Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - CENY
>>> Honda Accord 2.2 i-CDTI 2004 r. - cena od 25 000 zł
>>> Honda Accord 2.2 i-CDTI 2005 r. - cena od 30 000 zł
Wstęp
Honda Accord z silnikiem diesla pojawiła się po raz pierwszy w 2003 roku. To pierwszy diesel zaprojektowany i opracowany wyłącznie w Japonii. Cechy charakterystyczne? Common rail drugiej generacji z czterema zaworami na cylinder, DOHC, małe rozmiary i takaż waga. Niewielkie gabaryty silnika i minimalnie większa waga spowodowały, że w wysokoprężnym akordzie dokonano jedynie niewielkich zmian konstrukcyjnych.
Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - SPALANIE (dane producenta)
Dostrojono przednie zawieszenie, dostosowano do większych obciążeń skrzynię biegów, bardziej niż w benzynowych wyciszono komorę silnika.
>>> Honda Accord diesel - Warszawa (oferty sprzedaży)
No i oczywiście wyśrubowano osiągi - nowy motor zużywa w cyklu mieszanym jedynie 5,4 litra na 100 km. Tak podaje producent. My grzebnęliśmy jeszcze głębiej.
Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - SPALANIE (TEST)
Akordem zrobiliśmy 1500 km z okrzykiem "banzai!" na ustach, czyli nie odejmując gazu nawet przed staruszką na pasach! Szliśmy ogniem, grzaliśmy, na ile fabryka pozwoliła, daliśmy po garach i w palnik. Miasto, trasa, korki i sznury ciężarówek do wyprzedzania.
>>> Honda Accord diesel - Katowice (oferty sprzedaży)
Rezultat końcowy: 8,2 litra na 100 km. Tylko pozazdrościć! Zabrakło nam troszeczkę 6-biegowej skrzyni i trochę większej mocy, żeby auto było żwawsze przy większych prędkościach.
Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - OPINIE
Marcin Lesner: Honda Accord 2.2 i-CDTI a VW Passat 1.9 TDI 130 KM
WYGLĄD: 4 pkt (skala: 1-6)
Zupełnie normalny i niezbyt szokujący. W porównaniu z innymi autami tej klasy jest jednak bardziej "charakterny" i sportowy. To auto dla dynamicznego kierowcy.
>>> Honda Accord VII - TAPETY NA PULPIT
WNĘTRZE: 4 pkt.
Wykończenie podobało mi się bardzo, choć zdarzyły się różnego rodzaju skrzypnięcia i trzeszczenia. Kabina jest obszerna. Niestety, nie ma otworu na narty w tylnej kanapie - to duży minus.
ZA KIEROWNICĄ: 5 pkt.
Same plusy. Idealna pozycja za kierownicą, wszystko jest pod ręką. Czułem się tu bardzo pewnie, m.in. dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu, który może trochę zbyt ciężko pracuje przy wolnej jeździe, ale za to przy większych prędkościach jest nieoceniony.
SILNIK: 4 pkt.
Trochę mnie zawiódł pod względem mocy. Przez te reklamy miałem wrażenie, że to prawdziwa rakieta. Tymczasem w porównaniu z moim dieslem wypada słabo - jest zbyt mało dynamiczny, brakuje mu mocy przy większych prędkościach. Kultura pracy silnika jest natomiast imponująca - jego w ogóle nie słychać.
ZAWIESZENIE: 5 pkt.
Rewelacyjnie zestrojone zarówno do dynamicznej jazdy, jak i komfortowego podróżowania nawet po dziurawych drogach.
ZA TE PIENIĄDZE: 4 pkt.
Testowana przez nas wersja jest droga. Accord nie jest zbyt luksusowy.
PLUSY
- wysoka jakość plastików i materiałów wykończeniowych,
- idealnie zestrojone zawieszenie, wysoki komfort,
- rewelacyjnie zaprojektowane miejsce pracy kierowcy.
