Ford Focus III - BEZPIECZEŃSTWO
Trzecia generacja Focusa oferuje podstawowo 6 poduszek powietrznych (airbagi kierowcy i pasażera, boczne poduszki chroniące głowy i klatki piersiowe oraz kurtyny powietrzne rozciągające się wzdłuż linii okien. W aucie zastosowano trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli pasy dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia. Czujniki z sygnalizacją niezapiętych pasów, przypominającą brzęczkiem o ich zapięciu, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Auto sygnalizuje także dźwiękiem oraz obrazkiem na wyświetlaczu komputera pozostawienie niezamkniętych drzwi.
>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Ford w dbałości o bezpieczeństwo i wyśmienite prowadzenie montuje we wszystkich Focusach zaawansowane systemy. Kierowca podstawowo otrzymuje następujący pakiet wspomagającej elektroniki: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (inteligentny system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), TA (układ kontroli trakcji) i EBA (system wspomagania awaryjnego hamowania). Opcją jest natomiast ACS (system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach), który w wersjach TREND i TREND SPORT kosztuje 1 600 zł, a w TITANIUM 800 zł. DDS (układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu) to wydatek 200 zł.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Każdy Focus podstawowo ma montowany fabryczny centralny zamek sterowany pilotem oraz przycisk automatycznego ryglowania drzwi wewnątrz kabiny. Autoalarm obwodowy i pojemnościowy to pozycja w katalogu opcji za cenę 1 650 zł. Do najbogatszej wersji TITANIUM można dokupić za kwotę 2 900 zł system centralnego zamka z elektrycznym kluczykiem Ford KeyFree (potoczny inteligentny kluczyk, zwalniający zamki auta po zbliżeniu się do drzwi), z przyciskiem rozrusznika Ford Power.
>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Standardowo w Focusie nie znajdziemy żadnych czujników. Jeżeli pożądamy bajerów ułatwiających jazdę, trzeba zajrzeć do listy opcji dodatkowych. Radary parkowania z tyłu to koszt 1 100 zł, lub element jednego z pakietów. Czujniki parkowania w obu zderzakach to wyższy koszt 1 800 zł. System BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach, w skład którego wchodzą elektrycznie składane i podgrzewane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże oraz elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi - koszt 2 500 zł.
Najdroższą pozycją wycenioną na 3 400 zł jest bogaty pakiet czujników zawierający: LKA (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, który rozpoznaje znaki drogowe i monitoruje koncentrację kierowcy), automatyczną zmianę świateł z drogowych na mijania, podgrzewaną przednią szybę, przednie światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i fotochromatyczne lusterko wsteczne.
Ford Focus III - OŚWIETLENIE
Przednie lampy standardowo posiadają światła do jazdy dziennej. Okrągłe światła przeciwmgielne po bokach zderzaka niestety nie są seryjne - nie ma ich w AMBIENTE START i AMBIENTE, a w wersji TREND wymagają dopłaty 800 zł. W testowym wozie na wyposażeniu znalazły się reflektory biksenonowe. Zestaw z samoczynną regulacją kąta ustawienia, wysokociśnieniowymi spryskiwaczami, systemem statycznego doświetlania zakrętów, żarówkami LED do jazdy dziennej, światłami przeciwmgłowymi i tylnymi lampami w technologii LED to opcja. W cenniku zestaw ten kosztuje 4 000 zł w wersji TREND, a 3 500 zł w TREND SPORT i TITANIUM.
Takie światła o charakterystycznej niebieskawej barwie znacząco poprawiają widoczność na drodze, a LED-y do jazdy dziennej wyglądają bardzo nowocześnie. Zgodnie z najnowszymi trendami, takie lampy również dysponują po opuszczeniu auta funkcją opóźnionego wyłączenia światła przez około 30 sekund, co może się okazać przydatne po zmroku.
