Hyundai i40 CW (2011) – WSTĘP
Hyundai i40 to nowy przedstawiciel segmentu D, czyli klasy wyższej średniej oraz bezpośredni następca Hyundaia Sonaty. Premiera i40 odbyła się wiosną, zaś w lipcu 2011 roku auto trafiło do sprzedaży m.in. na polskim rynku. Auto ma być konkurentem VW Passata i Forda Mondeo oraz Toyoty Avensis. Początkowo Hyundai i40 dostępny jest w wersji kombi, a sedan dołączy do oferty wkrótce.
>>> Hyundai i40 CW 2011 – CENA od 84,9 tys. zł
Starsze modele:
>>> Hyundai Sonata 2006 – CENA od 25,6 tys. zł
>>> Hyundai Sonata 2002 – CENA od 13,9 tys. zł
Hyundai i40 CW, czyli kombi w podstawowej wersji wyposażenia Classic, z silnikiem benzynowym 1.6 GDI o mocy 135 KM kosztuje od 84 900 zł. Najbogatsza odmiana Premium z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CRDi 136 KM kosztuje 136 900 zł.
Hyundai i40 CW – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Samochód jest stosunkowo nowy na rynku, dlatego opinie użytkowników są raczej nieliczne. Na portalu Autocentrum.pl znaleźliśmy jedynie dwie opinie:
> Piotr z Grzybowa: Zakupiony we wrześniu wersja Comfort, przejechane do dzisiaj 11579 km na trasach w większości, średnia prędkość 65 km/h, średnie spalanie z komputera 5,56 l/km. bardzo udany samochód, jestem zadowolony
> Ja: Przód jak ford szyba przednia i łączenia jak w peugeocie z profilu jak bmw albo jakaś A klasa z tyłu jak toyota avensis takie auta-składanki nie mają w ogóle charakteru...ale skoro to Niemcy projektowali to czego się można innego było spodziewać...
Hyundai i40 CW - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Hyundai i40 CW – OPINIE DZIENNIKARZY
Marcin Lewandowski / Moto.pl: Hyundai i40 powstał w niemieckim Russelsheim. Dzieli co prawda płytę podłogową ze sprzedawaną w Ameryce Północnej i Azji Sonatą, jednak inżynierowie mieli zbudować auto praktycznie od podstaw. Wszystko po to, by spełniało najbardziej wymyślne gusta klientów starego kontynentu. Od stylistyki poczynając na układzie jezdnym kończąc. Co z tego wyszło? I40 ubrano w nadwozie stworzone zgodnie z filozofią "fluidic sculpture", czyli rzeźby w ruchu. Frazesy w stylu „nasz samochód wygląda jakby jechał nawet jak stoi” słyszeliśmy już nie raz, ale stylistyce i40 trudno cokolwiek zarzucić. Można nawet odważyć się na stwierdzenie, że wśród aut azjatyckich klasy średniej trudno znaleźć ciekawszą propozycję. Proporcje są prawidłowe, auto nie jest nudne, a stwierdzenie „ładny” nie jest na wyrost - chociaż nie każdemu musi się podobać. Podobnie jest we wnętrzu. Mniejszy i30 ma poprawnie zaprojektowane wnętrze ale nic poza tym. Deska i40 jest zupełnie inna. Nowoczesna, lepszej jakości i... bardziej europejska.
Sukces Hyundaia spowodowany wyraźną poprawą jakości i wyrazistą stylistyką rozbudził moją ciekawość. Po ostatniej przejażdżce Sportagem chciałem się przekonać czym teraz zaskoczą mnie inżynierowie. Emocje nieco opadły, gdy usłyszałem, że prezentacja odbędzie się w Norwegii. Nie jest to najlepsze miejsce na wyrobienie sobie opinii o aucie. Najostrzejsze ograniczenia prędkości w całej Europie nie zachęcają do wciskania gazu do oporu. A na dodatek te idealnie równe drogi. W tak "trudnych" warunkach przyszło mi zmierzyć się z nowym kombi Hyundaia. Do wyboru mocne benzynowe 2.0 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 177 KM lub też mocniejszy Diesel 1.7 o mocy 136 KM. Na pierwszy ogień wybrałem benzyniaka.
