Ford Mondeo hatchback – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-23 3:23

Ford Mondeo - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Ford Mondeo za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA FORD MONDEO 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Ford Mondeo, ranking niezawodności, ZDJĘCIA FORD MONDEO - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie FORD MONDEO tylko na Superauto24.pl.

Ford Mondeo – WSTĘP

Ford Mondeo to popularny przedstawiciel klasy wyższej średniej czyli segmentu d, a więc konkurent tak mocnych graczy, jak VW Passat, Toyota Avensis czy Opel Insignia. Pierwsze Mondeo pojawiło się w 1993 roku jako następca przestarzałej już wówczas Sierry. Aktualnie w sprzedaży znajduje się Mondeo IV już generacji, która zadebiutowała w 2007 roku. Ford Mondeo występuje w trzech wersjach nadwozia: hatchback 5d, sedan oraz kombi.

>>> Ford Mondeo 2011 – CENA od 78,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Ford Mondeo 2008 – CENA od 45 tys. zł

W Polsce podstawowa wersja Forda Mondeo Ambiente, z nadwoziem hatchback i silnikiem benzynowym 1.6 Ti-VCT 120 KM kosztuje 78 900 zł. Opisywana przez nas wersja Trend z nadwoziem hatchback i popularnym w tym aucie silnikiem wysokoprężnym 2.0 Duratorq TDCI 140 KM kosztuje 100 900 zł.

Ford Mondeo – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie o Fordzie Mondeo są bardzo podzielone:

> Mondeo_user: Samochód jest fajny. Kto spodziewa się Lambo za stówkę ten się zawiedzie ale ten kto chce kupić solidnie wykonany, duży samochód na pewno będzie zadowolony z Forda Mondeo. Chłopaki z Ford Polska mogli by moim zdaniem trochę ofertę odświeżyć poprzez wprowadzenie jakiś limitowanych wersji. Pakiety Silver X i Gold X są fajne ale dla firm. Przeciętny Kowalski chciałby mieć za tą stówkę samochód fajnie wyposażony z kilkoma gadżetami wyróżniający się z tłumu aut firmowych. W takim wypadku dziwi polityka "łojenia" za najdrobniejsze elementy wyposażenia np. za rolety drzwi tylnych (400 zł) czy radio Sony do wersji Titanium, gdyż takie dodatki powinny być montowane jako standard. Niemcy co jakiś czas wzbogacają ofertę oferując pakiety specjalne a u nas jak widać do cywilizacji jeszcze daleko.

> Adamcio: Mondziaka kupiłem...w sumie przypadkowo. Szukając auta nie brałem Forda pod uwagę a jednak ! Powiem krótko - absolutnie nie żałuję i nie dam złego słowa powiedzieć. Aktualnie przejechane 99 000 km w niecałe 2 lata i 0 (słownie zero) problemów. Co prawda mam wersję TITANIUM X co wskazuje na bogate wyposażenie, ale i jakość wykonania i komfort jest na najwyższym poziomie. Do tej pory moje odwiedziny serwisu ograniczają się tylko do wizyt serwisowych. W zeszłym tygodniu odebrałem auto z przeglądu na 100000km i jak się okazało wymieniono mi pierwsze zużyte elementy...tarcze hamulcowe i klocki przód i tył oraz amory tył (jeden troszeczkę się pocił). Mam w firmie różne auta (AUDI A4, VW Passaty, Citroeny C5) i muszę z pełnym przekonaniem przyznać...sorry - mondziak Wam pokazuje tyłek....

> Karol76e: Ogólnie rzecz biorąc auto nie wykazuje jakiś wielkich wad. Mogłoby być lepiej wyciszone, mogłoby mieć lepsze plastiki i troszkę mniej spalać, choć nie jest z tym tak źle. Gdyby to wszystko miało kosztowałoby o wiele więcej. A tak mamy przyzwoity samochód za stosunkowo nie duże pieniądze, który cieszy oko moje jak i przechodniów. Mam wersje Silver X i planuje w najbliższym czasie troszkę podokładać "bajerów": chromy na szybach, może jakieś ładne aluski na lato, kamerę cofania (bardzo dobra sprawa, szczególnie ze w hatchback bardzo mało widać). Ogólnie bardzo udany model. Szczerze polecam.

