Hyundai i20 po liftingu - BEZPIECZEŃSTWO
Zabezpieczenie przed poważnymi obrażeniami podczas wypadku stanowi rozbudowany system poduszek powietrznych. Już od podstawowej wersji i20 montowanych jest 6 airbagów: czołowe poduszki kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia oraz kurtynowe chroniące głowy podróżnych obu przedziałów. Aktywne zagłówki niwelują uszkodzenia kręgów szyjnych. Pasy bezpieczeństwa są trzypunktowe, z przodu posiadają regulację na wysokość i pirotechniczne napinacze. Wnętrze dysponuje też czujnikami obecności pasażerów na wszystkich miejscach siedzących z kontrolą świetlną na panelu środkowym. Pasy na podróżujących z przodu są wymuszane - brak ich zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka. W dbałości o najmłodszych podróżnych istnieje możliwość zablokowania drzwi przed otwarciem. Fotele tylne wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych na zewnętrznych siedziskach.
>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<
Kierowca dodatkowo ma w asyście kilka systemów wspomagających hamowanie i kontrolę nad pojazdem. Standardowo na wyposażeniu znajdują się: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z EBD (układ elektronicznego rozdziału hamowania) oraz ESP (elektroniczny układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania).
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
W każdym modelu i20 znajdziemy blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Centralnego zamka z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ryglowanie zamków, dezaktywującego zamknięcie drzwi podczas kolizji nie ma tylko w bazowym CLASSICU. Zdalne sterowanie centralnym zamkiem z kluczyka wraz z autoalarmem montowane jest tylko w najbogatszej wersji STYLE.
>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Pakiet czujników: samościemniające się lusterko wsteczne, kamera cofania, tylne czujniki parkowania, czujnik deszczu uruchamiające samoczynnie wycieraczki i lampki do czytania w kabinie, został wyceniony na 2 500 zł. Jest jeszcze droższy zestaw wycenionego na 6 900 zł w COMFORT, lub 6 100 zł w STYLE, który zawiera kluczyk zbliżeniowy, pozwalający na wejście do auta bez wyciągania z kieszeni kluczyka, wraz z przyciskiem Start/Stop zamiast tradycyjnej stacyjki. W tej cenie jest jeszcze: alarm samochodowy, składane lusterka z kierunkowskazami, chromowane klamki zewnętrzne, czujniki deszczu, czujniki parkowania tyłem, kamera cofania, fotochromatyczne lusterko wsteczne, pełna elektryka szyb i skórzana kierownica.
Hyundai i20 po liftingu - OŚWIETLENIE
Halogenowe reflektory zaprojektowane od nowa w myśl koncepcji stylistycznej Fluidic Sculpture świecą bez zarzutów. Posiadają wbudowane kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej. W najbogatszej odmianie STYLE znajdują się trójkątne lampy przeciwmgielne wpasowane w zderzak, i pasy świateł do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. W pozostałych dopłata wersjach taki zestaw został wyceniony na 1 000 zł.
>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Tylne lampy w stosunku do wersji przed liftingiem nie różnią się kształtem. Zmienił się za to wzór wypełnienia kloszy na trochę nowocześniejszy. Trzecie światło STOP w daszku klapy bagażnika montowane jest seryjnie. Lusterka boczne w najbogatszej wersji STYLE posiadają wbudowane kierunkowskazy.
Hyundai i20 po liftingu - GWARANCJA
Spokój ducha właściciela gwarantuje atrakcyjny program 5-Year Triple Care. Gwarancja ta obejmuje 5-letnią umowę na mechanikę bez limitu kilometrów, 5 lat bezpłatnej opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance (bezpłatna pomoc drogowa obejmująca holowanie do najbliższego dealera Hyundaia, zapewnienie pojazdu zastępczego, transport pasażerów, a nawet zakwaterowanie). Co ważne nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i w przypadku zakupu w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację.
>>> Hyundai i20 lifting 1.2 DOHC - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
film z CRASH TESTu Euro NCAP
Auto w testach zderzeniowych europejskiej organizacji Euro NCAP otrzymało wysoką notę 5 gwiazdek. Rozbity pięciodrzwiowy model uzyskał wyjątkowo wysokie oceny we wszystkich czterech kategoriach. Bezpieczeństwo w zakresie ochrony dorosłych wyniosło 88%. Za ochronę dzieci przyznano 83% punktów, z ochrona pieszych wyniosła 64% punktów.
Hyundai i20 po liftingu - CENA
Auto w polskich salonach dostępne jest w dwóch wersjach nadwozia (3-drzwi oraz 5-drzwi) i w czterech wariantach wyposażenia. Najtańszy Hyundai i20 po liftingu w odmianie 3-drzwiowej CLASSIC z silnikiem 1.2 85 KM, kosztuje 40 900 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl mały Hyundai i20 w wersji 5-drzwiowej, z jednostką 1.2 85 KM z poziomu wyposażenia COMFORT, w polskiej ofercie kosztuje 48 400 zł.
Cena Hyundai i20 3-drzwiowy
silnik/wersja | CLASSIC | CLASSIC PLUS | COMFORT | STYLE |
1.2 DOHC 85 KM | 40 900 zł | 43 900 zł | 46 900 zł | 51 400 zł |
1.2 DOHC LPG |
44 600 zł | 47 600 zł | 50 600 zł | 55 100 zł |
1.4 CWT 100 KM | - | - | 50 900 zł | 55 400 zł |
1.1 CRDi 75 KM | - | - | 54 400 zł | 58 900 zł |
1.4 CRDi 90 KM | - | - | - | - |
.
Cena Hyundai i20 5-drzwiowy
silnik/wersja |
CLASSIC |
CLASSIC PLUS |
COMFORT |
STYLE |
1.2 DOHC 85 KM |
42 400 zł |
45 400 zł |
48 400 zł |
52 900 zł |
1.2 DOHC LPG |
46 100 zł |
49 100 zł |
52 100 zł |
56 600 zł |
1.4 CWT 100 KM |
- |
49 400 zł |
52 400 zł |
56 900 zł |
1.1 CRDi 75 KM |
- |
51 900 zł |
54 900 zł |
59 400 zł |
1.4 CRDi 90 KM |
- |
- |
57 900 zł |
62 400 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie testu odmłodzonego Hyundaia i20.