Hyundai i30 - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-09 10:06

Hyundai i30 - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Hyundai i30 za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA HYUNDAI i30 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Hyundai i30, ranking niezawodności, ZDJĘCIA HYUNDAI i30 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie HYUNDAI i30 tylko na Superauto24.pl.

Hyundai i30 - WSTĘP

Hyundai i30, to auto zaliczane do klasy niższej, czyli segmentu C. Na rynku pojawił się w 2007 roku. Powstał na tej samej platformie, co Kia Cee’d i jest z nią konstrukcyjnie i technicznie powiązany. Hyundai i30 występuje w dwóch wersjach nadwozia: pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi o przydomku CW. Tak jak Kia Cee’d, Hyundai i30 produkowany jest na Słowacji.

>>> Hyundai i30 2011 – CENA od 40 200 zł

Starsze modele:

>>> Hyundai i30 2009 – CENA od 34,9  tys. zł

>>> Hyundai i30 2008 – CENA od 25 tys. zł

W Polsce Hyundai i30 hatchback 5d w wersji wyposażenia Base Plus z silnikiem benzynowym 1.4 109KM kosztuje 45 200 zł.

Hyundai i30 – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Na portalu Autocentrum.pl opinie podzielone. Niezadowolonych nie brakuje:

> vlodo: Fatalna jakość lakieru, zbyt miękki, cały czas nowe rysy a to boli. Kiepskie wyciszenie przy autostradowej prędkości. Denerwujące tłuczenie kamyków o nadkola, słyszalny w kabinie szum opon. Źle spasowane klapy i drzwi nie domykają się przy lekkim zamknięciu, potrzeba użyć siły. Silnik paliwożerny w mieście a gazu Hyundai nie zezwala założyć. Nie można normalnie zatankować bo odbija cały czas pistolet. Radio nie działa po wyciągnięciu kluczyka. Brak przyjemności z jazdy tym autem z tym silnikiem. Kto wymyślił patent ze składaniem tylnej kanapy, niby fajnie bo podłogę mamy płaską po złożeniu ... ale duży zonk bo trzeba ściągnąć zagłówki i wsadzić je w takie zaczepy aby się nie majtały i tracimy na to ze 2 minuty. Brak jakichkolwiek uchwytów na kubki dla pasażerów, brak podłokietnika na tylnej kanapie w aucie tej klasy mógłby być, brak bocznych schowków w bagażniku a miejsce na nie jest! oraz gniazdka 12V (bo po co robić jak dwa są z przodu). Podłokietnik niewygodny bo za krótki wystarczyło zrobić go wysuwanego a komfort by się zwiększył. Mało schowków a aucie w zasadzie 2 są tylko i w podłokietniku trzeci. Totalnie nieprzydatna regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy bo za nisko. Od razu odpadł plastik osłaniający szyny przedniego fotela i już zawsze wypada jak go ktoś trąci nogą. Kiepskie mocowanie przednich dywaników nawet oryginalne nie pasują idealnie

> mick: Fajne, ładne autko za niską cenę. Niestety ze wzglęgu na b.niskie zawieszenie można się nim poruszać tylko po trasach bez dużych dziur i krawężników (np. z garażu do galerii). Auto bardzo głośne jak na dzisiejsze czasy, szczególnie na wysokich obrotach, czyli po 100km/h jest męczący hałas. Nie polecam na dłuższe trasy. Te, w sumie niewielkie mankamenty, rekompensuje przestrzeń i ergonomia oraz oczywiście cena i wygląd. Za i30 można kupić podobnie wyposażone Clio, więc ja wolałem większe auto, trochę gorszej jakości.

Ale nie wszyscy narzekają:

> krzyżowiec: Sam myślałem że to mało możliwe, myślałem że koreańczyk kusi tylko dobrą ceną, gwarancją i wyposażeniem, ale rzeczy takie jak silnik, komfort jazdy, zestaw audio (seryjny port USB/AUX/iPod z CD mp3 i sterowaniem w kole kierownicy) ma lepsze niż większość innych komapktów. Hyundaia kupiłem z pewnymi obawami - czy nie lepiej zapłacić 10tys. więcej za Astrę albo Aurisa, ale teraz nie żałuję - i30 jest od nich po prostu lepszy. Czy kupiłbym jeszcze raz - nie wiem - bynajmniej nie żałuję zakupu i30, ale lubię często zmieniać samochody i teraz być może skusiłbym się na Lancera, nowe Megane kombi, Bravo, Cruze albo jakąś Mazdę 3 - nie dlatego że są lepsze, ale dlatego że wypróbowałbym czegoś nowego:)

> skon: Dobry samochód, w naprawdę dobrej cenie - ze świetnym wyposażeniem, wysokiej jakości materiałami,gustowną stylizacją (to oczywiście rzecz gustu, ale te lakiery i kolory..), drobnymi usterkami np. zawieszenia i sprzęgła.., i z nie do pobicia ceną w stosunku do jakości i wizerunku pojazdu. Warto jeszcze podkreślić, doskonałą przestrzeń wewnątrz samochodu i kompaktowy charakter auta. Do tego 3-y lata gwarancji na wszystko oraz 5-ć lat na silnik i mechanizmy. Za klika lat marka osiągnie pełną dojrzałość i naprawdę będzie poważnym kontokurentem toyoty i volkswagena, a może już jest.