Za kierownicą miejsca jest sporo. Pozycja jest wygodna, nawet gdy fotel wędruje mocno do tyłu. Drugi rząd? Nadal dużo miejsca. Odsuwam więc fotel do oporu. Kolana pasażerów nie ucierpią z tego powodu... prawie w ogóle. I40 to z pewnością jeden z liderów w swojej klasie pod tym względem. Bagażnik także wydaje się całkiem pojemny, rzut oka w tabelkę - 553 l. - to o 3 litry więcej, niż oferuje Ford Mondeo kombi, ale do Superba i Passata jeszcze mu daleko. Kufer dodatkowo wyposażono w przesuwane przegrody blokujące drobniejsze przedmioty.
Pierwsze kilometry ujawniają cechy typowe dla hyundaiowskiego dwulitrowego benzyniaka - brak dynamiki w dolnym zakresie obrotów. Spokojnie, podczas codziennego użytkowania wcale tego nie odczujemy. Dopiero próba wyprzedzenia kopcącej ciężarówki wymagać będzie redukcji biegu. Co innego turbodiesel. Mimo mniejszej mocy (136 KM) wrażenia z jazdy są wyraźnie lepsze. To zasługa turbiny, która zaczyna ciągnąć od niecałych 2 tys. obrotów. Zaletą i40 powinien być układ kierowniczy zaprojektowany pod europejskie gusta. Obawiałem się, że ze sprawdzenia jego możliwości będą nici. Aby jednak zdążyć na samolot musiałem wybrać skrót wąską, mocno połataną drogą. I co się okazuje? I40 może dawać radość. Może nie taką jak BMW serii 3, ale w stosunku do Toyoty Avensis czy Opla Insignii Koreańczyk nie wypada wcale gorzej.
Bolesław Ejsmont / Przyspieszenie.pl: Nowe kombi ( sedan pojawi się później ) wygląda atrakcyjnie i oryginalnie – jako całość. Można się dopatrzyć inspiracji z aut europejskich – trzeba jednak przyznać, że efekt jest dość ciekawy. Jak przekonuje producent Hyundai i40 na pozycjonować markę jako Modern Premium – czyli innowacyjne rozwiązania w przystępnej cenie – może się uda, choć będzie miał łatwego zadania. W tej klasie aut konkurencja jest bardzo mocna i debiutujący Hyundai i40 musi się wyróżniać nie tylko atrakcyjną ceną zakupu. Rozstaw osi wynosi 2770 mm, a samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Czyli Hyundai i40 jest niemal identyczny jak jedno z najprzestronniejszych kombi segmentu D czyli VW Passat. Pojemność bagażnika – przyzwoita – 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.
Bogate wyposażenie standardowe i wiele nowoczesnych rozwiązań, dostępnych jako opcja u większości modeli konkurencyjnych, będzie zdecydowaną kartą przetargową modelu i40. Najważniejsze elementy możliwego wyposażenia i40 to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Na elementy komfortu i wygody w i40 składają się między innymi: elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica. Nowoczesne elementy oświetlenia, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD (typu Supervision Cluster) to kolejne elementy wzmacniające wizerunek i40 jako wiodącego modelu segmentu D.
Hyundai i40 korzysta z najnowszych technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w celu zapewnienia maksymalnej ochrony użytkowników. W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal – sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).
Hyundai i40 trafił do salonów w czerwcu 2011 roku w wersji kombi, wspierany przez program gwarancyjny 5-Year Triple Care(5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat obsługi technicznej pojazdu, 5 lat assistance). Jeśli tylko ceny zakupu będą rozsądne, i40 może odnieść spory sukces mimo nieco ubogiej oferty wersji silnikowych ponieważ 136 konny diesel może zaspokoić potrzeby większości kierowców. Hyundai w praktyce zastosował zasadę Pareto – 20% wysiłku – 80% efektu. Czy sprawdzi się w praktyce? Biorąc pod uwagę sukcesy innych modeli – raczej tak – jednak jak zwykle zdecydują klienci.
