Ford Kuga II - BEZPIECZEŃSTWO
Druga generacja Kugi oferuje podstawowo aż 7 poduszek powietrznych. W ich skład wchodzą: airbagi kierowcy i pasażera, boczne poduszki chroniące głowy i klatki piersiowe, kurtyny powietrzne rozciągające się wzdłuż linii okien, a także poduszka kolanowa kierowcy. W aucie zastosowano trzypunktowe, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Dla przednich foteli pasy dodatkowo mają napinacze pirotechniczne z ograniczeniem siły napięcia i regulację wysokości. Czujniki z sygnalizacją niezapiętych pasów, przypominającą brzęczkiem o ich zapięciu, zastosowano na przednich fotelach kierowcy i pasażera. Siedzenia tylnej kanapy wyposażono w trzy seryjne zagłówki o regulowanej wysokości oraz system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych na bocznych siedziskach. Auto sygnalizuje także dźwiękiem oraz obrazkiem na wyświetlaczu komputera pozostawienie niezamkniętych drzwi. Pakiet Power obejmujący system elektrycznej blokady tylnych drzwi, uniemożliwiający ich otwarcie od środka przez dzieci w komplecie z gniazdem zasilania 230V, kosztuje 500 zł.
>>> Ford Kuga II 2.0 TDCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary SUV-a <<<
Ford w dbałości o bezpieczeństwo i wyśmienite prowadzenie montuje w Kugach bogaty zestaw zaawansowanych systemów. Kierowca podstawowo otrzymuje następujący pakiet wspomagającej elektroniki: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (inteligentny system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) z TVC (układ poprawiający stabilność na zakrętach) oraz RSC (system stabilizacji toru jazdy ciągniętej przyczepy). Opcjami wymagającymi dopłaty są LKA z ACS (system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu wraz z systemem zapobiegającym kolizjom przy małych prędkościach, który kosztuje 2 600 zł.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Każda Kuga podstawowo ma montowany fabryczny centralny zamek sterowany pilotem, przycisk automatycznego ryglowania drzwi wewnątrz kabiny oraz przycisk rozrusznika Ford Power w desce rozdzielczej. Centralny zamek z dwuetapowym ryglowaniem zamków wymaga dopłaty 250 zł. Opcjonalny obwodowy i pojemnościowy Autoalarm Thatcham kosztuje 650 zł. Dodatkowy system Ford KeyFree dla centralnego zamka (potoczny inteligentny kluczyk, zwalniający zamki auta po zbliżeniu się do drzwi) pozwalający także na bezdotykowe otwieranie i zamykanie klapy bagażnika za sprawą przesunięcia stopy pod zderzakiem, kosztuje 2 800 zł.
>>> Ford Kuga II 2.0 TDCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Standardowo w Kudze nie znajdziemy żadnych czujników. Jeżeli pożądamy bajerów ułatwiających jazdę, trzeba zajrzeć do listy opcji dodatkowych. Radary parkowania z tyłu to koszt 1 100 zł, lub element jednego z pakietów. System BLIS (monitorowanie martwego pola widzenia w lusterkach, w skład którego wchodzą elektrycznie składane lusterka to koszt 2 350 zł. Testowy egzemplarz był wyposażony właśnie w takie ustrojstwo, które nie do końca działało tak, jakby się tego oczekiwało. W dzień system działał bez zarzutu i lampki zamocowane w lusterkach zawsze prawidłowo informowały o pojeździe znajdującym się w martwym polu, ale nocą pomarańczowa dioda potrafiła się zapalać nawet gdy obok auta nic nie było. Czujniki DDS, czyli układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu to koszt 200 zł.
>>> Ford Kuga II 2.0 TDCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3 Układ napędowy i hamulce <<<
Najdroższą pozycją wycenioną jest bogaty pakiet czujników (będący elektronicznym aniołem stróżem) zawierający: LKA (system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, który rozpoznaje znaki drogowe i monitoruje koncentrację kierowcy), automatyczną zmianę świateł z drogowych na mijania, podgrzewaną przednią szybę, przednie światła przeciwmgielne, wycieraczki z czujnikiem deszczu i fotochromatyczne lusterko wsteczne. Funkcja monitorowania zmęczenia kierowcy daje sygnał o konieczności zrobienia postoju. Wyłapywanie znaków drogowych to ciekawa opcja, bo na komputerze cały czas pojawia się jakiś kolorowy symbol z aktualnym ograniczeniem prędkości. W TREND zestaw ten wyceniono na 3 400 zł, a w TITANIUM jego cena maleje do 2 600 zł.