>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Lusterka boczne Focusa bez względu na wersję mają wbudowane kierunkowskazy. Tylne lampy zespolone, które znacznie zachodzą na boki karoserii, seryjnie posiadają LED-owe żarówki tylko w najdroższym TITANIUM lub zestawie z dokupionymi ksenonowymi reflektorami przednimi. Trzecie światło STOP wkomponowane w daszek tylnej klapy to element seryjnego wyposażenia.
Ford Focus III - GWARANCJA
Podstawowa gwarancja na mechanikę pojazdu obejmuje 2-letni okres bez limitu kilometrów. Gwarancja na powłokę lakierniczą nadwozia to okres 2 lat, a perforacja blach to 12-letni okresem gwarancyjny bez limitu kilometrów.
>>> Ford Focus III 1.0 EcoBoost - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<
Istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy w zależności od wyboru opcji, od 3 do 5 lat eksploatacji, lub maksymalnym przebiegiem 150 tys. kilometrów. Gwarancja 10 lat lub przebiegu 200 tys. kilometrów aktywowana jest przeglądem wykonywanym w ASO. W ramach Ford Protect Klient, pojazd objęty jest programem assistance, tożsamym z warunkami Programu Ford Assistance 12.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Konstrukcja nadwozia składa się w 55 procentach ze stali o zwiększonej sztywności, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa podróżujących w pojeździe. W testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, autu przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek, a także dwie dodatkowe nagrody za zaawansowane systemy zwiększające bezpieczeństwo (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu oraz system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach).
Ford Focus III - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w pięciu wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana AMBIENTE START z silnikiem 1.6 Duratec 85 KM, kosztuje 57 600 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 1.6 TDCi 95 KM to wydatek 68 100 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Ford Focus to wersja wyposażenia TREND SPORT. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 1.0 EcoBoost 125 KM kosztuje 73 700 zł. Pojazd z identycznymi dodatkowymi pakietami, w jakie uzupełniony został testowy model Forda, to wydatek 84 250 zł.
silnik | AMBIENTE START |
AMBIENTE |
TREND |
TREND SPORT |
TITANIUM |
1.6 Duratec 85 KM M5 | 57 600 zł | - | - | - | - |
1.6 Duratec 105 KM M5 | 60 600 zł | 62 200 zł | 66 200 zł | 69 600 zł |
74 200 zł |
1.6 Duratec 125 KM M5 | - | 65 200 zł | 69 200 zł | 72 600 zł |
77 200 zł |
1.6 Duratec 125 KM PowerShift | - | - | 78 700 zł |
82 100 zł | 86 700 zł |
1.6 Duratec 120 KM M5 Flexi–Fuel |
- | 66 450 zł | 70 450 zł |
73 850 zł |
78 450 zł |
1.0 EcoBoost 100 KM M5 ASS | - | 53 050 zł | 67 050 zł | 70 450 zł |
75 050 zł |
1.0 EcoBoost 125 KM M6 ASS | - | - | 70 300 zł | 73 700 zł |
78 300 zł |
1.6 EcoBoost 150 KM M6 ASS | - | - | 74 450 zł |
77 850 zł |
82 450 zł |
1.6 EcoBoost 182 KM M6 ASS | - | - | - |
82 350 zł |
86 950 zł |
1.6 TDCi 95 KM M6 | 68 100 zł |
69 700 zł | 73 700 zł | 77 100 zł |
81 700 zł |
1.6 TDCi 115 KM M6 | - | - | 76 700 zł |
80 100 zł |
84 700 zł |
2.0 TDCi 115 KM PowerShift | - | - | 85 700 zł |
89 100 zł |
93 700 zł |
2.0 TDCi 140 KM M6 | - | - | 80 450 zł |
83 850 zł |
88 450 zł |
2.0 TDCi 140 KM PowerShift | - | - | 89 450 zł |
92 850 zł |
97 450 zł |
2.0 TDCi 163 KM M6 | - | - | - | 87 300 zł |
91 900 zł |
2.0 TDCi 163 KM PowerShift | - | - | - | 96 300 zł |
100 900 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Forda Focusa trzeciej generacji.