Kia Cee’d SW – WSTĘP
Kia Cee’d to od kilku lat bardzo popularne auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej. W ofercie Kii Cee’d zastąpił mniej udany model Cerato. Auto specjalnie zaprojektowano pod gust europejskich klientów, tak aby mogło powalczyć w klasie kompaktów z udanymi europejskimi autami. Cee’d dostępny jest trzech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy hatchback Pro Ceed, 5-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowe kombi Sporty Wagon.
>>> Kia Cee’d SW 2011 – CENA od 47,5 tys. zł
Starsze modele:
>>> Kia Cee’d 2009 – CENA od 29,5 tys. zł
>>> Kia Cee’d 2007 – CENA od 21 tys. zł
W Polsce Kia Cee’d SW czyli kombi, w wersji wyposażenia S z 5-drzwiowym nadwoziem kombi i silnikiem benzynowym 1.6 DOHC CVVT 126 KM kosztuje 50 500 zł. Najdroższa odmiana Cee’da SW L w limitowanej edycji Euro2012 z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi VGT 128 KM, to wydatek rzędu 76 800 zł.
Kia Cee’d SW – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Na portalu Autocentrum.pl opinie o Kia Cee’d SW mocno podzielone:
> Sebastian: Pomimo kilku napraw jestem zadowolony z auta, ale serwis jest fatalny co psuje radość z posiadania tego samochodu. Gwarancja 7 letnia to wielkie oszustwo - prawie z niej nie skorzystałem, serwis robi wszystko żeby "podłączyć" każdą rzecz pod "elementy eksploatacyjne", serwis nie dorósł do coraz lepszych samochodów KIA. Kiepski serwis to NAJWIĘKSZA WADA tej firmy - obecnie czekam na jeden drobny element już 3 miesiące i tak jest z większością napraw. Przeglądy kosztowne i bardzo częste co 15 ty km, pracownicy serwisu niezbyt kompetentni. TRAGEDIA - jak KIA nie poprawi tego to klienci będą odchodzić do innych firm.
> zawiedziona: bardzo nieprofesjonalny serwis, przy pierwszej usterce, która wystąpiła po miesiącu użytkowania, okazało się, że siedmioletnia gwarancja jest tylko chwytem marketingowym. Oświadczyli. że uszkodzoną klapkę wlewu paliwa mogą wymienić. po trzytygodniowym oczekiwaniu na nową, na mój koszt (około 300 zł.), gdyż ich zdaniem zbyt mało delikatnie się z nią obchodziłam. Nadmieniam, że jestem kobietą, a nie zawodnikiem wagi ciężkiej - żenujący stosunek do klienta.
> kafar77: Miałem poprzednio almerę 1,8 benz, i ciągłe problemy. Teraz mam Kia Proceed i jestem bardzo zadowolony. Dobry silnik, dużo miejsca, świetny sprzęt stereo: Blaupunkt-Siemens, bogate wyposażenie: OPTIMUM, ładny, wygodny, ZERO usterek. Ojciec ma corollę 1,4 i powiedział że Kia jest lepsza pod każdym względem z wyjątkiem prestiżu marki. Dałem 54 700 zł, wcześniej oglądałem focusa, astrę i aurisa- wszystkie dużo droższe i słabiej wyposażone.
> jumko: Śmierdzące sprzęgło i postawa gwaranta bardzo ciąży na ocenie. Dopóki KMP i związane z nimi ASO nie zmienią polityki wobec klientów to nie polecam samochodów marki KIA, bo w momencie zakupu nie da się tak naprawdę sprawdzić na jaki egzemplarz się trafia, sprawny czy z ukrytą wadą. Winny nie jest samochód, dobry egzemplarz jest na pewno OK winny jest serwis i jego niepoważne traktowanie klienta.
Kia Cee’d - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Kia Cee’d SW – OPINIE DZIENNIKARZY
Michał Jasiński / Jazdamiejska.pl: Na początku miłe zaskoczenie. Wsiadamy do auta, wkoło szare plastiki, ale wyjątkowo miłe w dotyku i fakturze. Jedynie oszczędności widać w dolnych partiach obić drzwi i konsoli środkowej , gdzie plastik jest dużo gorszej jakości, a dodatkowo intensywnie odbija światło i gnie się w każdą stronę. Szkoda, bo psuje to naprawdę dobry obraz całego wnętrza Cee'da. Kolejne miłe zaskoczenie, gdy otwieramy przedni schowek - brak luzów, nagłego opadania pokrywy - wszystko działa z precyzją i delikatnością, jak w limuzynie z wyższej półki. Tych miłych odczuć nie tracimy nawet przy włączaniu kierunkowskazów czy przełącznika wycieraczek. Szkoda jedynie, że nie słychać przerywacza migaczy, bo często nie wiedzieliśmy, czy kierunek jest włączony czy nie. Sami w to nie wierzyliśmy, ale zachęcamy do sprawdzenia dokładności spasowania wszystkich elementów wnętrza koreańczyka - gwarantujemy, że będziecie pozytywnie zaskoczeni.