Niezadowoleni z Mondeo piszą z kolei:

> Tomasz Więcko: Oceniam przeciętnie. Znakomita jazda, świetny układ jezdny, zawieszenie na szóstkę. Wnętrze wygodne, ciche świetnie się prowadzi niestety wnętrze niedopracowane pod katem jakości a także problemy z elektryka i mechanika sprawiaja, że daję ocenę przeciętną. 3 krotnie uruchamiałem auto za pomocą kabli rozruchowych i to latem przyczyna była jakaś wada fabryczna, którą ford podobno juz usunął, awaria turbiny świadczy o niedopracowaniu silników. Cieszę się, że mój silnik nie był wyposażony w DPF badź jak kto woli FAP bo to dopiero tragedia

Ford Mondeo - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Ford Mondeo - OPINIE DZIENNIKARZY

W.Nogalski, M.Kątski / v10.pl: Mondeo od lat był postrzegany jako solidny, ale niezbyt ciekawy samochód wybierany przez kierowców głównie z rozsądku. Ford zdał sobie sprawę, że aby uchronić małżeństwo z klientem przed zalotami nie zawsze młodszych, co bardziej atrakcyjnych konkurentek, musi przygotować wóz, który wzbudzi emocje i zachwyt. Po nieco kontrowersyjnym i surowym New Edge Design nadszedł czas na Kinetic Design, którego głównym przesłaniem jest uchwycenie energii w ruchu. Jak Kinetic Design wygląda w praktyce Ford pokazał w pierwszym modelu marki powstałym według nowej koncepcji czyli Galaxy i S-Max, które biją rekordy popularności w swojej klasie.

Wygląd zewnętrzny nowego Mondeo może budzić zazdrość w innych kierowcach - a jest czego zazdrościć. Po otwarciu drzwi, oczom ukazuje się aluminiowa konsola i ozdobiona aluminium wielofunkcyjna kierownica. Na środku deski rozdzielczej znajduje się ogromny ciekłokrystaliczny wyświetlacz, na którym umieszczone są wszystkie potrzebne informacje. Obsługa komputera jest dziecinnie prosta - Ford twierdzi, że dzięki rewolucyjnej technologii komunikacji człowieka z maszyną zwaną HMI (Human Machine Interface). Faktycznie - cel został osiągnięty, ale mam wrażenie, że głównie dzięki maksymalnemu „obcięciu” funkcjonalności. Do dyspozycji mamy na przykład możliwość wyświetlania średniego spalania i średniej prędkości, ale o chwilowym spalaniu już zapomniano. Materiały, z których wykonane jest wnętrze są doskonałej jakości - obicia foteli są gustowne , eleganckie i bardzo przyjemne w dotyku. Kokpit wykonany jest z miękkiego, matowego plastiku, a całość ozdabiają aluminiowe listwy i okrągłe, ładnie wyprofilowane nawiewy.

