Hyundai i30 3d - BEZPIECZEŃSTWO
W i30 3d głównym zabezpieczeniem przed obrażeniami podczas wypadku jest rozbudowany system poduszek powietrznych. Nawet podstawowa odmiana jest wyposażona 6 airbagów: czołowe kierowcy i pasażera, boczne chroniące tułowia i kurtynowe stanowiące zabezpieczenie dla głów podczas wypadku. Bogatsze warianty wyposażeniowe (Comfort, Style i Premium) mają dodatkowo poduszkę chroniącą kolana kierowcy.
>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary odmiany 3-drzwiowej <<<
Na pokładzie znajdują się oczywiście trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, posiadające regulację wysokości oraz wyposażone w napinacze pirotechniczne. W trosce o pasażerów, kabina dysponuje też czujnikami obecności pasażerów na wszystkich fotelach z kontrolkami zlokalizowanymi na desce rozdzielczej. Niezapięcie pasów skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem dźwiękowym, a o braku zamkniętych drzwi informuje specjalna kontrolka. Tylną kanapę wyposażono w system ISOFIX, służący do bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych.
>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Kierowca może korzystać z pomocy kilku elektronicznych asystentów wspomagających jazdę i hamowanie. Hatchback oferuje m.in. następujące systemy: HAC (układ wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę), automatyczny włącznik świateł awaryjnych, ostrzegający w razie nagłego hamowania, ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy) i układ VSM wpływający na tor jazdy i trakcję.
ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI
Koreański kompakt, niezależnie od wersji, wyposażony jest w immobiliser, centralny zamek sterowany z kluczyka i wewnętrzny przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków. Autoalarm ze zdalnym sterowaniem ze składanego kluczyka jest dostępny bezpłatnie w wersjach Classic Plus, Comfort, Style i Premium.
>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
i30 3d może również być wyposażony w czujniki ułatwiające użytkowanie. Radary parkowania z tyłu wchodzą w skład Pakietu Mistrzowskiego (felgi aluminiowe, skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów, czujniki parkowania, dywaniki welurowe - cena 2 799 zł). Czujniki ciśnienia w oponach są dostępne w wariantach Style i Premium, a czujniki deszczu uruchamiające samoczynnie wycieraczki wraz z częściowo podgrzewaną szybą to zaleta tylko najbogatszej konfiguracji.
Hyundai i30 3d - GWARANCJA
Auto zostało objęte programem gwarancyjnym 5-Year Triple Care, który obejmuje 5-letnią umowę na mechanikę bez limitu kilometrów, 5 lat bezpłatnej opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance (bezpłatna pomoc drogowa). Co ważne nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i w przypadku zakupu w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację.
>>> Hyundai i30 3d 1.6 GDI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i wyposażenie <<<
Hyundai i30 3d - OŚWIETLENIE
Prezentowana na zdjęciach najbogatsza odmiana Premium posiadała w standardzie ksenonowe światła adaptacyjne. Występują one jako opcja w przypadku wersji Style - w takim wariancie ich cena wynosi 4 000 zł. Wszystkie Hyundaie i30 3d mają w wyposażeniu standardowym lampy przeciwmgielne w zderzaku oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. Systemu doświetlania zakrętów nie ma tylko w Base i Comfort.
W odmianach Style i Premium z tyłu zamontowano lampy wykorzystujące diody LED, zaś w lusterkach bocznych wbudowano kierunkowskazy. Tych dodatków nie ma w ogóle w uboższych wariantach. Trzecie światło STOP w tylnym spoilerze dachowym jest seryjnie dla wszystkich konfiguracji.
Hyundai i30 3d - CENA
Najtańszy Hyundai i30 3d w najtańszej odmianie wyposażenia Base z silnikiem benzynowym 1.4 CVVT o mocy 100 KM, kosztuje 50 100 zł. Za najtańszego diesla 1.4 CRDi 90 KM, trzeba zapłacić w salonie 58 100 zł. Hyundai oferuje dodatkowo upust w wysokości 3 000 zł.
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl Hyundai i30 3d 1.6 GDI 135 KM w wersji wyposażenia Premium, to wydatek w wysokości minimum 80 600 zł.
Silnik / Wersja |
Base |
Classic | Classic Plus |
Comfort |
Style |
Premium |
1.4 CVVT 100 KM | 50 100 zł |
55 100 zł |
58 600 zł |
62 600 zł | 68 600 zł | 74 600 zł |
1.6 CVVT 120 KM | - | 58 600 zł |
62 100 zł |
66 100 zł | 72 100 zł | 78 100 zł |
1.6 GDI 135 KM | - |
61 100 zł |
64 600 zł | 68 600 zł | 74 600 zł | 80 600 zł |
1.4 CRDI 90 KM | 58 100 zł |
63 100 zł |
66 600 zł | 70 600 zł |
76 600 zł | 82 600 zł |
1.6 CRDI 110 KM | - | 65 100 zł |
68 600 zł | 72 600 zł | 78 600 zł | 84 600 zł |
1.6 CRDI 128 KM | - |
67 100 zł |
70 600 zł | 74 600 zł | 80 600 zł | 86 600 zł |
.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym i ostatnim odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl, zaprezentujemy podsumowanie testu Hyundaia i30 3d.