Ford Kuga II - OŚWIETLENIE
Reflektory mogą prezentować się różnie w zależności od wersji. Podstawowo są halogenowe z wysokociśnienowymi spryskiwaczami. W konfiguracji ze światłami biksenonowymi (dopłata 3 100 zł) wnętrza kloszy okraszono nowoczesnym pasem LED-owych świateł do jazdy dziennej. Biksenon dysponuje samoczynną regulacją kąta ustawienia i systemem statycznego światła doświetlającego zakręty. Lampy przeciwmgielne zintegrowane z kierunkowskazami, wpasowane w kratki zderzaka są elementem seryjnego wyposażenia.
>>> Ford Kuga II 2.0 TDCi - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Lusterka boczne Kugi bez względu na wersję mają wbudowane kierunkowskazy. Klosze tylnych lamp klinem zachodzących na boki karoserii, tylko w pakiecie z biksenonem są wyposażone w LED-owe żarówki, układające się w świetlne pasy. Trzecie światło STOP wkomponowane w daszek to podstawowy element.
Ford Kuga II - GWARANCJA
Podstawowa gwarancja na mechanikę pojazdu obejmuje 2-letni okres bez limitu kilometrów. Gwarancja na powłokę lakierniczą nadwozia to okres 2 lat, a perforacja blach to 12-letni okresem gwarancyjny bez limitu kilometrów. Istnieje możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów naprawy w zależności od wyboru opcji, od 3 do 5 lat eksploatacji, lub maksymalnym przebiegiem 150 tys. kilometrów. Gwarancja 10 lat lub przebiegu 200 tys. kilometrów aktywowana jest przeglądem wykonywanym w ASO. W ramach Ford Protect Klient, pojazd objęty jest programem assistance, tożsamym z warunkami Programu Ford Assistance 12.
film z CRASH TESTu Euro NCAP
W testach zderzeniowych niezależnej organizacji badawczej Euro NCAP, Kudze przyznano maksymalną notę pięciu gwiazdek. Auto uzyskało 88% punktów za ogólne bezpieczeństwo, co jest jedną z najwyższych not przyznanych w kategorii SUV-ów średniej wielkości. W kategorii ochrony dorosłych pasażerów pojazdowi przyznano 94% punktów, a za ochronę dzieci 86% punktów.
Ford Kuga II - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia. Bazowa odmiana TREND z silnikiem 1.6 EcoBoost 150 KM, z napędem tylko na przód kosztuje 95 900 zł. Najtańszy model z silnikiem diesla 2.0 TDCi 140 KM z napędem na przód to wydatek 102 050 zł
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Ford Kuga to wersja wyposażenia TITANIUM. W polskiej ofercie taki model z silnikiem 2.0 TDCi o mocy 163 KM i napędem 4WD został wyceniony na 122 350 zł. Identyczny model z dodatkowymi pakietami wyposażenia jak w teście kosztuje 140 400 zł.
silnik | TREND | TITANIUM |
1.6 EcoBoost 150 KM M6 ASS FWD | 95 900 zł | 103 900 zł |
1.6 EcoBoost 180 KM A6 4WD | 113 550 zł | 121 400 zł |
2.0 TDCi 140 KM M6 FWD | 102 050 zł | 109 900 zł |
2.0 TDCi 140 KM M6 4WD | 111 050 zł | 118 900 zł |
2.0 TDCi 140 KM PowerShift 4WD | 120 050 zł | 127 900 zł |
2.0 TDCi 163 KM M6 4WD | 114 350 zł | 122 350 zł |
2.0 TDCi 163 KM PowerShift 4WD | 123 350 zł | 131 350 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Forda Kugi drugiej generacji.