Ok, najbardziej ekologiczna odmiana szwedzkiego kombi powinna spalać średnio 1,7 l/100 km. Brzmi nieźle i... nudno. Jeśli w twoich żyłach płynie krew z domieszką benzyny nie kończ proszę czytania niniejszego tekstu na tym zdaniu. Proekologiczna odmiana kombi Volvo generuje 390 KM mocy oraz 670 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Brzmi lepiej prawda? Zdecydowanie lepiej! Takie parametry pozwalają na prostej osiągnąć 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. To świetny wynik biorąc pod uwagę swoistą niepozorność samochodu.
Test porównawczy: Które kombi jest bardziej premium? Volvo V60 czy Peugeot 508 SW?
V60 T8 jest szybkim autem. Bardzo szybkim. Tym autem da się pojechać nawet 250 km/h. Co prawda nie jest to król serpentyn, bo nie został do tego stworzony, ale osiągi oraz dynamika jazdy stoją na naprawdę wysokim poziomie.
Warto zaznaczyć, że hybrydowe szwedzkie kombi seryjnie wyposażone jest w napęd AWD. Nie jest to jednak typowy dołączany napęd 4x4. 2-litrowy silnik o mocy 310 KM napędza tylko i wyłącznie oś przednią. W sukurs przychodzi mu motor elektryczny napędzający koła tylnej osi. W praktyce działa to nieźle, ale na śliskiej nawierzchni uślizg przednich kół przy ostrzejszym ruszaniu jest bardzo częstym zjawiskiem. Jest to szczególnie odczuwalne po aktywacji trybu Power, w którym priorytetem są maksymalne osiągi. Dostępny jest także tryb Constant AWD blokujący napęd obu osi. Na śliskiej nawierzchni takie rozwiązanie może okazać się przydatne, ale o wjeździe w jakikolwiek teren raczej zapomnijcie.
Zobacz też: Volvo S60 T8 Polestar Engineered debiutuje w Polsce! To sportowa hybryda - CENA, GALERIA
Drugą i dla wielu o wiele bardziej nudną naturą opisywanego auta są jego ekologiczne i ekonomiczne właściwości. W pełni naładowane akumulatory powinny wystarczyć na pokonanie ok 40 km bez użycia silnika spalinowego. Tyle mówi teoria. W praktyce, przy sprzyjających warunkach udało mi się pokonać około 30 km na samych elektronach. Aby tego dokonać aktywowałem tryb Pure wymuszający jazdę na silniku elektrycznym (max. do 125 km/h). Po wyczerpaniu dostępnej energii układ przełączył się automatycznie w tryb hybrydowy.
Czy V60 Plug-In Hybrid faktycznie potrafi spalić 1,7 l/100 km? Jeśli co około 30 km będziecie podłączali auto do gniazdka samochód przejedzie 100 km praktycznie bez zużycia kropli paliwa. Jeśli jednak w ogóle nie będziecie korzystali z możliwości podładowania auta i zdacie się w pełni na hybrydową pracę układu, Volvo V60 T8 spali średnio około 10 l/100 km. Dużo? Dużo, biorąc pod uwagę ekologiczne zapędy samochodu. Jeśli jednak za wyznacznik weźmiemy fakt posiadania blisko 400 KM pod prawą stopą oraz iście sportowe osiągi 10 l/100 km okaże się bardzo przyzwoitym wynikiem.
Przeczytaj także: To najbardziej sportowe Volvo? Nowe Volvo S60 T5 R-Design - TEST, OPINIA
Opisywane auto ma dwie twarze. Jedną, wymagającą wyrzeczeń w postaci częstego ładowania, ale jakże ekologiczną. Oraz drugą, bardzo sportową, dynamiczną i energetyczną. Niezależnie od tego, do którego stylu jest wam bliżej Volvo V60 T8 z pewnością nie jest nudną hybrydą starającą się za wszelką cenę udobruchać ortodoksyjnych fanów ekologii oraz modnego zielonego koloru! Więcej o tym aucie i szczegółach jego wyposażenia można przeczytać tutaj - KLIKNIJ.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD - dane techniczne
SILNIK | R4 16V + silnik elektryczny |
Paliwo | benzyna + energia elektryczna |
Pojemność | 1969 cm3 |
Moc maksymalna | 303 KM przy 6000-70000 obr./min. +87 KM silnik elektryczny Łączna moc 390 KM |
Maks moment obrotowy | 670 Nm przy 2200-4800 obr./min. |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,9 s |
Skrzynia biegów | automatyczna/ 8 biegów |
Napęd | 4x4 (AWD) |
Zbiornik paliwa | 60 l |
Katalogowe średnie zużycie paliwa |
1,7-2,4 l |
poziom emisji CO2 | 38-55 g/km |
Długość | 4761 mm |
Szerokość | 1850 mm |
Wysokość | 1427 mm |
Rozstaw osi | 2872 mm |
Masa własna | 2066 kg |
Pojemność bagażnika (po złożeniu siedzeń) |
529-1441 l |
Hamulce przód/ tył | tarczowe wentylowane/ tarczowe wentylowane |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Opony przód i tył (w testowym modelu) |
235/40 R19 |