c Sedan IX 1.8 i-VTEC - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2012-12-14 2:30

Strefy kontrolowanego zgniotu nowej generacji Civica pochłaniają siły uderzenia w momencie kolizji na piątkę. Samochód dzięki nowatorskim rozwiązaniom został uznany przez Euro NCAP za jeden z bezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie. Podstawowo posiada bogaty pakiet systemów zabezpieczających i dobre wyposażenie, co sprawia, że w zestawieniu cenowym wypada przyzwoicie. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to przyjrzenie się liście elementów wpływających na bezpieczeństwo oraz cennikowi Civica Sedana. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Honda Civic Sedan IX - BEZPIECZEŃSTWO

Podróżujących Hondą Civic chronią liczne systemy bezpieczeństwa, począwszy od sześciu poduszek powietrznych montowanych w każdej wersji. Przednia airbagi dla kierowcy i pasażera dodatkowo wyposażono w zaawansowany system SRS opierający się na dwustopniowym układzie napełniania, dostosowującym się automatycznie do rodzaju i siły zderzenia. Boczne poduszki chronią tułowia osób siedzących z przodu, a kurtyny bezpieczeństwa rozciągające się na całej długości linii okien zabezpieczają głowy podróżujących w pierwszym i drugim rzędzie foteli. Siłę uderzenia podczas wypadku monitoruje zaawansowany system czujników. Wszystkie siedzenie są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, a przednie fotele posiadają dwustopniowe napinacze i system korygujący pozycję siedzącą podczas zderzenia oraz automatyczne napinanie pasów.

Na bezpieczeństwo wpływają też zagłówki redukujące ryzyko obrażeń kręgosłupa podczas uderzenia w tył samochodu. Wszystkie siedziska w samochodzie otrzymały czujniki obecności podróżujących osób - brak zapiętych pasów skutkuje mało przyjemnym dla uszu dźwiękiem brzęczyka, oraz graficzną sygnalizacją na ekranie wyświetlacza i-MID. Tylna kanapa dostała punkty mocowań ISOFIX dla dwóch fotelików dziecięcych.

>>> Honda Civic Sedan IX 1.8 i-VTEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Kierowcą podczas jazdy wspiera spory pakiet elektronicznych systemów, które montowane już w podstawie. Jest czterokanałowy ABS (układ zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania), EBD (układ elektronicznego rozdziału siły hamowania), VSA (system kontroli stabilności jazdy), BA (wspomaganie nagłego hamowania, zwiększające siłę hamulców) i HSA (system wspomagania ruszania na wzniesieniu).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Przed kradzieżą Civica chroni seryjny immobilizer i dwustopniowy centralny zamek. Dwa składane kluczyki typu scyzoryk otrzymujemy w podstawie, z przyciskiem ryglowania drzwi od wewnątrz umieszczonym w boczku drzwiowym kierowcy. System alarmowy ze zdalnym sterowaniem pracuje w wersjach COMFORT i EXECUTIVE. Bezkluczykowy dostęp do auta pozwalający otworzyć drzwi bez wyciągania z kieszeni pilota, wraz z guzikiem uruchamiającym silnik, zamiast stacyjki, to opcja dostępna tylko w wersji EXECUTIVE. Taki system to element pakietu wraz z Bluetooth i elektrycznym szyberdachem, który wyceniono na 4 000 zł.

>>> Honda Civic Sedan IX 1.8 i-VTEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

Przednie wycieraczki wyposażone w czujnik deszczu oraz światła automatycznie uruchamiające się po zmroku to prawie standard - urządzeń tych nie ma tylko w bazowym S. Czujniki parkowania w tylnym zderzaku oraz kolorowa kamera cofania przesyłająca obraz do wyświetlacza i-MID, są cechą najwyższej wersje EXECUTIVE.

Honda Civic Sedan IX - OŚWIETLENIE

Wąskie skośno ustawione halogenowe reflektory, posiadają seryjnie światła do jazdy dziennej oraz manualną regulację wysokości z kabiny. Najwyższy model EXECUTIVE wyposażono w samopoziomujący układ ksenonowy ze spryskiwaczami. Charakterystyczne światło o niebieskawej barwie rewelacyjnie sprawdza się na drodze po zmroku. Wpasowanych po bokach zderzaka owalnych lamp przeciwmgłowych nie znajdziemy tylko w bazowej odmianie S.

>>> Honda Civic Sedan IX 1.8 i-VTEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

Tylne lampy całkowicie zmieniły swój kształt w stosunku do poprzednika. Nie ma już okrągłych elementów, a klosze znacznie bardziej wcinają się w błotniki. Wąskie elementy na klapie bagażnika to lampki cofania i przeciwmgłowe. Trzecie światło STOP pozostało nisko wpasowane za szybą.

Honda Civic Sedan IX - GWARANCJA

Podstawowa gwarancja na mechanikę pojazdu obejmuje 3-letni okres ograniczony limitem 100 000 km. Gwarancja na powłokę lakierniczą nadwozia to okres 3 lat nie ograniczony przebiegiem, a perforacja blach to 12-letni okresie gwarancyjny. Istnieje też możliwość wykupienia programu HONDA PLUS obejmującego ubezpieczenie kosztów napraw na 5 lat eksploatacji.

>>> Honda Civic Sedan IX 1.8 i-VTEC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze i bagażnik <<<

Honda Assistance to bezpłatny program dołączany do zakupu samochodu. Uprawnia on do korzystania z usług pomocy drogowej oraz innych świadczeń przydatnych w razie awarii lub innego unieruchomienia samochodu, spowodowanego np. rozładowaniem akumulatora, uszkodzeniem opony, brakiem paliwa w zbiorniku pojazdu, zgubieniem lub zatrzaśnięciem kluczyków w samochodzie itp. Honda Assistance obowiązuje na terenie Europy.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Struktura nadwozia absorbuje i rozprasza energię uderzenia z dala od przedziału pasażerskiego, chroniąc podróżujących w razie wypadku. Strefy kontrolowanego zgniotu nowej generacji Hondy Civic, pochłaniają siły w momencie kolizji na piątkę. Bezpieczeństwo podróżujących jest bardzo wysokie - kompaktowy hatchback został uznany za jeden z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, Honda otrzymała ocenę 5 gwiazdek.

Honda Civic Sedan IX - CENA

Auto w podstawowej wersji wyposażenia S z silnikiem benzynowym 1.8 i-VTEC kosztuje 69 900 zł (w promocji 61 900 zł). Testowy model, który trafił w ręce redakcji SuperAuto24.pl to wersja EXECUTIVE, której koszt w salonie wynosi w promocji 79 900 zł (w promocji 71 900 zł).


.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Hondy Civic Sedan dziewiątej generacji.