Hyundai i20 1.2 78 KM – WSTĘP
Hyundai i20 to auto zaliczane do segmentu B, czyli klasy aut małych. Auto zadebiutowało w 2008 roku. Głównym celem wprowadzenia modelu i20 było zastąpienie wysłużonego Getza. Hyundaia i20 zbudowano na nowej płycie podłogowej, dzięki czemu auto zwiększyło wymiary w stosunku do poprzednika. Model i20 jest od Getza dłuższy o 13 cm oraz szerszy o 5 cm. oraz jest niżej zawieszony. Większy jest też bagażnika, który obecnie ma pojemność 295 litrów. Auto występuje jako 3 i 5-drzwiowy hatchback.
>>> Hyundai i20 2011 – CENA od 31 900 zł
Starsze modele:
>>> Hyundai i20 2009 r. – CENA od 27 tys. zł
>>> Hyundai Getz 2005 r. – CENA od 9,9 tys. zł
W Polsce Hyundai i20 w podstawowej wersji wyposażenia Classic, z silnikiem benzynowym 1.2 78KM i trzydrzwiowym nadwoziem kosztuje od 31 900 zł. Za takie samo auto, ale z pięciodrzwiowym nadwoziem zapłacimy 34 400 zł.
Hyundai i20 1.2 78 KM – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl dominują pozytywne opinie użytkowników o Hyundaiu i20 1.2 78 KM. Ale jak w każdym aucie, niezadowoleni także się znajdą.
> Kam-mil: Jest dobrze, ale do ideału trochę brakuje. Gdyby Hyundai poprawił drobiazgi byłby idealny samochód klasy B+. W mojej ocenie samochód bardzo podobny do Skody Fabii, ale w interesującej mnie wersji był trochę lepiej wyposażony, trochę tańszy i w dodatku ciut przyjemniejszy w prowadzeniu. Dosyć zgrabne połączenie przeciwieństw: wysoka pozycja za kierownicą, spory prześwit a jednocześnie sportowy pazurek. Parametry silnika na papierze wyglądają średnio, ale w połączeniu z niską masą własną samochodu (970kg) mamy dość dynamiczny subkompakt. U mnie pełni rolę samochodu rodzinnego. Można sporo spakować, a jednocześnie nie przeżywać stresu na ciasnym parkingu.
> kamyk: Oglądałem przed zakupem i porównywałem m.in. Toyotę Yaris, Ford Focus, Fiesta, Fiat Grande Punto, Skoda Fabia, Opel Corsa, MItschubishi Colt, Kia Rio - a naprawdę czepiałem się wszystkich szczegółów i jeździłem większością z nich jazdami próbnymi i tylko Kia Rio była w stanie mnie zastanowić nad wyborem (wygrał wygląd zewnętrzny wybrany przez moją dziewczynę :) Cenowo z takim wyposażeniem nie znajdziecie auta.
> adesso: Samochód całkiem fajny, ale nie bez wad: - trzeszczące plastiki deski rozdzielczej (może mam pecha, bo czytałem testy i ta wada nie występowała) - za mocno wystające do przodu zagłówki (przez to głowa musi być lekko pochylona do przodu) - brak przyciemnianych szyb poniżej wersji comfort i brak możliwości dokupienia takiej opcji oddzielnie - słaba jakość plastików i materiałów siedzeń, chociaż nie we wszystkich miejscach.
> roksiński: Dobrze choć zdecydowanie Skoda Fabia była lepsza pod każdym względem. Gdyby poprawili środek, zadbali o szczegóły typu kluczyk (jak w fso), to byłoby bardzo dobrze. i20 umieszczam pomiędzy skodą fabią a toyotą yaris (podobne gabaryty, ale jeszcze gorszy środek, dramatycznie ubogie wyposażenie). Na pewno i20 jest lepszy od wynalazków typu opel corsa czy ford fiesta (konsola wykonana chyba ze źle zmielonych plastikowych butelek).
Hyundai i20 1.2 78 KM – OPINIE DZIENNIKARZY
Oprócz użytkowników, także dziennikarze mający okazję pojeździć Hyundaiem i20, chwalą to małe, miejskie auto:
Bolesław Ejsmont / Przyspieszenie.pl: Największą wadą wnętrza i20 w wersji Comfort jest wygląd. Sam projekt kokpitu nie jest może najgorszy, niemniej przeraża wszędobylska czerń i niezbyt przyjemne w dotyku plastiki (VW Polo i Seat Ibiza oferują zupełnie inną jakość wnętrza). Dopiero w najbogatszej wersji wyposażeniowej ( Style ) wnętrze jest nieco przyjemniejsze. Dwukolorowa tapicerka oraz kokpit z jasnymi elementami znacznie ,,rozjaśniają” ponure wnętrze wersji Comfort.
