Hyundai ix20 - BEZPIECZEŃSTWO
Model ix20 seryjnie oferuje 6 poduszek powietrznych. Są to przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne i kurtynowe. Pasy bezpieczeństwa z przodu posiadają regulowane na wysokość trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami. Są też czujniki obecności kierującego i pasażerów na miejscach siedzących (pasy są wymuszane na podróżujących, brak ich zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). W dbałości o najmłodszych, tylne drzwi otrzymały blokadę przed otwarciem, a fotele wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelika dziecięcego. Pasy tylnego przedziału także są trzypunktowe.
>>> Hyundai ix20 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
Hyundai został w podstawowej wersji wyposażony w elektroniczny rozdział siły hamowania. Posiada także w każdym modelu układy wspomagające jazdę i hamowanie: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) z asystentem hamowania EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowania), ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy), ASR (układ antypoślizgowy kół podczas przyspieszania) oraz HAC (System wspomagający ruszanie na wzniesieniu).
Hyundai ix20 - ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
Minivan w każdym modelu ma montowaną blokadę przeciwuruchomieniową - czyli popularny immobiliser. Centralny zamek z wewnętrznym przyciskiem odpowiedzialnym za ryglowanie zamków również jest fabryczny. Autoalarm ze zdalnym sterowaniem z pilota, wbudowanym w kluczyk typu scyzoryk, jest prawie podstawą - nie znajdziemy go jedynie w najtańszej wersji CLASSIC.
>>> Hyundai ix20 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
W najbardziej luksusowym modelu PREMIUM możemy mieć system nazwany "inteligentny kluczyk". Dzięki czujnikowi zbliżeniowemu gadżet ten pozwala na otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza. Kluczyk wystarczy mieć w kieszeni czy torebce, samochód automatycznie wyczuje jego obecność i po naciśnięciu przycisku na klamce odrygluje zamki. Silnik uruchomimy natomiast guzikiem wkomponowanym w deskę rozdzielczą.
Zobacz wideo z wnętrza Hyundaia ix20:
Hyundai ix20 - GWARANCJA
Co ważne, nadwozie zostało zabezpieczone antykorozyjnie i w przypadku zakupu w salonie otrzymujemy 12-letnią gwarancję na jego perforację. Hyundai ix20 jest oferowany z programem gwarancyjnym 5-Year Triple Care, obejmującym 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów, 5 lat bezpłatnej opieki technicznej pojazdu oraz 5 lat assistance.
Hyundai ix20 - OŚWIETLENIE
Reflektory zaprojektowane w myśl koncepcji stylistyczne Fluidic Sculpture, prezentują kierunek wyglądu świateł wszystkich nowych Hyundaii. Lampy z wbudowanymi kierunkowskazami, oświetlają drogę bez zarzutów. Reflektory w porównaniu z tymi, jakie ma bliźniacza Kia Venga, są zdecydowanie o wiele ładniejsze. Wszystkie wersji ix20 mają na wyposażeniu światłą do jazdy dziennej. Opcja z ksenonami nie występuje w ogóle.
>>> Hyundai ix20 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Wkomponowane w zderzak przednie reflektory przeciwmgłowe są standardem. Statyczne doświetlanie zakrętów oferowane jest już tylko w najbogatszych wersjach STYLE i PREMIUM. Nowocześnie wyglądające tylne lampy również dobrze świecą, a przy tym ciekawie prezentują się po zmroku. W dbałości o to, by klosze różniły się wyglądem od tych w Vendze, dostały w połowie biały pas (Kia posiada lampy całe w czerwieni). Trzecie światło STOP w tylnym spoilerze dachowym montowane seryjnie.
Hyundai ix20 - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Testy zderzeniowe są głównym źródłem informacji o bezpieczeństwie aut. Strefy kontrolowanego zgniotu Hyundaia ix20, tak samo jak w bliźniaczym modelu Kia Venga, dobrze absorbują siłę uderzenia. Ogólne bezpieczeństwo podróżujących w samochodzie osób zostało ocenione na pięć gwiazdek, w przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP.
Hyundai ix20 - CENA
Najtańszy Hyundai ix20 w podstawowej wersji wyposażenia CLASSIC z silnikiem benzynowym 1.4 CVVT o mocy 90 KM i manualną skrzynią biegów, kosztuje 47 800. Za najtańszego diesla 1.4 CRDi 77 KM, w wersji CLASSIC z manualną przekładnią zapłacimy w salonie 53 800 zł.
>>> Hyundai ix20 1.6 - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Silnik | Classic |
Classic Plus |
Comfort | Style |
Premium |
1.4 CVVT (90 KM) |
47 800 |
54 300 zł |
57 600 zł |
63 100 zł |
70 100 zł |
1.6 CVVT (125 KM) |
- | 56 800 zł |
60 100 zł |
65 600 zł |
72 690 zł |
1.4 CRDi (77 KM) |
53 800 |
60 300 zł |
63 600 zł |
69 100 zł |
76 100 zł |
1.4 CRDi (90 KM) |
- |
61 000 zł |
65 600 zł | 71 100 zł |
78 100 zł |
Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24, Hyundai ix20 1.6 CVVT 125 KM w wersji wyposażenia STYLE, to wydatek 65 600 zł. Dodatkowa za ekologiczny pakiet Blue Drive trzeba dopłacić w salonie 2 000 zł.
Hyundai ix20 - CENA za moto.gratka.pl
>>> Hyundai ix20 2011 – CENA od 44 tys. zł
>>> Kia Venga 2011 - CENA od 42 tys. zł
>>> Kia Venga 2010 – CENA od 30 tys. zł
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24 zaprezentujemy podsumowanie testu Hyundaia ix20.