Miejsca w środku jest bardzo dużo - samochodem bardzo wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby o wzroście przekraczającym 185cm. Problem pojawia się z tyłu, jeśli pasażer mierzy ponad 190 cm - wtedy zaczyna dotykać głową opadającej linii dachu. Na pochwałę zasługuje również system wentylacji i ogromny schowek po stronie pasażera. Przeszkadzać może podłokietnik - o ile jest wręcz idealny dla wyższych kierowców ceniących sobie zmianę biegów spokojnym ruchem nadgarstka, to dla niższych może być trochę zbyt wysoki, jednak wszystkim może przeszkadzać podczas dynamicznej zmiany przełożeń. Z mniejszych wad można jeszcze wymienić dość niefortunne umieszczenie gniazda zapalniczki, które przeszkadza, gdy mamy do niego podłączoną na przykład nawigację satelitarną. Bliskość dźwigni zmiany biegów sprawia, że wtyczka ogranicza ruchy podczas zmiany biegów. Odpowiedzią na „poprzycinane” palce może być nawigacja satelitarna dostarczana przez Forda, jednak wtedy trzeba się liczyć z wydatkiem co najmniej 6 000 złotych w zależności od wersji wyposażenia. Problemem jest również tylne gniazdo 12V, a konkretnie zaślepka, która nawet pod wpływem przypadkowego trącenia nogą przez jednego z pasażerów tylnych siedzeń może się zsunąć i wpaść pod siedzenie. Jeśli masz dzieci, już na samym początku radzimy ją schować, albo po prostu samemu wyrzucić. Można mieć również zastrzeżenia do tandetnych pokręteł klimatyzacji i regulacji nawiewu oraz schowka na okulary, który jest po prostu za mały! W standardzie Ford montuje całkiem niezłe radio Sony, które niestety nie jest wyposażone w interfejs Bluetooth. Za przyjemność korzystania z zestawu głośnomówiącego „bez kabli” Ford każe sobie płacić 1 700 złotych, co w dzisiejszych czasach, gdy markowa słuchawka Bluetooth kosztuje 70zł, wydaje się być raczej wygórowaną kwotą.

140 KM i 320 Nm z 2-litrowego diesla na nikim nie robi większego wrażenia. Przynajmniej na papierze. W praktyce, maksymalny moment obrotowy dostępny już od 1750 obrotów świetnie pasuje do nowej limuzyny Forda klasy Premium. Nowy Mondeo wyposażony w silnik diesla po niecałych 10 sekundach mknie z prędkością 100km/h i bez problemów rozpędza się do nieco ponad 200km/h. Sześciobiegowa skrzynia manualna sprawuje się doskonale i jest bardzo dobrze zestopniowana. Sam silnik cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo, który jednak w dużym stopniu zależy od stylu jazdy. W mieście trzeba się liczyć ze spalaniem rzędu 10-11 litrów ropy na 100 kilometrów. Na trasie jest już lepiej - na 60-kilometrowym odcinku autostrady A4 pomiędzy Krakowem i Katowicami przy spokojnej jeździe udało nam się uzyskać całkiem niezły wynik - 6.5 litra/100km, który nie jest już bardzo odległy od deklarowanego przez producenta spalania wynoszącego 6,2 litra. Problem w tym, że Ford twierdzi, że taki wynik można uzyskać w cyklu mieszanym ... Jest jednak nieźle, ponieważ za dodatkowe 1-1,5 litra na 100 kilometrów można jechać już praktycznie dowolnym tempem nie bacząc na obroty i … ograniczenia prędkości, o których przekroczenie w nowym Mondeo jest bardzo łatwo - dobre wyciszenie wnętrza w połączeniu ze świetnym prowadzeniem sprawia, że dopiero powyżej 160km/h prędkość zaczyna być odczuwalna. 2-litrowy silnik TDCi wydaje się być najlepszą opcją dla dużej limuzyny- przy takich rozmiarach i masie, mniejsze silniki benzynowe mogą okazać się zbyt słabe. Dla klientów o bardziej zasobnych portfelach w niedalekiej przyszłości dostępne będą dwie mocniejsze jednostki napędowe - zupełnie nowy silnik benzynowy i pojemności 2.3 litra (161 KM) i znany z Volvo turbodoładowany 2.5-litrowy „benzyniak” o mocy 220 koni.

Odkąd nad zawieszeniami Forda pracował trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Sir Jackie Stewart, samochody spod znaku błękitnego owalu znane są ze świetnego prowadzenia. Podobnie jest w przypadku nowego Mondeo, którego zawieszenie stanowi doskonałe połączenie komfortu charakterystycznego dla samochodów klasy Premium doprawionego odpowiednią ilością sportowego charakteru. Efektem jest bardzo dobre zawieszenie, które zapewnia całkowicie neutralne prowadzenie w każdej sytuacji - seryjnie montowany ESP nie musi się więc zbytnio wysilać. Bardzo precyzyjny układ kierowniczy sprawia, że Mondeo ochoczo połyka zakręty każdego typu przy każdej (rozsądnej) prędkości. Dla kierowców z żyłką sportowca lub tym, którzy wybrali dwie najmocniejsze opcje silnikowe polecamy jednak usportowione zawieszenie. Sportowcom Ford daje dwie możliwości - utwardzone zawieszenie, za które trzeba zapłacić 1 000zł, albo regulowane zawieszenie, które daje możliwość ustawienia twardości według trzech predefiniowanych programów: Sport, Normal i Comfort. Taka przyjemność kosztuje dodatkowe 4 400 złotych. Największe wrażenie robią jednak hamulce - w nowym Mondeo są niemal doskonałe i co najważniejsze piekielnie skuteczne - nawet podczas hamowania na mokrej nawierzchni ciężko się zaprzeć na tyle mocno, aby nie „wisieć” na pasach bezpieczeństwa.