Podstawową jednostką napędową i20 jest nowoczesny, 16 zaworowy silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra. Rozwija moc 78 KM oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 118,6 Nm przy 4000 obr./ m. Teoretycznie zapewnia przyzwoite osiągi, Hyundai i20 1.2 osiąga ,,setkę” w 12,9 s oraz potrafi jechać 170 km/h. Nieźle… teoretycznie! W praktyce nie jest tak słodko. Silnik jest stosunkowo mało elastyczny, aby dynamiczniej podróżować trzeba korzystać z bardzo wysokich obrotów. O ile na wolnych obrotach w pełni aluminiowa jednostka 1.2 pracuje dość kulturalnie to po dodaniu gazu i przekroczeniu 3 tys. obr./min silnik i20 wyje jak zarzynany zwierz. Nie ma to nic wspólnego z rasowym, głośnym brzmieniem sportowych aut, dźwięk jest głośny i męczący.
Jakub Sandecki / Autogaleria.pl: Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia są najzupełniej poprawne. Typowy dla tej klasy aut, prosty układ zawieszenia - z przodu kolumny McPhersona i belka skrętna z tyłu - zapewnia wystarczający kontakt kół z nawierzchnią oraz wysoką stabilność nadwozia. Na komendy wydawane za pośrednictwem kierownicy i20 nie reaguje specjalnie żywiołowo, ale zawsze zgodnie z intencjami prowadzącego. Oczywiście wraz ze wzrostem prędkości poczucie bezpieczeństwa spada. Na szybko pokonywanych łukach do głosu dochodzi naturalna podsterowność, przejawiająca się coraz trudniejszym do opanowania uślizgiem przednich kół. Ale do szybkiej i ofensywnej jazdy służą po prostu inne samochody.
Pierwsze wrażenia nastrajają więc pozytywnie.
Hyundai i20 1.2 78 KM – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 35, 21 września 2010 r.) porównał Hyundaia i20 1.2 78 KM m.in. z Oplem Corsą i VW Polo.
- Koreańskie koncerny należą do największych wygranych w czasach kryzysu. Nic dziwnego, przecież budują tanie auta. Czy aby na pewno? 47 300 zł to jak na auto klasy B niemała kwota, jednak za te pieniądze nabywca dostaje zgrabny i bogato wyposażony samochód. Radio z CD, poduszki boczne, kurtyny, klimatyzacja i wiele innych elementów wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa nie wymagają dopłaty. W standardzie znalazł się nawet system ESP! Z przodu i20 jest nieco ciaśniejsze od rywali, za to z tyłu tylko w Hondzie jest więcej przestrzeni – pisze red. Michał Krasnodębski. Jego zdaniem w Hyundaiu i20 na uwagę zwracają dobrze wyprofilowane siedzenia, które równie dobrze mogłyby pochodzić z VW. Jednak poza nimi „koreańczyk” nie dorównuje „niemcowi” jakością wykonania. Tworzywa wyglądają na tanie. 78-konny silniczek o pojemności 1,2 litra jest nieco ociężały i niechętnie zabiera się do pracy. Od 3500 obr./min hałasuje bardziej, niż można by sądzić po wynikach pomiarów. Hyundai prowadzi się bezpiecznie, choć kierowanie nim nie podnosi poziomu adrenaliny. Za to drążek zmiany biegów pracuje lekko i precyzyjnie.
Hyundai i20 1.2 78 KM – DANE TECHNICZNE
HYUNDAI i20 | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | hatchback |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 3,940/1,710/1,490 |
Rozstaw osi (metry) | 2,525 |
Masa własna (tony) | 0,97 |
Pojemność bagażnika (litry) | 295 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 45 |
SILNIK | |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc (kW / KM) | (57 / 78) 6000 obr./min |
Moment obrotowy (Nm) | 118 Nm 4000 obr./min |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 170 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 12,9 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 6,5 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 4,3 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 5,1 |
CENA | |
listopad 2011 | 34 400 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępna |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Hyundai i20 1.2 78 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Hyundai i20 z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 78 KM spala: 6,5 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,1 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Hyundai i20 z silnikiem 1.2 78 KM pali:
* ŚREDNIO - 6,0 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 6,8 l/100 km
* W TRASIE - 5,0 l/100 km
Hyundai i20 1.2 78 KM – CENA
W Polsce Hyundai i20 w podstawowej wersji wyposażenia Classic, z silnikiem benzynowym 1.2 78KM i trzydrzwiowym nadwoziem kosztuje od 31 900 zł. Za takie samo auto, ale z pięciodrzwiowym nadwoziem zapłacimy 34 400 zł. Najbogatsza odmiana Hyundaia i20 Style z pięciodrzwiowym nadwoziem i silnikiem wysokoprężnym 1.4 CRDi DPF 90 KM kosztuje 54 400 zł.
Hyundai i20 1.2 78 KM - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Hyundai i20 2011 r. – cena 31 tys. zł