Miejsca za kierownicą i dla pasażera z przodu jest pod dostatkiem. Wiemy co mówimy, sam kierowca mierzył już prawie 190 cm wzrostu, a wszerz miał niewiele mniej. Przednie fotele oferują regulacją nietylko wysokości, ale również odcinka lędźwiowego. Koło kierownicy daje się ustawić aż w dwóch płaszczyznach - to kolejny plus prezentowanego Cee'da SW. Trochę ciemno jest w środku, jedynie srebrne ramki wokół konsoli środkowej próbują rozjaśnić wnętrze Kii. Ogólnie - wnętrze na piątkę.
Adam Kołodziejczyk / Autogaleria.pl: Kokpit sprawia wrażenie "mocno plastikowego", ale nie można zarzucić mu braku solidności czy słabej ergonomii. Schowek przed pasażerem jest wentylowany, zaś wygodny podłokietnik ma w środku sporą skrytkę. Wszystko jest tu na swoim miejscu, choć trudno oprzeć się wrażeniu, że europejskie akcenty bez specjalnej finezji wymieszano z japońskimi wzorcami (nieco tandetne są dźwigienki do obsługi kierunkowskazów, które nie potrafią się zdecydować, czy działają impulsowo, czy też zwyczajnie). Przednie fotele mają wystarczające podparcie boczne, czego, niestety, nie można już powiedzieć o kanapie przeznaczonej dla drugiego rzędu podróżujących KIĄ. Te niedostatki rekompensowane są przez ilość miejsca, którego w cee'dzie nie powinno zabraknąć nikomu i... niczemu. Bagażnik ma bowiem pojemność 534 litrów.
Każdy, kto jest w stanie przymknąć oko na drobne wady układu kierowniczego i dość głośną pracę zawieszenia może śmiało rozważać KIĘ podczas wyboru kompaktowego kombi. Jest przestronna, całkiem nieźle wykonana, a po face liftingu jeszcze atrakcyjniejsza wizualnie. Dodatkowym bonusem będzie osławiona już 7-letnia gwarancja.
Kia Cee’d SW – TEST Auto Świat
Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 42, 13 października 2008 r.) testował Kię Cee’d SW:
W opinii testujących, zgrabne kompaktowe nadwozie cee’da skrywa przestronne wnętrze. Dodatkowym atutem jest wyprofilowanie foteli, zapewniające wygodę i dobre podparcie z boku. Wysokiej jakości są również materiały wykończeniowe. Bagażnik o pojemności 534 l bez trudu „połyka” duże zakupy, urlopowy ekwipunek czy wózki dziecięce. W razie potrzeby po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji przestrzeń o objętości 1664 l. Zdolności transportowe poprawiają dodatkowo instalowane seryjnie relingi dachowe. (…) Niezła jest skrzynia biegów. Przeszkadzać może tylko haczenie podczas szybkiego przełączania. Zawieszenie pochłania większość wybojów, ale jest „nerwowe” na licznych nierównościach nawierzchni, a układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny.
Kia Cee’d SW S 1.6 126 KM – DANE TECHNICZNE
Kia Cee’d SW | DANE TECHNICZNE |
NADWOZIE | |
Rodzaj | kombi |
Długość / szerokość / wysokość (metry) | 4,490/1,790/1,450 |
Rozstaw osi (metry) | 2,650 |
Masa własna (tony) | 1,317 |
Pojemność bagażnika (litry) | 534 |
Pojemność zbiornika paliwa (litry) | 53 |
SILNIK | |
Paliwo | benzyna bezołowiowa 95 |
Liczba cylindrów | 4 (rzędowo) |
Moc (kW / KM) | 93 / 126 (6300 obr./min) |
Moment obrotowy (Nm) | 154 (4200 obr./min) |
OSIĄGI | |
Szybkość maksymalna (km/h) | 192 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,1 |
ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta) | |
Cykl miejski (litry/100 km) | 7,9 |
Cykl pozamiejski (litry/100 km) | 5,3 |
Cykl mieszany (litry/100 km) | 6,2 |
CENA | |
listopad 2011 | 50 500 zł |
DODATKI | |
Ksenony (zł) | niedostępne |
Nawigacja (zł) | niedostępna |
Skórzana tapicerka | niedostępna |
Kia Cee’d SW 1.6 126 KM - SPALANIE
Według danych producenta, Kia Cee’d SW z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 126 KM spala: 7,9 litra/100 km w cyklu miejskim, 5,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 6,2 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Według opinii w portalu Autocentrum.pl, Kia Cee’d SW z silnikiem 1,6 litra pali:
* ŚREDNIO - 7,5 litra / 100 km
* W MIEŚCIE - 8,9 l/100 km
* W TRASIE - 6,8 l/100 km
Kia Cee’d SW (2011) – CENA
W Polsce Kia Cee’d SW czyli kombi, w wersji wyposażenia S z 5-drzwiowym nadwoziem kombi i silnikiem benzynowym 1.6 DOHC CVVT 126 KM kosztuje 50 500 zł. Najdroższa odmiana Cee’da SW L w limitowanej edycji Euro2012 z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi VGT 128 KM, to wydatek rzędu 76 800 zł.
Kia Cee’d SW - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:
>>> Kia Cee’d SW 2011 r. – cena od 54,4 tys. zł