Kia Picanto - BEZPIECZEŃSTWO
W Picanto drugiej generacji znaleźć się może sporo systemów wspomagających hamowanie i kontrolę nad pojazdem. Seryjnie w Kii znajdziemy ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) oraz BAS (system wspomagania hamowania). Dodatkowo za dopłatą 2200 zł, możemy mieć jeszcze pakiet układów: ESS (automatycznie uruchamiane światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania), TCS (system kontroli trakcji), HAC (System wspomagający ruszanie na wzniesieniu) oraz ESC (układ stabilizacji toru jazdy).
>>> Kia Picanto 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka <<<
W podstawowej odmianie wyposażenia M, nie można narzekać na brak systemów dbających o bezpieczeństwo. Kia seryjnie oferuje 6 poduszek powietrznych. Są to przednie Air Bagi dla kierowcy i pasażera, a także boczne i kurtynowe. Opcjonalnie jest dostępna w pakiecie bezpieczeństwa dodatkowa poduszka powietrzna, chroniąca kolana kierowcy - koszt 2 200 zł.
Pasy bezpieczeństwa z napinaczami przodu oraz czujnikami obecności pasażera z przodu i z tyłu to standard (pasy są wymuszane na podróżujących, brak ich zapięcia skutkuje uciążliwym dla uszu sygnałem brzęczka). Przednie pasy dodatkowo posiadają wygodną regulację wysokości. W dbałości o najmłodszych, wnętrze wyposażono w system ISOFIX do mocowania fotelika dziecięcego.
Kia Picanto - ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ
O bezpieczeństwo przed kradzieżą dba seryjnie montowany immobilizer oraz zdalnie sterowany centralny zamek. Nabywca dostaje też w standardzie alarm obwodowy ze składanym kluczykiem i funkcję automatycznego ryglowania zamków po ruszeniu pojazdem z miejsca. Za dopłatą 1 500 zł możemy mieć system nazwany "inteligentny kluczyk" - dzięki czujnikowi zbliżeniowemu pozwala na otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza.
>>> Kia Picanto 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<
Dwuobwodowy autoalarm z ultradźwiękowymi czujnikami ruchu, własnym zasilaniem i dodatkową blokadą zapłonu wymaga dopłaty 2 000 zł. Co ciekawe mały maluch oferuje system ratunkowy pod nazwą Kia Safety System. Co może system: automatyczne rozpoznanie wypadku, wezwanie służb ratunkowych, rejestruje parametrów wypadku, wezwanie pomocy na żądanie, wezwanie assistance, powiadomienie o próbie odholowania, połączenie alarmowe 112.
Kia Picanto - OŚWIETLENIE
Nasza testowa Picanto w wersji XL wyposażona była w reflektory soczewkowe z wbudowanymi diodami LED. Z przodu są one światłami do jazdy dziennej oraz posiadają funkcję oświetlania drogi powrotnej do domu. Umieszczane natomiast z tyłu LED-owe pasy są nie tylko pozycjami, ale również spełniają funkcję stopu. Mała Kia ma także w tej opcji czujniki zmierzchu uruchamiające światła mijania. Reflektory natomiast świecą tak samo dobrze, jak wyglądają. Zarówno mijania jak i drogowe należycie oświetlają drogę. Atutem zastosowanej technologi LED jest rewelacyjny wygląd samochodu po zmroku.
Fabrycznie Picanto bez LED-ów i soczewek także posiada światła do jazdy dziennej. Nie jest jednak wyposażone w reflektory przeciwmgłowe. Występują one tylko w najdroższej wersji XL. Opcja z ksenonami nie występuje w ogóle. Składane elektrycznie lusterka z kierunkowskazami wykonanymi w technologi LED można mieć po dopłacie 1 000 zł.
>>> Kia Picanto 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<
Czujniki parkowania w tylnym zderzaku możemy mieć do dyspozycji w każdej wersji wyposażenia wyłącznie po dopłaceniu kwoty 1 000 zł.
Kia Picanto - film z CRASH TESTu Euro NCAP
Konstrukcja nadwozia nowej Kii Picanto w odniesieniu do swojej poprzedniczki, oferuje bardziej sztywniejsze nadwozie, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżujących. Strefy kontrolowanego zgniotu mają absorbować siłę uderzenia podczas kolizji.
Dzięki zastosowanym systemom w drugiej generacji Kii Picanto, auto oferuje przyzwoity poziom bezpieczeństwa. W przeprowadzonych testach zderzeniowych instytutu badań Euro NCAP, samochód otrzymał ocenę 4 gwiazdek - to dużo jak na auto segmentu A.
Kia Picanto 2012 - CENA
W polskich salonach Kia Picanto oferowana jest z trzema benzynowymi jednostkami napędowymi: trzycylindrową 1.0 litra MPI i czterocylindrową 1.2 litra MPI. Dostępny jest również alternatywny motor o pojemności 1.0 zasilany gazem LPG. Dostępne są dwie skrzynie biegów; seryjna manualna piątka i automatyczna czwórka w połączeniu z silnikiem 1.2 litra, wymagająca dopłaty 4000 zł. Klienci mogą wybierać auta spośród trzech opcji wyposażeniowych: M, L i XL.
>>> Kia Picanto 1.0 MPI - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik i dodatki <<<
Najtańsza, trzydrzwiowa Kia Picanto w podstawowej wersji wyposażenia M z silnikiem benzynowym 1.0 litra MPI o mocy 69 KM, kosztuje 29 990 zł. Opcja pięciodrzwiowej Picanto w najtańszej wersji M z silnikiem 1.0 MPI 69 KM to wydatek 31 490 zł.
Cena trzydrzwiowej Picanto 1.2 litra 85 KM w wersji L, wynosi 34 490 zł. Cena autka z dodatkową parą drzwi to 36 490 zł. Najtańsza mała Kia w najbogatszej wersji wyposażenia XL, to trzydrzwiowe 1.0 litra 69 KM, które kosztuje 37 990 zł. Model 1.0 litra LPG o mocy 82 KM wyceniony został na 34 490 zł w wersji 3-drzwiowej lub o 1 500 zł więcej za bardziej praktyczną odmianę z drugą parą drzwi. Za najdroższą pięciodrzwiową i najbogatszą wersję benzynową XL z motorem 1.2 litra 69 KM połączonym z automatyczną skrzynią biegów, trzeba zapłacić 45 990 zł.
Opisywana i testowana przez redakcję SuperAuto24, nowa Kia Picanto 1.0 MPI 69 KM w wersji wyposażenia XL, kosztuje w salonie 39 990 zł.
Starsze modele - CENA za moto.gratka.pl:
>>> Kia Picanto 2009 – CENA od 13,9 tys. zł
>>> Kia Picanto 2005 – CENA od 9,5 tys. zł
Kia Picanto - SERWIS i GWARANCJA
Kia Motors podobnie jak w przypadku pozostałych modeli, obejmuje Picanto 7-letnią gwarancją lub przebiegiem w wysokości 150 000 kilometrów. Oferta ta obowiązuje w przypadku stosowania się do regularnych przeglądów samochodu. Gwarancja jest bezpłatna i przechodzi na kolejnych właścicieli samochodu, jeżeli poprzedni posiadacz stosował się do przeglądowych wymogów.
Przy zakupie w salonie klient otrzymuje także 5-letnią gwarancję na powłokę lakierniczą i 12 lat gwarancji na perforację nadwozia, które zostało zabezpieczone antykorozyjnie.
CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6
W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24 zaprezentujemy pełne podsumowanie Kii Picanto.