Hyundai i40 CW - TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 47, 29 listopada 2011 r.) porównywał Hyundaia i40 CW z VW Passatem Variant, Skodą Superb kombi, Volvo V60, Mazdą 6 oraz Peugeotem 508 kombi:
W opinii testujących, rzut oka na sylwetkę podpowiada, że koreańska marka korzysta ze sprawdzonych wzorców i stara się je rozwijać, a nie kopiować. Trudno nie zauważyć, że podczas gdy Passat od lat zachowuje pokerową minę konserwatysty, i40 emanuje emocjami i żywiołowością, o jakiej właściciele Volkswagena mogą jedynie pomarzyć.(…) - Trzeba przyznać, że Koreańczykom udało się zrobić porządny samochód, który pod względem jakości sprostał wymaganiom stawianym kombi klasy średniej. Dynamiczna sylwetka nadwozia nie tylko może się podobać, lecz także kryje praktyczną kabinę. Zarówno przestronność wnętrza, jak i wygoda siedzeń nie są gorsze niż w przypadku niemieckich konkurentów, choć pozycja za kierownicą nie wszystkim przypadnie do gustu – czytamy w AŚ.
- Hyundai zmienia układ sił w klasie średniej: i40 nie jest supertanim autem. Zamiast tego ma luksusowe wyposażenie i niebanalny styl, połączony ze starannym wykonaniem, a także nowoczesnego diesla oraz pięcioletnią gwarancję mechaniczną. O tym, że ta koreańska marka przestała być postrzegana jako tania, świadczą notowania w tabelach utraty wartości, gdyż straty w stosunku do liderów są niewielkie. Po doszlifowaniu komfortu jazdy to auto może zostać przebojem rynku – pisze red. Michał Krasnodębski.
Z kolei red. Janusz Borkowski z AŚ dodaje: - Gdybym miał kupować kombi, to wybrałbym takie, które zapewniłoby najwięcej miejsca rodzinie. Pod tym względem Skoda jest bezkonkurencyjna – nie tylko ma wielki kufer, lecz także przestronność przewyższającą reprezentacyjne limuzyny. Przyznaję, że jest to kosztowne auto, jednak na tle niektórych konkurentów prezentuje się jak o klasę większy samochód. Niemniej w celach reprezentacyjnych wybrałbym Volvo, mimo że w tym zestawieniu jest najciaśniejsze i ma najsłabszy silnik oraz najwyższą cenę.
Hyundai i40 CW 1.6 GDI 135 KM – DANE TECHNICZNE
Hyundai i40 CW | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | kombi |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,770/1,815/1,470 |
Rozstaw osi (metry) | 2,770 |
Masa własna (tony) | 1,395 |
Pojemność bagażnika (litry) | 553 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 70 |
SILNIK | GDI |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 99 / 135 (6300 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 165 (4850 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 195 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,6 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 8,0 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,4 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 6,4 |
CENA | |
grudzień 2011 | 84 900 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępna |
Nawigacja (zł) |
niedostępna |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Hyundai i40 CW 1.6 GDI 135 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Hyundai i40 z silnikiem benzynowym 1.6 GDI o mocy 135 KM spala: 6,4 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Hyundai i40 CW (2011) – CENA
Hyundai i40 CW, czyli kombi w podstawowej wersji wyposażenia Classic, z silnikiem benzynowym 1.6 GDI o mocy 135 KM kosztuje od 84 900 zł. Najbogatsza odmiana Premium z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CRDi 136 KM kosztuje 136 900 zł.
Hyundai i40 CW - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Hyundai i40 CW 2011 r. – cena od 81,9 tys. zł
>>> Hyundai Sonata 2006 r. – cena od 25 tys. zł
>>> Hyundai Sonata 2003 r. – cena od 12,9 tys. zł