Cała para poszła w gwizdek. Wszystko jest podporządkowane Kinetic Design. A szkoda. Tak naprawdę to taka świnka morska czyli ani świnka ani morska. Do jazdy po mieście nie nadaje się ze względu na spalanie. Bez trudu można uzyskać 10 l/100 km. Jeżeli chcemy pojechać w trasę, to chyba tylko samotnie lub maksymalnie we dwoje – pisze Trebuh.
- Z obciążeniem na trasie nie jest w stanie normalnie się zebrać i rozpędzić w racjonalnym czasie. Będzie zawalidroga dla innych albo będziemy mieli wir w zbiorniku. Dynamika zaprzęgu konnego albo spalanie dużej limuzyny. Bagażnik mały z bardzo wysokim progiem i wąskim dostępem. Każde drzwi trzeba zamykać z inną siłą. W jednym przypadku ledwie się zamkną w innym będzie to juz nieprzyjemne metaliczne trzaśnięcie. Ma kilka poważnych wad z których każda po prostu ją dyskwalifikuje. Panel środkowy w miejscu w którym dotyka go noga kierowcy faktycznie się nagrzewa. Po jakimś czasie noga w tym miejscu po prostu boli – dodaje Trebuh.
Ford Fiesta 1.25 60 KM - test
Tygodnik „Auto Świat” testował Forda Fiestę z 96-konnym silnikiem benzynowym 1.4 l z 4-stopniową przekładnią automatyczną. Fiesta, to w opinii AŚ, typowe auto 2+2, czyli 2 osoby dorosłe i dwójka dzieci. Pojemność bagażnika wynosi 295 l, natomiast po rozłożeniu oparć mamy 979 l. Wysoko oceniona została jakość montażu wnętrza samochodu. - Nawet na dziurawych warszawskich ulicach elementy wykończenia, mimo dość sprężystego zawieszenia, nie wydają żadnych dźwięków – czytamy. Auto Świat, nr 22/2011, 06.06.2011
Ford Fiesta 1.25 60 KM - dane techniczne
NADWOZIE
Rodzaj hatchback
Dł./szer./wys. (mm) 3950/1722/1481
Rozstaw osi (mm) 2489
Masa własna (kg) 979
Pojemność bagażnika (litry) 281
Pojemność zbiornika paliwa (litry) 45
SILNIK
Rodzaj Duratec
Paliwo benzyna
Liczba cylindrów 4
Maks. moc (obr./min.) 60
Maks. moment obrotowy (obr./min.) 109
OSIĄGI
Szybkość maksymalna (km/h) 152
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 16,9
ZUŻYCIE PALIWA
Cykl miejski (litry/100 km) 7,3
Cykl pozamiejski (litry/100 km) 4,3
Cykl mieszany (litry/100 km) 5,4
CENA OD
Cena (październik 2011 r.) 44 950 zł
DODATKI
Ksenony (zł) nd.
Nawigacja (zł) nd.
Skórzana tapicerka (zł) nd.
Ford Fiesta 1.25 60 KM - spalanie
Według danych producenta, Ford Fiesta z silnikiem benzynowym 1.25 60 KM spala: 7,3 litra/100km w cyklu miejskim, 4,3 litra/100km w cyklu pozamiejskim i 5,4 litra/100km w cyklu mieszanym.
Ford Fiesta 1.25 60 KM – CENA
W Polsce Ford Fiesta Trend SVP z 5 drzwiowym nadwoziem i silnikiem 1.25 60KM kosztuje 44 950 zł.
>>> Ford Fiesta 2003 r. – cena od 10 tys. zł