Jesteś głową rodziny? Ten SUV może Ci się spodobać. Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM DSG7 4x4 Sportline - OPINIA

2020-04-01 8:07

Rodzinny SUV w dieslu? W tym zdaniu jest dużo rozsądku i chłodnej kalkulacji, ale emocje gdzieś zupełnie wyparowały. Skoda pokazuje jednak, że rodzinny SUV nie musi być nudny. Nie musi być także pełny wyrzeczeń. Skoda Kodiaq 2.0 TDI w wersji Sportline jest swoistym złotym środkiem. I naprawdę dobrze się z tej roli wywiązuje.

Kodiaq był odpowiedzią Skody na rosnący popyt na wszelkiej maści SUV-y oraz crossovery. To właśnie Kodiaq był pierwszym ”uterenowionym” autem z Mlada Boleslav i to właśnie on przecierał szlaki. Teraz, niespełna cztery lata po debiucie czeskiego SUV-a śmiało można powiedzieć, że to auto odniosło rynkowy sukces. Sukces, który pozwolił Skodzie na oferowanie Kodiaqa w kilku nieszablonowych odmianach. Jedną z nich jest sportowo stylizowana wersja Sportline.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM DSG7 4x4 Sportline

i

Autor: Paweł Kaczor Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM DSG7 4x4 Sportline Link: Zobacz więcej w GALERII

Sportowy sznyt

Od strony stylistycznej Kodiaq Sportline praktycznie nie różni się od... topowej wersji RS (ZOBACZ NASZ TEST). Odmiana Sportline ma nieznacznie przemodelowany przedni i tylny zderzak oraz umiejscowione w okolicach przednich nadkoli emblematy świadczące o sportowym charakterze tej odmiany. Są także standardowe 19-calowe felgi (w opcji są nawet ”dwudziestki”), a relingi dachowe, przedni grill oraz listwy okienne pokryte zostały czarnym kolorem.

Porównanie: Którego crossovera wybrać? Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 KM vs. Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 KM - OPINIA

Skoda Kodiaq jak każda typowa Skoda nie ma nachalnej urody. Jednak wersja Sportline polakierowana na opcjonalny czerwony kolor potrafi mocno zwracać na siebie uwagę.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM DSG7 4x4 Sportline

i

Autor: Paweł Kaczor Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM DSG7 4x4 Sportline Link: Zobacz więcej w GALERII

Przemyślane wnętrze

Wnętrze Kodiaqa jest bardzo przemyślane. Można by rzec, że jest typowe dla wszystkich współczesnych Skód. System multimedialny jest intuicyjny (chociaż ekran dotykowy jest mocno podatny na zbieranie odcisków palców), ilość miejsca dla osób z tyłu jest wręcz onieśmielająca, a w przednich drzwiach znalazło się miejsce na parasolki. Ot, typowa Skoda zaprojektowana w myśl zasady Simply Clever. Czy wobec tego we wnętrzu czuć jakiekolwiek przejawy sportowego charakteru auta?

Zobacz: Uczeń przerósł mistrza? Skoda Karoq Scout 1.5 TSI 150 KM 4x4 DSG7 – TEST, OPINIA, WIDEO

Tak naprawdę jedynie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz sportowa trójramienna kierownica pokazują, że mamy do czynienia z niestandardową odmianą. Jest także tapicerka wykonana częściowo z alcantary oraz wykończenie deski rozdzielczej przed pasażerem imitujące karbon.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM DSG7 4x4 Sportline

i

Autor: Paweł Kaczor Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM DSG7 4x4 Sportline Link: Zobacz więcej w GALERII

Szeroki wybór

Mogłoby się wydawać, że usportowiona odmiana oferowana jest tylko i wyłącznie z mocnymi silnikami. Nic bardziej mylnego. Skoda do Kodiaqa w wersji Sportline oferuje szeroką gamę silników, których moc niekoniecznie budzi sportowe skojarzenia. Podstawowymi motorami są 150-konne 2.0 TDI lub 1.5 TSI o takiej samej mocy. Topową jednostką jest natomiast wysokoprężny silnik o mocy 190 KM. 240-konne TDI? Ten wariant zarezerwowany jest dla odmiany RS.

Testowaliśmy: To najdroższa Skoda, jaką można kupić. Skoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI 240 KM DSG7 4x4

Pod maską prezentowanego egzemplarza pracował taki właśnie 190-konny diesel. Seryjnie łączony z napędem 4x4 oraz automatyczną 7-biegową skrzynią DSG. Osiągi? 8,4 sekundy niezbędne do osiągnięcia 100 km/h oraz 210 km/h prędkości maksymalnej. Standardem jest kilka trybów jazdy oraz adaptacyjne zawieszenie DCC.

Skoda Kodiaq Sportline - ZOBACZ WIDOK 360°

Cena dużego auta

Najtańsza Skoda Kodiaq kosztuje 108 000 zł. Jest to cena za wersję Ambition ze 150-konnym silnikiem 1.5 TSI. Odmiana Sportline z tym samym motorem to koszt 129 600 zł. Ponad 20 tys. zł różnicy stanowi wyposażenie oraz pakiet stylistyczny. Osiągi w obu przypadkach są takie same. Czy wersja Sportline warta jest uwagi? Bez wątpienia tak! Skoda Kodiaq Sportline to ciekawe i wyróżniające się auto, które sprawdzi się w roli typowego auta rodzinnego, jednocześnie oferując swojemu kierowcy poczucie obcowania z delikatnie usportowionym samochodem.

Skoda Kodiaq 2.0 TDI - dane techniczne

SILNIK R4 16V
Paliwo olej napędowy
Pojemność 1968 cm3
Moc maksymalna 190 KM przy 3900 obr./min.
Maks mom. obrotowy 400 Nm
przy 1750-3250 obr./min.
Prędkość maksymalna 210 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 8,4 s
Skrzynia biegów automatyczna 7 biegów DSG
Napęd 4x4 (AWD Haldex)
Zbiornik paliwa 60 l
Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/ trasa/ średnie)
6,6 l/ 5,3 l/ 5,7 l
poziom emisji CO2 150 g/km
Długość 4697 mm
Szerokość 1882 mm
Wysokość 1676 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Masa własna 1677 kg
Pojemność bagażnika
(po złożeniu siedzeń)
720 l/ 2065 l
Hamulce przód/ tył tarczowe wentylowane/
tarczowe
Zawieszenie przód kolumny McPhersona
Zawieszenie tył wielowahaczowe
Opony przód i tył
(w testowym modelu)
235/50 R19