Przez ostatnie kilka lat wszystko bardzo się zmieniło. Dziś nie trzeba już odkładać na luksusowego flagowca, żeby cieszyć się najnowszymi rozwiązaniami z zakresu technologii, ponieważ teraz nawet mieszczuchy z segmentu B posiadają cyfrowe zegary, duże dotykowe ekrany i nawigację połączoną z internetem. W przypadku tych dwóch francuzów ani trochę nie jest inaczej.
Sprawdź: Który crossover jest lepszy? Peugeot 2008 vs Renault Captur - TEST, PORÓWNANIE, OPINIA
Zarówno Peugeot 2008, jak i Renault Captur za niewielką dopłatą mogą zostać wyposażone w rozbudowane multimedia i konfigurowalne na dziesiątki sposobów cyfrowe wskaźniki. Co więcej, obydwa auta posiadają w swojej ofercie nastrojowe oświetlenie wnętrza w kilku kolorach, tuner cyfrowy DAB (Digial Audio Broadcasting) oraz nawigację satelitarną, która zaprowadzi nas do ulubionej restauracji, wskaże drogę do stacji benzynowej i pomoże znaleźć strzeżony parking, a nawet pokaże prognozę pogody.
2008 kontra Captur - ZOBACZ PORÓWNANIE 360°
(widok dwóch crossoverów został na siebie nałożony)
Peugeot 2008
Wchodząc do kabiny nowego 2008 (w wersji Allure, GT Line lub GT), mamy do czynienia z koncepcją i-Cockpit 3D, w której skład wchodzi kompaktowa wielofunkcyjna kierownica, 10-calowy panel wirtualnych zegarów 3D oraz multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 7-cali.
Zobacz: Mieszczuch z pazurami. Peugeot 208 GT Line 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 - TEST, OPINIA
Cyfrowe wskaźniki 3D, które znajdziemy w najnowszych modelach producenta, są prawdziwą rewolucją. Wszystko za sprawą zastosowania drugiego wyświetlacza na górnej ścianie wnęki zegarów. To rozwiązanie sprawiło, że obrazy z obydwu ekranów nakładają się na siebie w pewnym punkcie. W efekcie z perspektywy kierowcy mamy wrażenie, jakby wyświetlane informacje dryfowały w powietrzu. Wcześniejsza generacja cyfrowych zegarów Peugeot, którą znamy z modelu 508, nie była zła, jednak nowe wskaźniki 3D dają znacznie lepsze wrażenia z jazdy i pracują nawet nieco płynniej.
Zastosowanie tak zaawansowanej technologii pozwala kierowcy na wyświetlanie najważniejszych informacji na kilka dowolnych sposobów. W przypadku Peugeota możemy wyświetlić tarcze inspirowane klasycznymi zegarami, dużą mapę 3D lub tylko informację na temat spalania (zasięg, spalanie średnie, spalanie chwilowe).
Renault Captur
Po drugiej strony barykady mamy do czynienia z kokpitem high-tech. W wersji wyposażenia Zen musimy zadowolić się systemem EASY LINK z 7-calowym ekranem, natomiast w wydaniu Intens “kapturek” może zostać doposażony w większy, ponad 9-calowy, dotykowy pionowy ekran. Co ważne, niezależnie od decyzji, obydwa będą cieszyć wysoką jakością obrazu.
Przeczytaj także: To auto marzy, by stać się kompaktem. Renault Clio TCe 130 EDC FAP Intens - TEST, OPINIA
Co znajduje się za kierownicą? W podstawowej wersji Zen znajdziemy zwykłe analogowe wskaźniki z niewielkim, 4-calowym ekranem komputera pokładowego, jednak już wyższa wersja Intens posiada porządny, 7-calowy ekran z dwiema wskazówkami po bokach. Większy ekran pozwala na wyświetlenie informacji na temat nawigacji, spalania czy systemów wspomagania. Przyjemnym dodatkiem jest mała grafika modelu naszego auta, który reaguje na otwarcie drzwi czy użycie kierunkowskazów.
Od niedawna w ofercie Renault Captur są także dostępne w pełni cyfrowe wskaźniki o przekątnej 10,25-cala, które widzieliśmy już przy okazji premiery nowego Renault Talisman, Megane czy Espace.
Pewnie wielu z Was zastanawia się, czy multimedia we francuskim aucie mogą dobrze działać? Jestem przekonany, że w obydwu przypadkach, czy to Peugeot, czy Renault, naprawdę nie ma na co narzekać. Dostępnych funkcji jest na tyle dużo, że nie sposób nauczyć się wszystkiego na pamięć. Z resztą... zobaczcie sami na naszym wideo, jak przedstawiają się te cyfrowe nowinki!
WIDEO - multimedia w Peugeot 2008 i Renault Captur
GALEIA - zobacz porównywane samochody