MINUSY
- przereklamowany silnik - wcale nie jest tak straszny, jak go malują,
- utrudnione wsiadanie i wysiadanie z tylnych siedzeń,
- zbyt mało wyrafinowany styl wnętrza.
Mariusz Goljat: Honda Accord 7 diesel a BMW 740
WYGLĄD: 5 pkt
Prawie rewelacyjny, bo nie ma ideałów - elegancki, zwarty, sportowy i zadziorny. Cenię hondę za jej elegancję i sportowy charakter, którego nie traci nawet w skórzanym, komfortowym wnętrzu.
W KABINIE: 4 pkt
Design wnętrza nie zachwyca, bo jest zbyt prosty i mało wyrafinowany, ale za to praktyczny. Brakuje mi trochę schowków - w moim BMW są wszędzie, a tu zaledwie mała skrytka przednia, futerał na okulary i wąskie kieszenie w drzwiach.
ZA KIEROWNICĄ: 5 pkt
Nie podobają mi się zegary, podłokietnik i zbyt małe boczne lusterka. Natomiast wszystkie przełączniki są czytelne i w zasięgu ręki, a fotele wspaniale trzymają w zakrętach. Auto jest tak zwarte, że kompletnie nie miałem poczucia, że siedzę w limuzynie.
SILNIK: 6 pkt
Rewelacja przez duże "R". Nie mam dużego porównania z innymi dieslami, ale ten jest superwyciszony, nie klekocze i wspaniale przyspiesza. Elastyczność - super i niewielkie spalanie to kolejne plusy. Jestem zachwycony.
ZAWIESZENIE: 6 pkt
Bardzo miło mnie zaskoczyło - auto trzyma się drogi jak przyklejone, w zakrętach w ogóle się nie buja, a na nierównościach zachowuje się wybitnie dobrze.
ZA TE PIENIĄDZE: 3 pkt
W tej cenie brakuje systemu nawigacji satelitarnej. Mimo wszystko accord za taką sumę konkuruje już z audi A4 lub BMW serii 3. I ja wolałbym chyba to ostatnie.
PLUSY
- silnik robi wrażenie - jest cichy, elastyczny i ekonomiczny, a przy tym rakieta,
- zawieszenie, bo komfortowe i sportowe zarazem,
- oryginalny, niebanalny wygląd - accord ma po prostu piękne linie.
MINUSY
- w takiej cenie nawigacja i komputer pokładowy powinny być w standardzie - nie ma ani jednego z wyżej wymienionych elementów,
- mało wyrafinowana deska rozdzielcza,
- brak regulacji podłokietnika.
Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - WYPOSAŻENIE
6 poduszek powietrznych,
ABS z EBD, VSA,
automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja,
centralny zamek,
wspomaganie kierownicy,
elektrycznie sterowane szyby i podgrzewane lusterka,
halogeny,
radio ze zmieniarką na 6 płyt CD,
skórzana tapicerka,
lampy ksenonowe,
halogeny,
elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią,
czujnik deszczu.
Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - DANE TECHNICZNE
Pojemność silnika (ccm): 2204
Moc maks. (KM/obr.): 140/4000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 9.3
Prędkość maks. (km/h): 210
Moment obrotowy (Nm/obr.): 340/2000
Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - WYMIARY
dł. (mm): 4665, szer. (mm): 1760
wys. (mm): 1445, rozstaw osi (mm): 2680
pojemność bagażnika (l): 459
Honda Accord VII 2004, 2005 - DOSTĘPNE SILNIKI
2.0 i-VTEC (155 KM),
2.4 i-VTEC (190 KM),
2.2 i-CDTi (140 KM)
Honda Accord Executive 2.2 iCDTI 140 KM - SPALANIE
Zużycie paliwa (l/100 km):
cykl miejski: 7,1
cykl pozamiejski: 4,5
cykl mieszany: 5,4