- Jeżdżąc przed dwa dni nowym Fordem Mondeo ciężko było znaleźć wady. Owszem, jest niefortunnie umiejscowiona zapalniczka i inne drobne niedoróbki, ale są to detale, o których szybko zapominamy prowadząc tak dobre auto. Nowy Ford Mondeo ma wszystko, aby podbić rynek limuzyn klasy średniej wyższej. W zasadzie już to zrobił – czytamy w podsumowaniu v10.pl

Ford Mondeo - TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 19, 5 maja 2008 r.) testował Forda Mondeo. - Po co coś ma być duże, skoro może być jeszcze większe? Z takiego założenia wyszli prawdopodobnie designerzy Forda, projektując Forda Mondeo. Już jego poprzednik nie był małym samochodem, ale  obecny Ford Mondeo to prawdziwy gigant. Czy Ford Mondeo zostanie królem szos? To całkiem możliwe. Szczególnie gdy przednie koła napędza jeden z oszczędnych turbodiesli. Niestety, nawet nowoczesna technika turbo nie pozwala zapomnieć, że Ford Mondeo mocno przybrał na masie. Dodając gazu, czujemy, że nie są to sprężyste muskuły, a raczej piwny brzuszek – czytamy w AŚ.

W opinii testujących dodatkowym kilogramom udaje się poskromić potencjał 140 KM i siłę solidnego momentu obrotowego nowego Forda Mondeo. Co więcej, na pierwszych dwóch biegach mamy wrażenie, jakby turbo włączało się znacznie później niż przy obiecywanych przez producenta 1750 obrotach na minutę. No i to zawieszenie Forda Mondeo –  niepotrzebnie takie twarde – ocenia AŚ.

Ford Mondeo – DANE TECHNICZNE

 Ford Mondeo (2011)  DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                     4,784/1,886/1,500                                                           
 Rozstaw osi (metry)  2,850
 Masa własna (tony)  1,482
 Pojemność bagażnika (litry)  540
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  70
 SILNIK  Duratorq TDCI
 Paliwo  Olej napędowy
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  103 / 140 (3750 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  320 (2500 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  210
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  9,5
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,4
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,6
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,3
 CENA  
 grudzień 2011  100,9 tys. zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  5450 zł
 Nawigacja (zł)  od 8350 zł do 9350 zł
 Skórzana tapicerka (częściowo)  3400 zł

Ford Mondeo - SPALANIE

Według danych producenta, Ford Mondeo z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDCI o mocy 140 KM spala: 6,4 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,6 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,3 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Ford Mondeo z silnikiem 1,6 litra pali:

* ŚREDNIO - 6,8 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 7,4 l/100 km
* W TRASIE - 5,8 l/100 km

Ford Mondeo (2011) – CENA

W Polsce podstawowa wersja Forda Mondeo Ambiente, z nadwoziem hatchback i silnikiem benzynowym 1.6 Ti-VCT 120 KM kosztuje 78 900 zł. Opisywana przez nas wersja Trend z nadwoziem hatchback i popularnym w tym aucie silnikiem wysokoprężnym 2.0 Duratorq TDCI 140 KM kosztuje 100 900 zł.

Ford Mondeo - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Ford Mondeo 2011 r. – cena od 62,6 tys. zł

>>> Ford Mondeo 2007 r. – cena od 34,9 tys. zł