Hyundai i30 - film z CRASH TESTU Euro NCAP

Hyundai i30 – OPINIE DZIENNIKARZY

Bolesław Ejsmont / przyspieszenie.pl: Hyundai i30 dzięki dopracowanemu układowi kierowniczemu jest wyjątkowo zwinny i poręczny. Testowy egzemplarz, standardowo wyposażony w 16 calowe felgi aluminiowe, świetnie się prowadził praktycznie w każdych warunkach. Zawieszenie to idealny kompromis pomiędzy komfortem i poręcznością. Jedynie podczas jazdy z większymi prędkościami w wietrzną pogodę auto traci trochę stabilność. Biorąc pod uwagę dość niską masę auta ( poniżej 1200 kg ) jest to zupełnie naturalne. Ważący 200 kg więcej Opel Astra lepiej się prowadzi przy dużych prędkościach, ale nie jest tak zwinny przy wolniejszej jeździe.

Anna Partyka-Dąbrowska / Superauto24.pl: Pierwsza reakcja po zajrzeniu do środka - ile tu miejsca! Uwagę zwracają dobrze wyprofilowane fotele obite skórą i tkaniną, dobrze widoczne i ładnie podświetlane na niebiesko zegary, ciekawy design pulpitu ze sprzętem stereo i klimatyzacją, dzielona tylna kanapa i duży bagażnik o pojemności 340 l (po złożeniu tylnej kanapy - aż 1250 l). Słowem - jest przestronnie. Ale, niestety, tylko pozornie. Gdy kierowcą będzie niezbyt wysoka kobieta (ok. 170 cm wzrostu), nie ma problemu - będzie wygodnie zarówno jej, jak i pasażerom z tyłu. Gdy jednak za kierownicą usiądzie wyższa pani lub naprawdę wysoki mężczyzna (powiedzmy mający 190 cm wzrostu), pasażerowie siedzący z tyłu nie będą podróżować komfortowo. No chyba, że są dziećmi.

Dobrze, że w aucie jest dużo różnych schowków, które jak wiadomo, bardzo się kobietom przydają. Co prawda, niektóre z nich mogłyby być większe (np. główny schowek "na rękawiczki" oraz ten na górze pulpitu). Niestety damskie, czyli większe okulary, nie bardzo chciały się zmieścić do schowka przy lusterku wstecznym... Cieszą natomiast aż cztery uchwyty na napoje, dwa wejście 12 V (można ładować np. dwa telefony komórkowe), duże kieszenie w drzwiach i wygodna regulacja pasów bezpieczeństwa.

Hyundai i30 – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 42, 12 października 2009 r.) testował Hyundaia i30 z silnkiem benzynowym 1.6 115 KM:

- Klon Kii cee’d przy tak atrakcyjnej cenie ma proste zadanie i umiejętnie korzysta z okazji. Wybierana wersja potwierdza regułę, że koreańskie auta kupowane są w tańszych specyfikacjach niż niemieckie czy japońskie. Hyundai – w porównaniu z Kią cee’d – ma agresywniejszy wygląd, niektórzy nawet dopatrują się w tylnej części nadwozia podobieństwa do tyłu BMW serii 1 – pisze red. Michał Krasnodębski. W opinii testujących precyzja układu kierowniczego na pewno nie kojarzy się z bawarską marką, za to i30 może się pochwalić wygodną tylną kanapą, szerokim wnętrzem oraz świetnym wyposażeniem.

Hyundai i30 1.4 109 KM– DANE TECHNICZNE

 HYUNDAI i30 1.4 109 KM          DANE TECHNICZNE       
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                       4,245/1,775/1,480
 Rozstaw osi (metry)  2,650
 Masa własna (tony)  1,193
 Pojemność bagażnika (litry)  340
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  53
 SILNIK  
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4
 Moc (kW / KM)  80 / 109 (6200 obr./min)                                               
 Moment obrotowy (Nm)  137 (5000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  187
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  11,6
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  7,6
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  5,2
 Cykl mieszany (litry/100 km)  6,1
 CENA  
 listopad 2011  45 200 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Hyundai i30 1.4 109 KM- SPALANIE

Według danych producenta, Hyundai i30 z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 109 KM spala: 7,6 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,2 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Hyundai i30 z silnikiem 1,33 litra pali:

* ŚREDNIO - 8,1 litra / 100 km
* W MIEŚCIE – 9,0 l/100 km
* W TRASIE – 7,7 l/100 km

Hyundai i30 (2011) – CENA

W Polsce Hyundai i30 hatchback 5d w wersji wyposażenia Base Plus z silnikiem benzynowym 1.4 109KM kosztuje 45 200 zł. Najdroższa wersja Style z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi 115 KM z automatyczną skrzynią biegów, to wydatek rzędu 73 900 zł.

Hyundai i30 - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Hyundai i30 2011 – cena od 41 900 zł

>>> Hyundai i30 2008 r. – cena od 28 tys. zł

>>> Hyundai i30 2007 r. – cena od 23 tys. zł