Kodiaq był odpowiedzią Skody na rosnący popyt na wszelkiej maści SUV-y oraz crossovery. To właśnie Kodiaq był pierwszym ”uterenowionym” autem z Mlada Boleslav i to właśnie on przecierał szlaki. Teraz, niespełna cztery lata po debiucie czeskiego SUV-a śmiało można powiedzieć, że to auto odniosło rynkowy sukces. Sukces, który pozwolił Skodzie na oferowanie Kodiaqa w kilku nieszablonowych odmianach. Jedną z nich jest sportowo stylizowana wersja Sportline.
Sportowy sznyt
Od strony stylistycznej Kodiaq Sportline praktycznie nie różni się od... topowej wersji RS (ZOBACZ NASZ TEST). Odmiana Sportline ma nieznacznie przemodelowany przedni i tylny zderzak oraz umiejscowione w okolicach przednich nadkoli emblematy świadczące o sportowym charakterze tej odmiany. Są także standardowe 19-calowe felgi (w opcji są nawet ”dwudziestki”), a relingi dachowe, przedni grill oraz listwy okienne pokryte zostały czarnym kolorem.
Porównanie: Którego crossovera wybrać? Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 KM vs. Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 KM - OPINIA
Skoda Kodiaq jak każda typowa Skoda nie ma nachalnej urody. Jednak wersja Sportline polakierowana na opcjonalny czerwony kolor potrafi mocno zwracać na siebie uwagę.
Przemyślane wnętrze
Wnętrze Kodiaqa jest bardzo przemyślane. Można by rzec, że jest typowe dla wszystkich współczesnych Skód. System multimedialny jest intuicyjny (chociaż ekran dotykowy jest mocno podatny na zbieranie odcisków palców), ilość miejsca dla osób z tyłu jest wręcz onieśmielająca, a w przednich drzwiach znalazło się miejsce na parasolki. Ot, typowa Skoda zaprojektowana w myśl zasady Simply Clever. Czy wobec tego we wnętrzu czuć jakiekolwiek przejawy sportowego charakteru auta?
Zobacz: Uczeń przerósł mistrza? Skoda Karoq Scout 1.5 TSI 150 KM 4x4 DSG7 – TEST, OPINIA, WIDEO
Tak naprawdę jedynie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz sportowa trójramienna kierownica pokazują, że mamy do czynienia z niestandardową odmianą. Jest także tapicerka wykonana częściowo z alcantary oraz wykończenie deski rozdzielczej przed pasażerem imitujące karbon.
Szeroki wybór
Mogłoby się wydawać, że usportowiona odmiana oferowana jest tylko i wyłącznie z mocnymi silnikami. Nic bardziej mylnego. Skoda do Kodiaqa w wersji Sportline oferuje szeroką gamę silników, których moc niekoniecznie budzi sportowe skojarzenia. Podstawowymi motorami są 150-konne 2.0 TDI lub 1.5 TSI o takiej samej mocy. Topową jednostką jest natomiast wysokoprężny silnik o mocy 190 KM. 240-konne TDI? Ten wariant zarezerwowany jest dla odmiany RS.
Testowaliśmy: To najdroższa Skoda, jaką można kupić. Skoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI 240 KM DSG7 4x4
Pod maską prezentowanego egzemplarza pracował taki właśnie 190-konny diesel. Seryjnie łączony z napędem 4x4 oraz automatyczną 7-biegową skrzynią DSG. Osiągi? 8,4 sekundy niezbędne do osiągnięcia 100 km/h oraz 210 km/h prędkości maksymalnej. Standardem jest kilka trybów jazdy oraz adaptacyjne zawieszenie DCC.
Skoda Kodiaq Sportline - ZOBACZ WIDOK 360°
Cena dużego auta
Najtańsza Skoda Kodiaq kosztuje 108 000 zł. Jest to cena za wersję Ambition ze 150-konnym silnikiem 1.5 TSI. Odmiana Sportline z tym samym motorem to koszt 129 600 zł. Ponad 20 tys. zł różnicy stanowi wyposażenie oraz pakiet stylistyczny. Osiągi w obu przypadkach są takie same. Czy wersja Sportline warta jest uwagi? Bez wątpienia tak! Skoda Kodiaq Sportline to ciekawe i wyróżniające się auto, które sprawdzi się w roli typowego auta rodzinnego, jednocześnie oferując swojemu kierowcy poczucie obcowania z delikatnie usportowionym samochodem.
Skoda Kodiaq 2.0 TDI - dane techniczne
SILNIK | R4 16V |
Paliwo | olej napędowy |
Pojemność | 1968 cm3 |
Moc maksymalna | 190 KM przy 3900 obr./min. |
Maks mom. obrotowy | 400 Nm przy 1750-3250 obr./min. |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h | 8,4 s |
Skrzynia biegów | automatyczna 7 biegów DSG |
Napęd | 4x4 (AWD Haldex) |
Zbiornik paliwa | 60 l |
Katalogowe zużycie paliwa (miasto/ trasa/ średnie) |
6,6 l/ 5,3 l/ 5,7 l |
poziom emisji CO2 | 150 g/km |
Długość | 4697 mm |
Szerokość | 1882 mm |
Wysokość | 1676 mm |
Rozstaw osi | 2791 mm |
Masa własna | 1677 kg |
Pojemność bagażnika (po złożeniu siedzeń) |
720 l/ 2065 l |
Hamulce przód/ tył | tarczowe wentylowane/ tarczowe |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | wielowahaczowe |
Opony przód i tył (w testowym modelu) |
235/50 R19 |